• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolna dyskusja o specyfikacjach MB

wlyszkow

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
DW: są już tańsze receptury zaw. 50% GII na oleje mid saps C2/C3 nawet API SP z 229.31 ale bez 229.51. Jeśli ktoś szuka jednak sensownej nadal jakości mid saps to sugeruję nie rezygnować z 229.51
Taki jest najnowszy trend.
 
Nie piszę o żadnej marce tylko o dostawcach pakietów. Wielka 4 zawsze konkurowała ceną ale teraz nawet udało się zredukować pakiet dodatków mid saps o ok 25% i jeszcze na 50% GII zamiast GIII stosowanego wcześniej.
 
Stąd min te niskie ceny poszczególnych olei.
 
Teraz we FTIR nie będziemy szukać PAO tylko drugiej grupy.
I tu nasuwa mi się pytanie: czy oleje z zawartością 50% bazy II grupy nadal będą nazywane fullysyntetic?
 
Nie stwierdzisz obecności grupy II-giej przy pomocy FT-IR.
 
W sumie ja to nic nie stwierdzę przy pomocy FT-IR. Ale dzięki za info.
 
@wlyszkow norma 229.51 daje pewność III grupy?
 
Wszystko się zmienia ale na razie nie widzę 229.51 na GII
 
A co z 229.52 która teoretycznie przewyższa 229.51?
Nie lepiej poszukiwać olejów z tą normą?

MB 229.52
Oils meeting this specifications must have lower ash content, at least 1% better fuel economy compared to the requirements of MB 229.31 and MB 229.51 and better oxidation stability for biofuel compatibility.
Can also be used where an MB 229.31 or an MB 229.51 oil is required.


Pozdrawiam,
 
229.52 daje tylko niższe spalanie niż 229.51, poza tym to samo, może być
 
A jaka różnica jest między mb229.3 a mb229.5
No oprócz tego że 229.5 ma wytrzymać więcej km
 
Noack 11.5 vs 10. Co jeszcze nie pamiętam ale jest gdzieś tabelka na forum
 
Czyli mniej będzie go ubywać i na więcej km będzie starczał
 
13 % vs 10 %
1601487442087.png
 
Niższy Noack to także dłuższa lepsza kondycja/stabilność oleju, nie tylko samo odparowanie, skutki są szersze, także ilość depozytów na skutek odparowania w wysokiej temperaturze itd itp
 
Vczyli olej z normą 229.5 odkłada mniej depozytów na silniku?
A co z zużyciem paliwa
 
@Hubert1 kazdy olej musisz interpretowac indywidualnie! Doskonaly przyklad Meguin Super Leichtlauf 5W-40, realnie tam bedzie NOACK ca. 6 %, a deklaruja, ze spelnia 229.3. A wez sobie taki typowy SAE 5W-40, bazujacy na HC oraz z oficjalna aprobata 229.5 z NOACK-iem 9-10%. Ktory wybierzesz ? Oczywiscie nie mozemy zapomniec, ze to tylko jeden parametr, istotna jest cala formulacja.
 
Ale fosfor i cynk w tym wypadku to sprawa drugorzędna. Chłopaki ci ładnie wytłumaczyli, jakie płyną korzyści w przypadku tych norm. Musisz patrzeć na całość.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top