• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogólna dyskusja o kryteriach doboru olejów

takisobie

Użytkownik
Samochód
-
Wątek wydzielony z tego tematu: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=24&t=202

---------- admin ---------


przyjrzałem się analizom zużyciowym wstawionym przez Ciebie . Twoja analiza Eurola 0w30 z AR9100 i Castrola po 30tys.który oczywiście że padł ale wartości zużyciowe metali potym przebiegu były idealne a analiza @Mado60 pokazała że Eurol się skończył po 7500km dlatego nie rozumiem zachwytu nad Eurolem 0w30 czy AR9100
 
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że ta analiza pokazała, ze olej się skończył. Owszem niektóre parametry znacznie się pozmieniały ale dalej są to akceptowalne wartości a jeśli chodzi o zużycie silnika to ten zestaw wypadł więcej niż bardzo dobrze. Weź też pod uwagę sposób eksploatacji bo niby 7,5 tys. tylko ale olej miał gorsze warunki pracy niż w wielu przypadkach po 12 czy nawet 15 tysiącach. U mnie olej Eurol FS 0W30 z AR9200V2 wytrzymał w dość dobrym stanie prawie 15 tysięcy. Niedługo wrzucę analizę z auta znajomego Eurola FS-a 0W30 z AR9100 po niecałych 20 tysiącach (ma już ponad 18 tys zrobione) z 2.0 TDI 140/180 KM.
 
Ja w BMW 320d (N47) jeżdżę na zestawie Eurol Syntence FS 0W-30 + AR9100.
Póki co mam przejechane 6 000 km. Przy 10 000 planuję wymianę i wysyłkę zużytego oleju do analizy.
Jak będę miał wyniki to się podzielę. Myślę, że to jakoś w okolicach sierpnia wypadnie.
 
Chodziło mi o dodatki i ich poziomy oraz funkcje z tym związane. Nie wiem natomiast skąd pomysł aby porównywać te analizy, bo to są inne silniki, inne warunki użytkowania, ale możemy to omawiać w odpowiednich wątkach oraz ich interpretacje czy odczucia z tym związane.
 
zawsze będą wątpliwości inne silniki, inne warunki użytkowania inne laboratoria . Twoje analizy Eurola i Castrola to taki sam silnik 1.4 TSI, ogólnie te silniki mają dobre wyniki zużycia.a na ile zmniejsza ten lub inny dodatek zużycie bo napewno zmniejsza ale jeśli to ma być 2-4 mg to czy jest to warte zwiekszonego kosztu. (zestaw około 260zł). co do analizy Mando60 biore pod uwage warunki pracy i moge przeciwstawic analize T5 2.0TDI po chipie z takimi warunkami a mniejszym zużyciem na M1 esp 5w30.

Prosze przenieść post wrazie potrzeby
 
Jakiś groch z kapustą, więc nie ma sensu tego dalej ciągnąć. Zestawienia od czapy to i wnioski od czapy, o kosztach jakie wymieniasz nie wspomnę. Pożyteczne może być to, że wrzucisz analizę i zobaczymy, bo że nie będzie porównywalna z inną już pisałem. Idee natomiast rozumiem, i już kiedyś o tym pisałem z kim innym, ale na razie plany mam inne niż olej solo w moim silniku i UOA z tego.
 
takisobie pisze:
.........." co do analizy Mando60 biore pod uwage warunki pracy i moge przeciwstawic analize T5 2.0TDI po chipie z takimi warunkami a mniejszym zużyciem na M1 esp 5w30."


