• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OILSYN nano C5 regenerator i co dalej?

kubagoller

Użytkownik
Samochód
BMW e91 320D 184 HP LCI, BMW X3 F25 2.0d 184 HP
Koncze interwał 10. tyś w BMW 320d N47 184 km i mma pytanie co teraz wlewać przy kolejnych serwisach. Kupiłem Ravenol VMP i się zastanawiam nad dodatkiem i czy w ogóle go dodawać, bo regenerator wedle opisu jest na 100 tys km.
 
U mnie też pływa regenerator, ale ja dopiero zrobiłem 400km i też będę stał przed podobnym pytaniem. A swoją drogą zauważyłeś cokolwiek po tym dodatku?
 
W sumie to nie, dopiero co zmieniłem rozrząd i bardzo chciałem aby zabezpieczyć łańcuch. Żadnych różnic nie odczułem ale może jak jest wszystko ok to nie będzie czuć.
Ja cały czas się głowie czy teraz lać jakiś najlepszy olej np RUP bez dodatków czy np. gorszy np. VMP z jakimś zwykłym dodatkiem czy tank Shell AM-L z jakimś super dodatkiem?
 
Według mnie lać porządny olej bez szuwaksów, skrócić interwał i ok.
 
VMP to bardzo dobry olej. Jeśli użyłeś już regenerator to śmiało lej solo.
 
Zawsze można dolewać AR9100 czy 9200v2 dla przedłużenia 'życia" oleju. Oba dodatki dodatkowo zwiekszą TBN i nie są jakieś mega drogie. Oczywiście zrobisz jak uważasz bo jak tylko sugeruję.
 
Zmień olej na shell am-L a za zaoszczędzone pieniążki jedź na wakacje- nie dziękuj. Olejem nie uzdrowisz silnika. Interwał max 10 tyś i dbanie o termikę. Sam śmigam 320d tylko, że m47 i AM-L w zupełności starcza.
 
A w jakim wpływa?
Serio pytam...
 
TBN służy w dużej mierze do neutralizacji kwaśnych produktów spalania np. obecność związków S, a te stężenie w paliwach jest stosunkowo niskie. Na żywotność w dużej mierze wpływa odpowiedni mix AOs, bezpopiołowych dyspergatorów itp.
 
Bez wątpienia im wyższy TBN tym więcej olej potrafi przyjąć różnego rodzaju syfu ze spalania. Poniżej TBN 2.0 odkłada się szlam w silniku.
 
@Car Vlog, to juz nie te czasy.
Teraz mamy czyste paliwa, więc i "kwasu" ze spalanie niewiele.
TBN 6-7 jest wystarczający na interwał.

EDIT
Oczywiście nie sam TBN, jest istotny, a np pH oleju o czym już wspominał @poziom1989.
Był również linkowany odpowiedni artykuł.
 
Last edited by a moderator:
@Car Vlog Jak pisałem, stężenie S w polskich paliwach jest na niskim poziomie, możesz nawet rzucić oko jak mi nie wierzysz. Spokojnie mogę mieć olej z TBN ca. 5 mg KOH/g.
 
To mówisz że można spokojnie na tbn5 30kkm zrobić? W końcu flotowcy tak właśnie robią🤷‍♂️
 
Last edited by a moderator:
Zrobiłem juz 2 tys na VMP i jakoś tak jest normalnie:). Tak sobie mysle że chyba następna zmiana to będzie znowu Shell AM-L + np. Archoil V2 - to i tak wychodzi taniej niż sam VMP.
 
jeszcze z 2500km i ja będę miał taki problem czy wlać jakiś dodatek
na początek wleci olej solo i teraz tak myślę że aż głupio będzie coś nie dodać :rolleyes:
jak bym miał coś na siłę dodać to pierwsze co mi przychodzi na myśl to 9400
 
Last edited:
To od razu Ci doradzę nie lej oleju solo, jak tam zrobiłem dla testów, 1000 km na samym i jakiś dramat z odgłosami silnika. Ten przypadkowy test utwierdził mnie w stosowaniu zawsze dodatku, ja dodaje AR9200V2.
 
Można solo, można z dodatkiem - co kto lubi i na co ma ochotę kasę wydać... ja tam "dodatkuję" i nie żałuję, ale bez dodatków "też pojedzie" ;-)
 
kurcze nurtuję mnie takie pytanie odnośnie oilsyn nano C5 regenerator
skoro w instrukcji pisze że redukuje ślady zużyciowe i zmniejsza tarcie to czy czasem to się nie tyczy też honów w cilindrach ??
czy może być tak że zmniejszy głębokość tych śladów ?
tak sobie myślę na chłopski rozum bo znawca to ze mnie żaden
 
Back
Top