• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia 3 1.4 TSI CZDA

lukpc12

Nowy użytkownik
Samochód
Octavia 3 2017
Marka samochodu
Skoda Octavia 3
Budżet/ile litrów
220/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 TSI CZDA
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
4
Jaki olej masz obecnie
Motrio
Witam serdecznie forumowiczów

Chciałbym prosić o doradzenie w niecodziennej sytuacji. Nabyłem od dilera Renault, skoda octavia 3 z silnikiem 1.4 tsi 150km. W serwisie wyskoczyła im inspekcja i wymienili olej przed sprzedażą to co mieli czyli serwisowy Renault Motrio 5w40 z normami na Renault. Interwał olejowy będę robił co ok 12-15k rocznie. Jak byłem w ASO skody to jak to im powiedziałem to zrobili olbrzymie oczy i stwierdzili, że on nie ma normy VW i, że powinienem wymienić. Olej jest świeży więc nie wiem czy coś robić z tym. Czy historię z normami itp. są coś warte jak mechanicy leja zazwyczaj z beczki jednen olej jaki mają do wszystkiego.
 
Jedni i drudzy warci siebie ...
Ten motrio to "zwykły" 5w40 A3/B4, czyli z grubsza odpowiednik VW 502/505, który jest dopuszczony do tego silnika.
MOżesz spokojnie jeździć na nim pełny interwał, czyli te 10-15 tys km.
Później wymień sobie na 5w30 C3. Może być 504/507 pod VW, ale niekoniecznie musi mieć normę VW.
 
Coś z 504/507 albo nawet 508/509 do tego silnika. Masz kilka analiz na forum zarówno świeżych jak i przepracowanych olejów również z tego silnika.
 
Auto po leasingu z nalotem ok 200k, w historii ASO widziałem wymiany co 30k z castrolem 5w30 oraz 0w30. Przed wymianą chciałbym zrobić płukankę do oleju oraz płukanie zaworów antykoks.
 
@lukpc12 Jak robił trasy to pół biedy ale przerabiałem temat 1.4 tsi serwisowanych co 30 tys. już nie raz i tam potrafi być po tym interwale obraz nędzy i rozpaczy. Zalecam płukanie LL na interwale 10 tys.
 
Last edited by a moderator:
A mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie zaaplikować (w którym miejscu) antykoks, aby mógł wyczyścić kolektor oraz zawory ?
 
Kolektor w 1.4 tsi ea211 czyścimy tylko po jego zdjęciu, bo wewnątrz jest intercooler chłodzony wodą. Ja zdejmowałem jakoś przy ok 108 kkm i czyściłem chemią dolot w głowicy. Tragedii nie było, ale już trochę zawory i kanały były zawalone. Sam kolektor jest czysty, bo odma nie robi tam bałaganu.
 
Nie ma.
1. Nie wiemy, jak zareaguje z cienkimi blaszkami z aluminium w intercoolerze, może go uszkodzić.
2. Intercooler zadziała, jak filtr i większość płynu osadzi się na nim zanim dotrze do zaworów.
3. Łatwopalność preparatów do czyszczenia zasypie sterownik błędami, bo będzie za bogata mieszanka i wypadanie zapłonów.
 
5W40 to można sobie do starego MPi zalać. Ja bym zrobił porządna płukankę i zalał coś z 0W30 z odpowiednią normą i najlepiej z Liqui Moly.
 
Back
Top