Tylko zobacz kolego jaki mam silnik -to N 47 Bmw na łańcuchu(a właściwie łańcuszku) "owiany już sławą "związaną z problemami z rozrządem. Zejście poniżej 50ppm żelaza w oleju w tym motorze(interwał 10tys.) to duży sukces, więc porównanie z TDI na pasku.(nawet po chipie)...... :eek:
 
Przecież skoro łańcuszek jak sam go nazwałeś jest mały, to mniej żelaza znajdzie się w oleju z tego względu, że jest mniejszy. Jak już tak patrzysz na to czy olej jest dobry czy nie, to prędzej z dużego łańcucha będzie dużo metalu a z małego mało. Więc ocenanie ilości, żelaza w oleju ze względu na wielkość łańcucha to moim zdaniem średni pomysł ;)
 
Mado60 zalukaj sobie ( www.oil-club.de/index.php?thread/4211-mobil1-esp-formula-5w-30-bmw-e61-530d-9-800-km ) bez cudownego oleju na jaki się kreuje Eurola (tak samo było swojego czasu z Millersem) a z AR9100 to już prawie "kosmos" czego jakoś w analizach Cytrynowca nie widzę ( Eurol kontra Castrol ) ale miałem nie porównywać tylko wtedy jak stwierdzić w miare obiektywnie czy coś jest wybitne czy jednak jest to dobry olej jak wiele inny . :mrgreen:
miłego dnia życzę a przede wszystkim obiektywizmu
 
Weź tylko pod uwagę, ze za Eurolem stoją liczne i bardzo kompleksowe analizy czego nigdy nie było w przypadku Millersa. I te analizy czarno na białym pokazują, że są to bardzo dobre produkty. Gdzie widzisz kreowanie Eurola na cudowny produkt? Bo ja co najwyżej widze kreowanie na bardzo dobry produkt a bardzo dobry a cudowny to jest jednak różnica. Masz wiedzę na tematy olejowe wiec proszę abyś nie dobierał słów w ten sposób bo nikt nie twierdzi, ze Eurol jest cudowny tylko co najwyżej, ze jest bardzo dobry. Słowo "cudowny" ma bardzo negatywny wydźwięk w kontekście wszelkich produktów bo bardzo łatwo jest napisać, ze wcale nie jest ten produkt cudowny i w ten sposób zdeprecjonować jakiś produkt. To tak samo jak ja bym napisał, że kreujesz się na wszechwiedzącego a wcale wszechwiedzący nie jesteś. Nigdy wprawdzie nie twierdziłeś, że jesteś wszechwiedzący ale to nie ma znaczenia. Postronnemu obserwatorowi nasunie się skojarzenie z gościem, który myśli, że pozjadał wszystkie rozumy i jego odbiór będzie negatywny. I tak samo jest z olejeni. Ktoś pisze, że dobry olej, fanie parametry a inny napisze, że wcale nie jest taki cudowny i już odbiór tego produktu u wielu osób będzie negatywny i będzie postrzegany jako produkt niegodny uwagi. Obserwuje to na wielu forach i najczęściej jest to używany argument jak ktoś nie ma nic mądrego do napisania dlatego prośba o właściwy dobór słów bo z pewnością masz na tyle szeroką wiedze, ze nie musisz uciekać się do tego typu argumentów. Wracając do Millersa to ja osobiście uważam, że są to produkty naprawdę wysokiej jakości tylko cenowo jest to już wysoka półka i często można znaleźć interesujące alternatywy dla nich. Mam bardzo wielu Klientów, którzy stosują tylko Millersa i nawet nie chcą słyszeć o innym oleju.
Jakiego masz faworyta wśród olejów z aprobatą 504/507 w cenie do 200,00 zł za 5 litrów?
 
mariusz.pasterski napisał:
Przecież skoro łańcuszek jak sam go nazwałeś jest mały, to mniej żelaza znajdzie się w oleju z tego względu, że jest mniejszy. Jak już tak patrzysz na to czy olej jest dobry czy nie, to prędzej z dużego łańcucha będzie dużo metalu a z małego mało. Więc ocenanie ilości, żelaza w oleju ze względu na wielkość łańcucha to moim zdaniem średni pomysł ;)

