• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Łada 2107

igorgarbina

Użytkownik
Samochód
Opel Astra F 1.6 8v LPG
Marka samochodu
Łada
Budżet/ile litrów
120/5
Styl jazdy
Silnik
1.3 SOHC
Data produkcji
1987
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Orlen 15W40
Czołem forum, dziewczyna mojego kumpla planuje kupic mu na prezent olej. Samochód to Łada 2107 z silnikiem 1300 sohc. Poprzedni właściciel zaaplikował Minerał 15w40 od orlenu. Jaki olej wybrać? Pomóżcie. Samochód generalnie nie ma z nim lekko, kupiony bardziej jako gruz niż jako klasyk, moj serdeczny przyjaciel korzysta regularnie z całego zakresu obrotów. Czekam na wasze propozycje, mile widziane wypowiedzi ludzi którzy mieli lub mają coś wspólnego z tego typu wehikułami.
 
Myślę, że 10W40 będzie lepszym wyborem. Moja propozycja to Motul 4100 Turbolight. Powinien w budżecie się zmieścić
 
Normę AutoVaz spełnia Mobil 10W40. Swego czasu był w bardzo dobrej cenie (jeden z tańszych 10W40) Chyba bym na Twoim miejscu wybrał Mobila
 
10W40 "półsyntetyk" do takiego silnika? on to zniesie? wybaczcie może głupie pytanie ale myślałem ze jedyne co łyknie taki silnik to minerał.
 
Przy takim użytkowaniu jak opisujesz to morduje go 15W40 a nie potencjalny syntetyk. :rolleyes:
Lać 5W40 czy 10W40 A3/B4 jak np. wyżej Valvoline Maxlife i i tyle.
 
10W40 "półsyntetyk" do takiego silnika? on to zniesie? wybaczcie może głupie pytanie ale myślałem ze jedyne co łyknie taki silnik to minerał.
Właśnie mi się przypomniało, że jak kiedyś poszukiwałem (z ciekawości i sentymentu) jakie oliwy stosują użytkownicy Fiatów 126p BIS to widziałem oleje w klasach lepkości 10W40 (Mobil, Total), 5W40 (chyba Elf i Shell) i o zgrozo 0W40 (to był bodajże Mobil1). Nawet ktoś odważył się 5W30 zalać. Więc mamy przekrój od olejów częściowo syntetycznych po syntetyczne (no wiadomo, że nie Vollsynth, ale zawsze).

Zniesie nawet 0W40 full syntetyk na PAO. :)
To możliwe :D Całkiem możliwa rewolucja w pracy silnika in plus jeśli nie na pierwszym to na kolejnym interwale już na pewno. Skoro silnik dostaje często w palnik... No i na syberyjskie zimy to tylko PAO + ester.

Zresztą do mojego CC też zalewam syntetyka 10W40, poprzednio też był syntetyczny (i silnik go sobie rzeczywiście trochę wypił, więc chyba bazy PAO w sobie jakieś miał, a było to zimą. Nie wydobywał się z rury wydechowej dym koloru niebieskiego). Trzymam się z dala 15W40, bo to morderstwo dla hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Zresztą co to za korzyść, gdy olej jest bardzo lepki przy starcie silnika, a lepkość dla rozgrzanego oleju zbliżona do tych jakie mają oleje półsyntetyczne 10W40...

Wybór jest spory wśród olejów częściowo syntetycznych (wolę tę nazwą jakoś niż półsyntetyki), więc na pewno coś znajdziesz dla siebie.
Masz Total 7000 (jak z pewnego źródła), Texaco HavolineExtra, może i Mobil Super 2000 też dałby radę.
 
Last edited:
Jest wątek na forum, gdzie po zastosowaniu oleju na bazach PAO, PAO/ester, czy GTL silnik pozwolił sobie wciągnąć trochę oleju. Najczęściej działo się to tylko przez pierwszy interwał przejeżdżony na takim oleju, potem wracało to do normy.
W moim CC rzeczywiście coś takiego wystąpiło, a w drugim co ciekawe nie.


Poza tym, gdyby rzeczywiście z układu wydechowego wydobywałby się niebieski dym to miałbym powody do zmartwienia- olej byłby intensywnie spalany przez silnik. Tutaj tak nie było. Jedynie standardowa biała mgła.
 
@igorgarbina: Classic czy Max Expert? Pytam z ciekawości.
 
Last edited:
Do tego silnika faktycznie zaleca się minerał 15w40 a żeby było ciekawiej do skrzyni również 15w40 :D chociaż to raczej producent producent zabezpieczył się przed silnymi mrozami w ussr.
 
Back
Top