• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia 3 2.0 TDI CUNA

pajtek

Nowy użytkownik
Samochód
Octavia III 2.0 TDI CUNA
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
300/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI CUNA 184 KM
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
<0,1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Eurol Syntence 5W30
Polećcie proszę dobry olej, niestety jakiś czas temu mocno pozmieniało mi się zawodowo i w tej chwili jeżdżę głównie po mieście, ok. 15km w jedną stronę, dłuższe wypady w weekendy.
W tej chwili przebieg to 112kkm. Płukanka była robiona dwie wymiany temu, auto jeździło bodajże na Total Ineo LL 5W30. Przy poprzedniej wymianie przeszedłem na polecany Eurol Syntence 5W30 + AR9100 i niestety silnik zrobił się o dziwo dużo głośniejszy. Szczególnie nierozgrzany strasznie klekocze przy lekkim obciążeniu. Na + za to po płukance i zmianie zużycie oleju spadło do 0,7-0,8l / 10 000km (wcześniej było to ok. 1,1-1,2l / 10 000km) i mocno spadły temperatury oleju (ok. 10C). Olej zmieniam co 10 000km. Zamierzam tym razem dolać AR9200v2 lub C5nano, tylko do jakiego oleju?
 
Z mojej strony pakiecik propozycji, który powtarzam tutaj do zmuszenia, czyli:
Po taniości, ale oleje bdb Lotos Synthetic/Aurum 504507 lub Orlen Max Expert V

Drożej, Mobil 1 ESP 5w30.
I zawsze dobry Shell czyli OEM VW 0w30.
 
Zależy jak ci leży. Jeżeli chcesz tanio i dobrze, to to co podpowiedział @SACZI .

Natomiastnjak nie zależy Ci na kasie to są szerokie możliwości. Ja zazwyczaj polecam fińskie oleje Neste jako dobra alternatywę dla poszukujących ciekawostek. Francuskie Yacco czy niemiecki Fuchs także są dobrym wyborem i nie drenują aż tak kieszeni.
Bardzo ciekawymi olejami mogą być Gulfy i Q8, mimo że są mało znane. E I jest ciężko dostać więc staram się nie polecać chociaż to także ciekawa marka.

Warto też wziąć pod uwagę że akustyka nie oznacza złej ochrony, różne substancje różnie przewodzą dźwięk.
 
Polecam sprawdzony u mnie w bliźniaczym silniku TDi 👉 Texaco Pro DS V 5W-30 👍 + ew. LM Ceratec jak się lubi dodatki oczywiście... 😉
 
Ja za to polecam zostać przy tym Eurolu bo to naprawdę bardzo dobry olej niezwykle odporny na spadek lepkości co przy użytkowaniu miejskim jest dużą zaletą. No i cena jest całkiem atrakcyjna. Z droższych na pewno niezły jest Mobil 1 ESP 0W30 a także Eurol Synethence FS 0W30, którego bardzo chwalą użytkownicy TDI oraz bardziej egzotyczne oleje takie jak Millers czy Penrite. Polecony Ravenol VSW 0W30 jest bardzo mocnym olejem ale cena też jest.... mocna. O 2.0 TDI było już ze 100 tematów i warto trochę poszperać.
 
Dzięki za wszystkie porady, poczytałem tematy o tych olejach i zdecydowałem się na OEM VW 0W30. Z plusów na pewno znacząca poprawa kultury pracy, częściowo to pewnie efekt świeżego oleju, ale różnica jest bardzo duża. Jestem za to zaskoczony tym, jak wolno teraz rozgrzewa się silnik, z opinii wynikało, że na tym oleju bardzo szybko nabiera i wytraca temperaturę, a u mnie w porównaniu do Eurola z AR9100 teraz mam 50 stopni (olej) tam, gdzie wcześniej było już 70 (6-7km spokojnego toczenia się do wyjazdu z miasta). Ostatecznie chyba zrezygnuję też z jakiegokolwiek dodatku.
 
Przy eksploatacji miejskiej można profilaktycznie skrócić również interwały zmiany oleju.
 
@pajtek weź pod uwagę aktualną temperaturę otoczenia ;)
 
Back
Top