Dobra znajomość problemu ,prawidłowy tok myślenia : -nic dodać nic ująć :D
takisobie napisał:
Mado60 zalukaj sobie ( www.oil-club.de/index.php?thread/4211-mobil1-esp-formula-5w-30-bmw-e61-530d-9-800-km ) bez cudownego oleju na jaki się kreuje Eurola (tak samo było swojego czasu z Millersem) a z AR9100 to już prawie "kosmos" czego jakoś w analizach Cytrynowca nie widzę ( Eurol kontra Castrol ) ale miałem nie porównywać tylko wtedy jak stwierdzić w miare obiektywnie czy coś jest wybitne czy jednak jest to dobry olej jak wiele inny . :mrgreen:
miłego dnia życzę a przede wszystkim obiektywizmu

Mi osobiście nie "pasowała " praca silnika na MOBIL -,więc po co się męczyć we własnym aucie??? ( MOBIL w Polsce a MOBIL w Niemczech to chyba też dwie różne bańki), a o Castrol nawet nie wspominaj (2 lata walczyłem z jasno brązowym nalotem (lakiem) w PASSAT 2.0TDI po serwisowaniu w ASO.
EUROL FS mi " przypasował" i silnikowi też . Zamierzam jeszcze "przetestować " EXTREME GTI 5w30 a MOBIL ,CASTROL i PMO na chwilę obecną nie interesują mnie.
 
To może lepiej skup się na doborze oleju do silnika i zostaw analizy w spokoju, bo kolejna próba i znowu skucha. Animozje markowe też niepotrzebne aby uwiarygodnić swoje błędne wnioski. Taka obiektywna rada :D
 
Tak po krótce
[mention]tomek evo[/mention] a co pokazują te inne analizy od "czapy" czy te oleje "X" też są bardzo dobre czy jednak cytując Ciebie " 1.4 TSI w co prawda 2 różnych autach ale chyba mi nie powiesz, że przeszło 10-cio krotnie większe zużycie bierze się znikąd."
co do "cudownego" jeśli bym napisał przykładowo " nalałem dzisiaj tego cudownego oleju , silnik chodzi bajka " czy też byś mi zrobił taki długi wywód ??? szczerze wątpię
[mention]cytrynowiec[/mention] może wytłumaczysz dlaczego "Jakiś groch z kapustą Zestawienia od czapy to i wnioski od czapy" dlaczego mam błędne wnioski ? ja się czegoś naucze , inni poczytają ,bedzie z pożytkiem może dla wszystkich bo myślałem że oto chodzi na forum no ale moge się oczywiście mylić

post można skasować lub przenieść co już nie jest w mojej gesti
 
Mylisz się od początku i wszyscy to piszemy wskazując gdzie, a mimo to brniesz dalej i twierdzisz że wiesz lepiej, więc sensu nie widzę.
 
a w którym momencie pisze że wiem lepiej ? według dostepnych analiz ten olej nie jest lepszy niż inne jest tak samo dobry jak te znane chociaż inni próbują wykazać coś innego . widze brak merytorycznego podejścia z twojej strony , najlepiej szybko uciąć niewygodną dyskusje , można i tak ale czy to wtedy bedzię wiarygodne .
 
Re: VW Golf 6 GTD 2.0TDI CR

feecle napisał:
Samochód jeździ głównie w trasie, więc nie jestem pewien czy 0W30 jest potrzebne. Z tych dwóch lepszy będzie Shell 0W30 AV-L.

Z tych 2 lepszy zdecydowanie jest Eurol. Sprawdzone na wielu autach. Ale Shell na krótsze interwały nie jest zły.

Dodano po 16 minutach 54 sekundach:
feecle napisał:
poziom1989 napisał:
Sugeruje zwrocic uwage na lepkosc CCS (-30°C).
Jak chcesz porównać CCS dla 5W które jest mierzone w -30°C i dla 0W mierzone w -35°C?
Właściciel deklaruje że samochód większość czasu spędza w trasie więc rozcieńczanie oleju paliwem jest pomijalne.

Jeśli chodzi o 0W30 to polecam Shell AV-L który jest na bazie GTL i ma oficjalną aprobatę 504/507.

