• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM OEM VW Longlife IV Fe 0w20 508/509 Golf VII 1.4 tsi

Kaczorek79

Użytkownik
Lokalizacja
GA
Samochód
VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Analiza zużyciowa oleju OEM w VW Golfie 1.4 tsi.
Eksploatacja od listopada 2022, przebieg na oleju niecałe 7 kkm, 50% miasto, 50% trasa. W silniku był również dodatek AR 9400 w ilości 170 ml, stąd mamy znaczną ilość Mo w analizie. W dziale z UOA Mobila i Texaco są moje analizy na olejach 5w30 504/507 przy podobnym przebiegu i widać, że różnice w ilości metali są znikome. Obecny olej nie został zmieniony, dociągnie do ok 8,5 kkm i powrót do czegoś z acea C3.
VW-GOLF-VII-14-TSI-2015R-E-Z-316714-Sev1_230414_231937.jpg
 

Po pierwsze należy zaznaczyć, iż poziom pierwiastków może rosnąć niezależnie od zużycia silnika. Jest to spowodowane pozostałościami starego oleju. Niezależnie od tego jak długo zostawimy otwartą miskę zawsze jakaś ilość oleju pozostanie w silniku, a wraz z nim ta niewielka część metali zużyciowych. Dlatego niewielki, ale regularny wzrost pierwiastków, zwłaszcza żelaza, nie jest powodem do niepokoju. Z tego powodu częste zmiany oleju mogą sprawiać, iż zawartość pierwiastków zużyciowych będzie większa niż przy rzadszych wymianach. Nie znaczy to, że silnik się bardziej zużywa, tylko następuje szybsza akumulacja z mieszania się nowego oleju ze starym![/quote[
 
Łeee, myślałem, że ktoś kogoś pobił i były sceny, jak z filmów Rodrigueza.
Dodatek wlałem, bo miałem stare zapasy kupione jeszcze po 49 zł, więc żeby się nie marnował użyłem przy oleju, który teoretycznie nie był dopuszczony do mojego silnika. Czy coś dało? Nie wiem, może bez niego byłoby gorzej, może lepiej choć w to wątpię. Porównując uoa z Texaco ProDSV 5w30, gdzie olej pracował w zbliżonych warunkach, na tym samym przebiegu, w przypadku OEM 508/509 mamy aż, a może tylko 2x więcej Fe (8 vs 16), co nie zmienia faktu, że jest tego bardzo mało. Zapewne wrócę do normy 508/509 przy zmianie w listopadzie i zapewne nadal dodam AR9400, bo mam go jeszcze w zapasie.
Dla przypomnienia tym, którym nie chce się szukać, analiza z Texaco po takim samym przebiegu.
 

Attachments

  • VW-GOLF-7-2014R.-1.4-TSI-122KM-Z-147336-Sev1.pdf
    103 KB · Odwiedzin: 80
W sumie to dyskusja zeszła z tematu oleju na temat dodatku..
Każdy widzi w tej analizie to co chce zobaczyć 😅
 
@Marconi Już czeka Texaco ProDSM 5w30 kupiony jeszcze w cenie niższej, niż obecnie kosztuje Lotos C2/C3, ale będzie z lekkim miksem.
Jako, że do silnika wlewam 4,3-4,4 L (książkowo wchodzi 4,0), bo opróżniam dość mocno łącznie z pompą oleju i raczej nic tu starego oleju nie zostaje, z bańki 5 L mam pozostałości, a dolewek nie robię. Poprzedni interwał był na Ravenolu VST i zostało mi 0,6 L, które teraz wleję i dołożę niecałe 4 L Texaco.
Nic nie może się zmarnować.
 
Dodatek zawsze winny a się okazało że na tym oleju było wypalone 6 baków z dodatkiem do benzyny dopakowanym ferrocenem czyli żelazem prawda…
 
Tak, potwierdzam. Stosowałem dodatek Millersa z oktan boosterem o 2 oczka. Mimo wszystko te 16 ppm Fe nie robi mi żadnego znaczenia, to i tak niska wartość.
Dodatek stosowałem świadomie w oleju, który nie miał w składzie Mo, zapasy jeszcze mi zostały, więc w przyszłości skorzystam ponownie.
 
Back
Top