• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przyczyna nadmiernego zuzycia oleju bazujacego na mieszaninie GTL lub PAO

Pisałem już w temacie Shella o tym zużyciu, powtórzę tutaj. Zalewam Shell HU do 4 samochodów w rodzinie - trzy z nich nie wymagają żadnych dolewek, a czwarty jeździł wcześniej na Motulu X cess, na którym trzeba było zrobić jedną dolewkę na interwał i po przejściu na Shell HU wymaga takiej samej dolewki. Absolutnie nie mogę potwierdzić szerzonej na forum opinii, że Shell HU znika szybciej/ więcej niż inne oleje. Jeden z samochodów ma silnik po remoncie i nie licząć pierwszego krótkiego interwału, to jeździ cały czas na Shell HU 5w40, już ponad 30tys. km i nie ma żadnego ubytku na bagnecie.
 
Każdy silnik zareaguje inaczej.
O to to. Między przeglądami jeżdżę tylko na PAO i nie zauważyłem zwiększonego poboru (żadnego nie zauważyłem w zasadzie) a przez te 5-6 tys już powinno coś ubyć 🤷‍♀️
 
@SACZI - tak, wiem. Mogę zalać ECT 0W-30 jak koniecznie chcecie, ale to dopiero jakoś wiosną. Teraz mam w silniku świeżutką Selenię, ledwo tysiaka na niej nabiłem.
 
A tak nawiasem mówiąc dzisiaj korespondowałem z miejscowym serwisem VW w temacie mojego auta, przy okazji mnie poinformowano, ponieważ pytałem o olej i normy, że ......."Shell nie jest producentem oryginalnego oleju dla grupy VW"....
Zdziwiła mnie ta informacja
 
No to kto jest.?
 
Suzuki zalewane od nowości SHU 5W-30 lub 5W-40, ostatnio SHU ECT C3 5W-30 i nie zauważyłem znaczących ubytków oleju (tzn. sprawdzałem, ale nigdy nie dolewałem pomiędzy wymianami, bo zakres na bagnecie zawsze był w normie).
 
Ja poczęstowałem różnymi olejami Shella kilka silników: Corolla 1.6, yaris 1.4 d4d, Fiesta 1.6 , 2.0 tdi, volvo s60 2.4, nie zauważyłem powtarzalnego zjawiska znikania oleju. W większości było/ jest ok, w fieście był delikatny pobór na innych olejach, to na Shellu się podwoił.
Oprócz dokumentów oleju vag z danymi Shella, na bańce jest taka informacja:
 

Attachments

  • 20211118_164234.jpg
    20211118_164234.jpg
    73,7 KB · Odwiedzin: 184
Last edited:
Miałem w Golfie 1.4 tsi oem 0w30 (Shell), zrobiłem wyjątkowo największy przebieg, 11 kkm na tym oleju, ubytki normalne, czyli ok 0,2 l na cały interwał.
Jeszcze sobie przypomniałem, że żona kiedyś miała służbową Fabię 1.4 16v, które lubią olej popić i zawsze zalewałem jej Shell HU 5w40, przejeżdżała na nim 15 kkm, głównie po autostradach z wysokimi obrotami. Wymian na Shellu było z 6, a olej przy spuszczaniu zawsze w pozycji max na bagnecie. Nie brał skubaniec nic.
 
Last edited:
1.8T Shell HU 5w40 pobór 2L na 8500km. W Suzuki Swift Sport - 3 interwały na HU 5w30 przebiegi około 7000km, tylko raz była dolewka około 300ml.
 
Kevin88
Napisz jaki był pobór na innych w1.8T
 
Last edited:
Oleje były różne ale średnio pobór 1.5L na około 9000km. Najmniejszy to cos około 500-700ml na Ravenolu VST.
 
Czyli wzrost zużycia o 30% ale myśle że to w dużej mierze przez niższą lepkość w 40/100st
 
U mnie Shell Helix Ultra 5W30 wziął podobnie co Meguin SL Driver 0W40 (niecałe 100ml/1000). Nie mam innego porównania, bo wcześniej miałem regenerowane turbo i brało dużo więcej ;)
 
Podczas pracy w serwisie pewnej marki do której zalewalismy shella 0w30 jako olej serwisowy, pewna flota posiadająca w swoich zasobach około 40 takich samych aut, podczas regularnych przeglądów miała zaznaczone, że oleju ma być zawsze wlane nie mniej, nie więcej jak 3.4L, co na miarce było stanem delikatnie powyżej minimum. Interwałem serwisowym tej floty było 15000km. Jedni przyjeżdżali między przeglądami po dolewkę 0,5L, inni nie. Więc jednym uzytkownikom (przedstawicielom handlowym) shell znikał a innym nie znikał.
Stawiam, więc na styl jazdy - pod ciężką nogą pobór występował, pod lżejszą nie występował.
Podejrzewam, że z każdą inną marką oleju sytuacja byłaby podobna.
 
40 samochodów to już niezła próba statystyczna. Mogą występować różnicę montażowe.
 
Back
Top