Amsoil OE 5W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Adam , @tomikin , @orzeszpole oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI). Lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, GF-6a, API SN Plus.Typowy dla Amsoil jest brak oficjalnych aprobat GM i/lub Forda.
Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika. Może skutkować utratą gwarancji.
Po mrożeniu:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Adam , @tomikin , @orzeszpole oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- API SP+RC, SN Plus, SM
- ILSAC GF-6A
- GM dexos1™ Gen 2
- Chrysler MS6395
- Ford WSS-M2C-946-A
- Ford WSS-M2C-946-B1
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30, lepkość w 100 stopniach Celsiusza jest w środku zakresu SAE 30. Lepkość zmierzona w analizie z niewielkimiodchyłkami pokrywa się z deklaracją producenta.
- Indeks lepkości VI wynoszący 174, jest typowy dla olejów klasy Dexos1 gen2, zapewnia stosunkowo niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem jego temperatury.
- Pakiet dodatków nietypowy i odmienny od tych stosowanych w olejach spełniających normy D1g2. ZnDDP jako główny dodatek przeciwzużyciowy w ilości typowej dla olejów z normą API SN, wspomagany jest/może być związkami Boru (byc moze rowniez jako dodatek dyspergujacy) oraz Molibdenu (rowniez jako AO - antyoksydant oraz MF- modyfikator tarcia). MO~ 75ppm i 200ppm B to ilości nietypowe w tej klasie olejów. Ca i Mg, jako "detergenty" neutralizujące kwaśne produkty procesu spalania, dobrane zostały w sposób, który minimalizuje wywołanie zjawiska LSPI.
- Brak deklaracji co do zawartości popiołów siarczanowych. Można jednak podejrzewać, że ich ilość nie przekraczają wartości 1% (ograniczenie normy Dexos1). Zwykle mieszczą się w przedziale 0,8-0,95%. Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
- TBN 8 - co jest wartością typową dla tej klasy olejów, zapewni wystarczający zapas alkaliczny. TAN wynosząca 2.93 jest stosunkowo wartością wysoką.
Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI). Lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, GF-6a, API SN Plus.Typowy dla Amsoil jest brak oficjalnych aprobat GM i/lub Forda.
Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika. Może skutkować utratą gwarancji.
Po mrożeniu:
Opakowanie: