Klasy acea mają spełniać założone wymagania , a skład ma być taki aby tym wymaganiom sprostać.
O klasach ACEA jest osobny wątek i chyba nie warto robić tu śmietnika. Jeśli w tytule jest PSA B71 2290 to tego się trzymajmy.
Nie ma wymagań dotyczących składu dla żadnej z norm. One opisują parametry fizyczne oleju i można nawet nasikać do bańki byle te siki miały odpowiednie parametry.
B71 2290 to chyba jakaś specyficzna odmiana ACEA C2, nie przepadam za nią bo silnik Kijanki pracuje jak sieczkarnia na olejach z tą normą. Ale silniki PSA pewnie sprawują się lepiej.
I tak i nie. Ma obniżona dolna granicę, ale nie ma przeszkód żeby C2 miał taką lepkość HTHS jak C3 czy nawet A3/B4. Głównym parametrem jest energooszczędność, C2 to oleje mające zapewniać niższe spalanie przy takim samym poziomie ochrony co C3. Dlatego czasami widuje się oleje C2/C3 czyli C2 z lepkością HTHS na poziomie C3.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.