• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma BMW LL-19 FE

feel_x

Użytkownik
Samochód
BMW G31 530i B48, Ford Fiesta mk7 1.0 ecoboost
Byłem sobie dziś u dilera bmw w Niemczech bo zbliża mi sie duży przegląd i chciałem się zorientować ile cebulionów będzie mnie ta przyjemność kosztować, no i wróciłem do domu z kartką płaczu i zobaczyłem takie coś. Nawet nie wiedziałem że taka norma BMW już jest. Ktoś coś więcej wie na ten temat?Co to za olej używają? I co to warte? Cena w aso samego oleju 165 euro 🤣
20230803_171723.jpg
 
Last edited:
Tak dokładnie to 6, a ile ma być? Robią to co wyświetla im się po zeskanowaniu kluczyka. Świece, wszystkie filtry, olej, przegląd pojazdu. Jeszcze jest płyn hamulcowy normalnie ale on u mnie wyszedl rok temu i kolejny za rok. Mały to tylko olej z filtrem i filtr kabinowy.
Jak już Ci tak nie pasuje to duży serwis to napisze że zbliża mi sie wiekszy przegląd okresowy. Pasuje?;)

A teraz fajnie by bylo jakbyś napisał coś odnośnie tematu.
 
Last edited:
Niewielu producentów to ma i ciężko coś więcej znaleźć, ale wygląda jak podrasowana LL-12FE+ z uwzględnieniem LSPI. Odpowiednikiem wydaje się ACEA C3 + API SP w lepkości 0W-30.
 
No sam się zdziwiłem, tym bardziej że przy ostatnim serwisie zalali shell helix ect 0w-30 LL04 a teraz chcą właśnie ten. Jak będę jechał na serwis to popytam co to za olej, ale znając życie nie będą nic wiedzieć tylko łac co im system pokazuje.
 
Patrząc na TDS Castrola Edge 0W30 to wychodzi, że BMW LL-19FE to odnowione LL-04
20230805_091234.jpg
 
No zapewne mi to zaleją i tyle w temacie. Tylko bmw ma umowę z shell a nie castrolem, więc zapewne coś od nich będzie lane. Teraz mnie ciekawi skoor już to leją a ktoś np musi mieć olej na dolewkę to tak o sobie na stacji tego oleju nie dokupi.
 
No chyba właśnie o to chodzi, żebyś kupował wszystko w ASO
 
Tylko jak ktoś jest w trasie to ciężko szukać aso. Ale zapewne można dolac LL04. Czyli wychodzi na to że ta nowa norma to takie ulepszone LL04
 
Możesz zdradzić ile kosztuje taki serwis w nazilandzie?
 
€850. Jednak biorąc service inclusive na 3 lata wychodzi 1060.
 
Nie jest to wielkość porażająca. Polskie autoryzowane serwisy BMW biorą podobne kwoty.
 
No też nie jest malo jak za 4 świece, 3 różne filtry i 5 litrów oleju ;), plus przegląd co tam trzeba przeglądnąć i plus oczywiście roboczogodziny.
Choć najbardziej mnie ciekawi co to za olej i jak będzie na nim silnik pracował.
 
"podrasowana LL-12FE+ z uwzględnieniem LSPI"
Bardziej jest to podrasowane LL-04 niż LL-12FE. LL-12FE to cienkie 0w30 (100°C ~9.5) ukierunkowane na oszczędność paliwa.
LL-19FE (100°C ~12 tak jak LL-04)
 
Co wy macie z tą oszczędnością paliwa ... ?
5w30 z hths min 3.5 względem 15w40 daje 1-1.5%.
0w20 względem 15w40 da 3-4%?
To są wartości dla użytkownika istotne?
A jeżeli nawet zmniejszenie lepkości daje uzysk, choćby tych 3% zużycia paliwa, to dlaczego czyni się z tego zarzut?
 
Last edited:
Producenci różne głupoty wypisują, np wymiana co 30 tys km, a jednak użytkownicy jakoś to interpretują poprawnie.
Jednak z tą oszczędnością paliwa już tak łatwo nie idzie ...
 
Można wymienić co 30tys km bez szwanku dla silnika, ale użytkując samochód w specyficznych warunkach (trasy) i posiadając miske olejowa dużej pojemności tzn min 5l
 
Co wy macie z tą oszczędnością paliwa ... ?
5w30 z hths min 3.5 względem 15w40 daje 1-1.5%.
0w20 względem 15w40 da 3-4%?
To są wartości dla użytkownika istotne?
A jeżeli nawet zmniejszenie lepkości daje uzysk, choćby tych 3% zużycia paliwa, to dlaczego czyni się z tego zarzut?
Nie My - producenci. Wojna o to aby spełnić normy emisji i nie płacić zbyt dużo "kar".
 
Back
Top