Zarówno Eurol jak i Ravenol również mają oficjalne aprobaty 504/507 i sa na lepszych PAO-syntetycznych bazach (w przypadku Eurola sprawdzone w niezależnym labie). Osobiście dla mnie Eurol lub Ravenol 0W30 + AR9100 to najlepsza opcja dla tego silnika. Przejechałem na Eurolu + AR9100 lub AR9200V2 już prawie 40 tysięcy w 2.0 TDI 170/ok 200 kM i nie mam żadnych zastrzeżeń do tego duetu. W najbliższym czasie dla porównania spróbuje Ravenola bo na papierze wygląda świetnie ale z opinii kilku osób jeżdżących na jednym i drugim (niekoniecznie w TDI) wskazanie raczej na Eurola. Osobiście mam porównanie Eurola Vs Shell w 1.9 JTDm solo bez dodatków i na Eurolu praca silnika jest przyjemniejsza, choć do Shella też nie można mieć zastrzeżeń.
2 inne świetne oleje to Penrite Enviro+5W30 oraz Milles XF longlife 5W30 (ew, EE longlife 5W30). Szkoda tylko, że Penrite jest przez ostatnie 2 lata praktycznie nie do kupienia i cena też powala. Millers to dla mnie sprawdzona wysoka jakośc i pakietowo jest to dość bogaty jak na 504/507 olej ale parametry szału nie robią.
 
caparis napisał:
Okej, czyli jednak Specol nie jest taki dobry?
A co myślisz o 5W30? Spotkałem się z różnymi opiniami, jedni mówią, że można bez problemu lać, inni, że to niekorzystne dla silnika...

Specol 0W20 jest wg. mnie nie dobry tylko bardzo dobry czy wręcz rewelacyjny. Mam 2 Klientów, którzy tego Specola stawiają nad Amsoilem. Myśle, ze ten Specol spokojnie bije większość dostępnych na rynku 0W20 na głowę. Mobil 0W20 nie jest zły ale w tej cenie można mieć Eurola Evolence 0W20 lub shella Helix Ultra i do tych marek miał bym większe zaufanie. B. dobrym 0W20 jest Penrite Enviro+ 0W20 ale co z tego jak jest niedostępny. Poza tym to dość drogi olej.

Dodano po 4 minutach 8 sekundach:
cytrynowiec napisał:
Ten Lotos fajna oliwa, w tych pieniądzach rewelacja. Olej z tą normą właśnie będę zalewał do japońca.
Odnośnie japońskich silników aso leje 0w20 (choć we flotach zdarzały się 15w40) ale po za aso i tak większość zalewa 5w30. Z braku laku do pewnego Yarisa 1.3 (2005 chyba) zalewałem Mobila 5w30 A5 i było bardzo ok.

No właśnie za te pieniądze to jest świetna sprawa tyle tylko, ze to olej dedykowany dla 508/509. Wg. mnie nie jest to przeszkoda dla zalania w większości konstrukcji gdzie zalecane jest 0W20. Jeśli nie ma szczególnych uzasadnionych specyficznych wymagań ( a rzadko tak jest) to oleje z 508/509 można wg. mnie śmiało lać tam gdzie jest wymagane 0W20.
 
tomek evo napisał:
Specol 0W20 jest wg. mnie nie dobry tylko bardzo dobry czy wręcz rewelacyjny. Mam 2 Klientów, którzy tego Specola stawiają nad Amsoilem.

Na jakiej podstawie? Amsoil ma wyższe TBN i indeks lepkości, do tego poprawiona formuła zawiera modyfikatory tarcia. Poza tym to markowy olej z aprobatami...
 
pewnie chodzi o cenę, kierując się tym kryterium to specol jest w czołówce.
 
Re: Olej do Yaris III 1.33l

[mention]tomek evo[/mention] mnie także interesuje na jakiej podstawie? Jak bym osobiście do jednego worka z Amsoil nie wrzucił.
 
Back
Top