• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oilsyn Petrol Power DNA - test długodystansowy

Przeniosłem tutaj, żeby była formuła podobna do Hybrogena:

To zacznijmy długodystansowy test tegoż dodatku. Mam za sobą parę jazd, będę notował spalania wg Fuelio czyli z dystrybutora aż do wyczerpania butelki. Potem przejadę 2 tankowania na czystym Pb do oczyszczenia układu i później tyle samo na czystym 95 co na dodatku. Na końcu porówna się średnie spalanie i będzie wiadomo czy dodatek coś daje czy nie. Samochód znany, nowe opony Pirelli P7 Cinturato.

W podsumowaniu do kosztów paliwa dodałem 10 porcji Oilsyn PP DNA w cenie 109,90 (na chwilę tworzenia podsumowania). Wlewałem około 40ml do zbiornika, butelka starcza na 12 tankowań. Koszt pojedynczej porcji dodatku na tankowanie mieszczące średnio 40l od rezerwy to ~9,16 PLN

PODSUMOWANIE:
PALIWODYSTANSŚREDNIE SPALANIE (l/100 km)KOSZT CAŁKOWITYKOSZT KILOMETRA
Pb9557016,5242539,84PLN0,44 PLN
Pb95 + Oilsyn Petrol Power DNA58546,2452624,58 PLN (w tym cena dodatku)0,45 PLN
Pb98+ (Mol)60966,4142809,11 PLN0,46 PLN

TEST:
PRZEBIEGSPALANIE (l/100 km)UWAGI
1688026,5z 168802 km
1694486,21+ Oilsyn Petrol Power DNA
1700446,54+ Oilsyn Petrol Power DNA
1707046,00+ Oilsyn Petrol Power DNA
1713496,18+ Oilsyn Petrol Power DNA
1719856,21+ Oilsyn Petrol Power DNA
1722406,26+ Oilsyn Petrol Power DNA
1728436,23+ Oilsyn Petrol Power DNA
1734346,01+ Oilsyn Petrol Power DNA
1740816,2+ Oilsyn Petrol Power DNA
1746566,61+ Oilsyn Petrol Power DNA
1753146,1Orlen Pb98 Verva / czyszczenie zbiornika z resztek dodatków
1757507,14Pb95 / czyszczenie zbiornika z resztek dodatków
1763156,4Pb95
1768856,44Pb95
1774766,86Pb95
1779726,59Pb95
1786006,36Pb95
1792046,19Pb95
1798186,39Pb95
1803056,44Pb95
1808876,82Pb95
1814516,75Pb95
1819457,16Pb95 / przerwa techniczne między testami
1825087,26Pb98+ (Mol) / przerwa techniczne między testami
1831566,04Pb98+ (Mol)
1837836,06Pb98+ (Mol)
1843546,08Pb98+ (Mol)
1848946,58Pb98+ (Mol)
1854587,46Pb98+ (Mol)
1860017,52Pb98+ (Mol)
1866586,08Pb98+ (Mol)
1872866,1Pb98+ (Mol)
1897976,07Pb98+ (Mol)
1886046,17Pb98+ (Mol)
 
Last edited:
Ziobro zaskoczenia. Niestety korzyści rzekome płynące z obniżenia spalania są niezauważalne. Dla czystości układu wydechowego i paliwowego jak najbardziej
 
Bradzo możliwe chociaż nie do końca pewne. Dodatkowe paliwo też trzeba wyprodukować i przewieźć, a zostaje kwestia dodatkowych emisji związanych z zanieczyszczeniem silnika który traci sprawność (chociaż niewiele).
 
Użyteczność tego dodatku może się pojawić w momencie upowszechnienia w PL paliw E10, 10% estrów, to już nie w kij dmuchał (wiem, że na zachodzie są od wielu lat, a w Brazylii i paru innych państwach jeździ się powszechnie nawet na E85), higroskopijność takiego dodatku bio jest już konkretna, a jak ktoś nie tankuje często, to wiązanie wilgoci powinno się jakoś tam bronić, mimo że cena wysoka. Ja dopiero 2 bak wypalam w Alfie i 1szy w 500'tce, więc chcę poczekać z wrażeniami.
 
Test zakończony. Nie chce mi się już testować 95 premium zwłaszcza że nie mam w okolicy ani stacji Shell ani Cyrkla, a zwiedzać świata specjalnie po paliwo nie będę. Wreszcie będę mógł tankować gdzie chcę :D

Na 98 przejechałem najwięcej kilometrów, ale też największy był koszt przejechania kilometra ze względu na znacznie wyższą cenę litra benzyny. Co rzuca się w oczy - poziom spalania był znacznie bardziej przewidywalny niż na 95 (samym czy z dodatkiem) i mogłoby to wyglądać inaczej gdyby nie wyprawa na pokazy do Radomia gdzie jechałem cisnąc bo zaspałem, a wracałem cisnąc bo byłem wkurzony na maksa organizacją tego burdelu. No ale test miał być w realnych warunkach, a takie akurat były.

Moje przemyślenia - Pb95 + dodatek mogłyby być fajną alternatywą dla Pb98 gdyby nie sumaryczna cena. W sytuacji jak wyżej zostaje zastanawianie się, czy Pb95 z dodatkiem da więcej dla czystości komory spalania niż Pb98 z "fabrycznie" mieszanym dodatkiem.

Pod względem kosztów kilometra jeżdżąc głównie trasy wybierałbym Pb98*, zwłaszcza jeżeli jeździ się w miarę równo i ekonomicznie bo wtedy realny koszt kilometra może okazać się niższy niż w czystym Pb95. W każdym innym wypadku stosowałbym czyste paliwo 95 oktanów.

Czy stosować dodatki czy nie - każdy musi sobie na to sam odpowiedzieć. Czy ja będę? Raczej nie, do połowy butelki jest spoko, potem zaczynam się wkurzać całą ceremonią. Zdecydowanie wolę co wymianę oleju wlać środek do czyszczenia układu.

Możecie komentować, dyskutować etc.

* - jeżeli ma się samochód który jest w stanie przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu chociaż powinna to potrafić większość w miarę nowych samochodów
 
A jaki polecisz dodatek raz na 5-10 tys km ale do bezpośredniego wtrysku czyszczący wtryski, nagary z zaworów czy tłoków?
 
Oilsyn, Millers, Wynns.
 
Back
Top