• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

olej 0w40 do 1.6 tdi

xtremesystems

Użytkownik
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
5 litrów /160zl
Silnik
1.6 tdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie dotyczy
Silnik 1.6 TDI dlubniety na 135 HP i bez dpf

Dotychczas lany M1fs 0w40 .olej bdb ale trochę ma wysoka ilość popiołów a w sumie TDI jest direct injection

Chce cos taniego
Wiem że total quartz 9000 jest porównywalny do w/w mobila

Z innych w podobnej cenie są
Valvoline synpower 0w40
Fuchs supersyn 0w40
Shell helix ultra 0w40
Petronas synthium 7000 0w40

Szczególnie interesuje mnie opinia o petronasie i valvoline
 
140 postów żeby wrócić do punktu wyjścia.
Dzięki już wiem co jest co

Albo zostanę przy FS albo zciekawosci wezmę esp . No ewentualnie wezmę quarza bo znalazłem po promocji a wiem że silnik nie wybuchnie

Dodam tylko że jeden użytkownik trochę się ośmieszył pisząc że "żydzę" [tak to określił] na olej. Nie każdy zarabia miliony , a nie każdy też jest zdrowy. Muszę "żydzić" na olej bo mam do wywalenia 80k zł na operację za granicą. Zastanów się czasem nim coś napiszesz bo różne gówno chodzi po ludziach a i nie daj Boże może przydażyć się Tobie. Celowo nie pisze o kim mowa bo post skasowany już

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Poczytaj tutaj.


Gdzie takie bzdury czytales?
U ruskich
. Może źle to określiłem .ale chodziło o to że tarcie jest zmniejszane przez popiół. Ogólnie dla mnie to logiczne bo wiem że są smary zawierające popioły i zresztą sam popiół wypełnia mikroszczeliny i rzeczywiście lżej chodzi.

Nie wiem jakie to ma przełożenie na olej silnikowy
Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Taaaa - popiół wypełnia mikroszczeliny i lżej chodzi. Nagar zaś robi za "uszczelki" i doszczelnia silnik, zwłaszcza pierścienie. A kamień nazębny obrastając zęby chroni szkliwo... A jakie to smary zawierają "popiół"? Litości... :oops:
 
Total - spokojnie mu wystarczy
Obecny Mobil FS - jeszcze lepiej, pewnie nawet overkill. Co do popiołów, to bez DPFa bym się o nie nie obawiał, instrukcja mojej Mazdy CX-7 z 2.3T z bezpośrednim wtryskiem, prosi o A3/B4 lub A5/B5, więc cały swój żywot na takich jeździ ;) Osobiście przerabiałem Shella HU, Eurola i Meguina SL, wszystko wysokopopiołowe, szczególnie ten ostatni.
 
To tylko świadczy o tym, że nawet fora, które istnieją dużo dłużej od naszego, mogą być siedliskiem różnego rodzaju glupot. No, ale ryba psuje się od głowy.
 
Taaaa - popiół wypełnia mikroszczeliny i lżej chodzi. Nagar zaś robi za "uszczelki" i doszczelnia silnik, zwłaszcza pierścienie. A kamień nazębny obrastając zęby chroni szkliwo... A jakie to smary zawierają "popiół"? Litości... :oops:
O grafitowy mi chodziło . No ale tak to nie popiół

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
To tylko świadczy o tym, że nawet fora, które istnieją dużo dłużej od naszego, mogą być siedliskiem różnego rodzaju glupot. No, ale ryba psuje się od głowy.
Wczoraj właśnie czytałem że full sapsy właśnie przez zawartość duża sapsow smarują lepiej. Na pewno u Rosjan to bylo

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
I jeszcze jedno techniczne pytanie. Czy jak jeżdżę 6-8 tysięcy rocznie teraz to czy muszę wymieniać co rok czy mogę przeciągnąć np do 1.5 - 2 lat

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Czy jak jeżdżę 6-8 tysięcy rocznie teraz to czy muszę wymieniać co rok czy mogę przeciągnąć np do 1.5 - 2 lat
to lej Total/Shell i zmieniaj co roku, albo Mobil FS i przeciągnij do 1,5 roku. Też mam takie przebiegi i zrobię pewnie podobnie, tyle że z Amsoilem.
 
A moze...... lotos synthetic 5w40? Interwał 6-8 tys i rok i zapominasz o temacie w dodatku olej tani, weż na próbę pojeżdzij poobserwuj temperatury. Na pewno nie będzie żle.Leżeli masz ważniejsze cele to skup sie na nich a ten rok czy 2 na "słabszym oleju" krzywdy silnikowi nie zrobi.
 
A moze...... lotos synthetic 5w40? Interwał 6-8 tys i rok i zapominasz o temacie w dodatku olej tani, weż na próbę pojeżdzij poobserwuj temperatury. Na pewno nie będzie żle.Leżeli masz ważniejsze cele to skup sie na nich a ten rok czy 2 na "słabszym oleju" krzywdy silnikowi nie zrobi.
To już za gruby olej do tego silnika. Nie miałbym serca tam lać 5w40 bo to już lepkości w okolicach 100

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Grasz zachowawczo . Bo jeszcze 100 postów to już by była przesada. Przy 190 pokryj 48%

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Wynajdź jeszcze ze 2 oleje inne, a wątek dojdzie do 500 postów. Wtedy stawiam 100%. Poza tym przyjąłeś nieliniowy współczynnik stawiania - przy 190 raczej 41.8% 🤣 🤣
 
@sprajt2 Głupoty gadasz. Po magistrze z chemii będziesz wiedział całe 0 o olejach

Dodatkowo jakby każdy miał takie podejście to byś finanse i rachunkowość kończyli do tego 3 stopnie księgowości jeśli masz własną firmę i chciałbyś ją rozliczyć :)

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Bez podstaw nie bedziesz w stanie zrozumiec obszerniejszego zagadnienia niz tylko to, co przeczytasz na forum.
Mozesz zostać np kierownikiem budowy, ale bez mechaniki gruntow i mechaniki budowli pewnych rzeczy nie bedziesz w stanie zrozumiec. Czy na wlasna rękę bylbys w stanie to wszystko nadrobic? Teoretycznie tak, a praktycznie nie.
 
Back
Top