• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przyczyna nadmiernego zuzycia oleju bazujacego na mieszaninie GTL lub PAO

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
A mnie samego nurtuje ten dziwny pobór, zgłaszany przez użytkowników Shella i chyba sam na jeden interwał przed finalnym przejściem na Lotos sprawdzę, ile będzie u mnie.
 
@Zielony34, zobaczymy, co napisze Tom.
Jakoś nie wierzę że jest to takie samoistne, że jak tylko GTL w oleju, to od razu pobór idzie w górę.
Parametry katalogowe Shelle mają bdb, a mimo tego oleje "znikają"?
Może jest tak jak z PAO, czyli pierwszy interwał więcej zniknie, następne się normuje.
Tylko, że u mnie Amsoil w ogóle nie "znika", nawet po 8 tys km od wymiany, a inne oleje szczególnie GM tak się zachowywały.
 
Również mam taką teorie, że trzeba "zmęczyć" te 3-4 interwały.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Chyba sobie jaja robicie jak jakiś user będzie czekal te 30-40 tys jak pobór oleju mu spadnie 🤣🤣😂 . Na forum po jednym interwale zmieniają bo poprzedniego mu brał mniej i był przez to "lepszy"
 
Nie pisze o tym, że ktoś musi czekać. To tylko nasza teoria i nikt nie będzie komuś pisał, zeby jeździł do skutku.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Wg mnie bez sensu takie czekanie. Ktoś zapomni dolać i będą problemy. Jeżeli po pierwszej dolewce olej nadal sprawia problemy to lepiej zmienić. Jest tego na rynku tyle że każdy coś sobie znajdzie.
 
Może po prostu ktoś to źle sprawdza? To samo jest u mnie. Jak zalewam świeży a więc silnik jest zimny przecież to leje do max na bagnecie i to się zgadza z pojemnością układu. Wystarczy jedno rozgrzanie oleju i na zimnym nigdy nie ma więcej jak 3/4 podziałki a jak sprawdzam tak jak instrukcja mówi czyli ok 10 minut po zgaszeniu rozgrzanego zawsze jest tyle ile trzeba czyli max +- 2mm.
Post automatically merged:

Miałem teraz lać AMG Extreme bo wychodzi nawet ciut taniej od Ravenola ale może sprawdzę tego Shella na GTL.
 
Jakoś nie wierzę że jest to takie samoistne, że jak tylko GTL w oleju, to od razu pobór idzie w górę.
Parametry katalogowe Shelle mają bdb, a mimo tego oleje "znikają"?
Wysune pewna hipoteze, przyczana moze byc poukladana struktura chemiczna podobnie jak przy IV grupie. Mieszanina GTL rowniez uzyskuje bardzo dobre wyniki w Sequence IIIF tzn. pod katem kontroli depozytow w rejonie pierscieni tlokowych, co moze wedlug mnie tymczasowo powodowac wzrost zuzycia oleju, w silnikach, w ktorych doszlo do nagromadzenia depozytow w tym rejonie. Przede wszystkim te o nizszej lepkosci.
 
Jakoś by to sprawdzić ...
Ja chętnie bym Shella wlał, ale nie mają na Europę oleju z odpowiednią normą.
Może @jerseyAdmin ... ?
 
Ja mialem podobnie przy Clio RS, stosujac olej bazujacy na PAO. A taki test mialby sens, jakbysmy zebrali kilkunastu uzytkownikow :D Kazdy by zastosowal na jeden interwal olej bazujacy na GTL, wtedy bysmy jakies wnioski dodatkowe wyciagneli.
 
Ja SHU 5W40 chętnie wleję dla testu. 🙂

Już raz był w jednym aucie ale później był zlany do uszczelniania miski i przejeździł może 2500km.

Bo nie chciałem dziadować i spowrotem wlewać.
 
Każdy silnik zareaguje inaczej. Stawiam, że będzie to 50/50% tych co ubyło im więcej, a tych co nic się nie zmieniło. Tak już jest , jednym shella czy M1 ubywa innym nie.
 
Ja miałem zalanego SHU ECT C3 w swoim 1.7cdti i nie zauważyłem żadnego ubytku przez 7kkm
 
Ja aktualnie mam w Hondzie Civic IX Shell HU 5w30 z domieszką ar9100, zrobione 7 tysięcy km i poziom na bagnecie cały czas 4/5 przed MAX, przebieg 107tkm.
Poprzednia Civic VIII też 1.8, miała 250 tysięcy przebiegu, jeździła na Shell HU 5w40, w niej na 10 tysięcy z Max spadało do połowy na bagnecie, także było też bez dolewek. Raz w tej VIII miałem zalany Ravenol VST 5w40 (2018 rok), to na 10 tysięcy musiałem zrobić dolewkę 300 ml (akurat reszta bańki 4 litrowej), bo poziom na bagnecie spadł z max do blisko minimum po około 5 tysiącach km.
 
Właśnie do swojego 2.0 TDI Cr wlałem VW 0w30. Wcześniej był ravenol vmp i mobil ESP 5w30, na których ubytków nie zauważyłem. Zobaczymy jak będzie teraz
 
Mi LM znikał, więc nie jestem wystarczająco wiarygodny :D Poza tym nie wiem czy mój silnik będzie wiarygodnym testerem na znikanie?
 
Bedzie znikał czy nie będzie to tylko objaw, a nie przyczyna.
Ktoś kiedyś napisał, że GTL to jest "sucha baza". Ciekawe co autor miał na myśli.
 
Podobnie jak PAO pozbawiona związków aromatycznych, siarki i azotu. Wysoki punkt anilinowy itp.
 
To dość ciekawe sam czekam na odpowiedź pana z NY.

Swoją droga ciekawe co z normą anty LSPI w shellu, bo jeżeli faktycznie olej nadmiernie trafia do komory spalania w porównaniu z innymi olejami, które są na starej formule ale nie pobiera ich silnik, to jakie to anty LSPI. Wychodzi, że tylko na papierze.
 
@jerseyAdmin, bardziej mi chodziło o to, że Ty nie masz problemów z doborem odpowiedniej normy pod wymagania producenta.
 
Back
Top