• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oficjalny certyfikat API - jak to jest?

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Może temat już był, ale szukając oleju zastępczego do zalewanego w ASO Mitsubishi 0w20 (normy API: SN/GF-5) zacząłem zwracać uwagę czy olej ma oficjalny certyfikat API ze znaczkiem na opakowaniu. I tutaj ciekawa sprawa, np. MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 - Resource Conserving, SN PLUS/GF-6A takowy posiada i chwali się tym na opakowaniu.


Natomiast np. Eurol Evolence 5W-30 Resource Conserving, SN PLUS/GF-6A także oficjalny certyfikat posiada, ale na opakowaniu znaczka nie ma.


Więc o co chodzi, przecież oficjalna certyfikacja kosztuje i nie warto się tym pochwalić?

A druga sprawa, kiedy auto jest jeszcze na gwarancji lepiej szukać oleju właśnie z oficjalną licencją na używanie znaczka API, czy np. wystarczy tylko deklaracja producenta że dany olej spełnia wymagania normy API: SN?
 
Póki auto jest na gwarancji zapytaj importera co możesz wlać. Pewnie odeślą z tym pytaniem do ASO i instrukcji.

Forum nie jest kompetentne w tej sprawie.

Raczej nikt nie będzie dociekał czy API jest oficjalne czy deklarowane. Na pewno nie w olejach znanych producentów.
 
@Thorsten wydaje mi się, że w przypadku tych dwóch konkretnych olejów, to jest sprawa podejścia producentów.
Motul gra mocno w marketing, Eurol jest szerzej nieznany.
(Eco Lite i Ravenol DXG to były dwa pierwsze oleje z normami API SP i ILSAC GF6a.).

Co do drugiej części pytania o oleje z oficjalną certyfikacją, to z mojego doświadczenia wynika, że w ASO powiedzą Ci wszystko, żebyś tylko oleju kupił u nich. Przynajmniej tych, do których ja jeżdżę.
W przypadku oleju, który ja stosuję, nr aprobaty GM można sprawdzić na stronie, a w serwisie nawet o nie nie słyszeli.
Także możesz pojechać z dowolnym olejem, który ma cokolwiek napisane na opakowaniu, co potrafią odczytać w ASO.
Sprawa roszczeń gwarancyjnych to już inna sprawa i rozstrzyga to importer, a nie poszczególne ASO.
Oczywiście zależy to od sposobu w jaki ASO przedstawi sprawę w centrali.


EDIT
Poza tym, możesz zapytać bezpośrednio u źródła.
W PL Prager jest oficjalnym importerem:
 
Last edited by a moderator:
Zrobie chyba tak, na najbliższej wymianie zaleje ichniejszy Mitsubishi 0w20 (SN/GF-5) wymiana z filtrem niecałe 3 stówki więc spoko i zobaczę jak będzie chodził wóz na tej oliwie. Pytałem w ASO i w zasadzie mogę przywieźć swój olej. Jest już kilka 5w30 z API SP i ILSAC GF6a.) w tym z oficjalną licencją API i nawet ILSAC jak PENRITE:
Po zimie coś postanowię.
 
Owszem, ale czy to mu zaszkodzi? To akurat nie powinien być problem w ASO. Jeżeli o mnie chodzi to ja bym z chęcią zalał nasz Orlen Max Expert DEX1 5w-30, ale wolę na czas gwarancji dać coś z oficjalną licencją.
 
Są licencje API, więc będzie można zalewać wozy na gwarancji.
 
Dokładnie tak .
 
Jest jeszcze pytanie kiedy będą dostępne w PL, bo na razie brak.
 
Dostałem odpowiedź z GULF Polska, że w połowie przyszłego roku będą dostępne oleje w nowej specyfikacji.
 
Na tą chwilę są dostepne gulf API SN-RC ilsac gf5. Chyba też mają oficjalne API
 
Na tą chwilę są dostepne gulf API SN-RC ilsac gf5. Chyba też mają oficjalne API
Tak, np. Gulf Ultrasynth GMX 5W-30

Nie wiem jak sam olej bo nigdy nie używałem, ale cena 80 zł za 4l z oficjalnym certyfikatem API brzmi zachęcająco.
 
Z francuzów z oficjalną licencją API jest i jeszcze Yacco lube gdi 5w30
 
Cześć,
W dzisiejszych wysilonych turbodoładowanych silnikach często zachodzi ryzyko występowania spalania stukowego. Przeciwdziałać temu zjawisku mogą oleje silnikowe w odpowiedniej formulmacji, sklasyfikowanie jako API SN PLUS. Czy w wyborze oleju silnikowego zwracacie uwagę czy olej spełnia tę normę? Co sądzicie o tej normie? Wiele olejów np z specyfikacji VW 504/507 nie ma tej info na butelce
 
Jest już nowsza norma API SP...
504507 nie będzie miało API sn plus/sp.
 
Tak samo.
Tylko C5 czasem jest łączone z API sn plus.

Błąd, C5 łączone występie zarówno w olejach spełniających 508/508, jak i tych z API SN+/SP.
Nie ma tutaj żadnej zależności:
 
Last edited by a moderator:
Back
Top