• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej 5w30 do avensis valvematic 1.8 + LPG 90tys

mateuszpce

Nowy użytkownik
Samochód
avensis 1.8 valvematic
Marka samochodu
avensis
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
1.8
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
toyota ASO czyli castrol
witam,
proszę o pomoc przy wyborze oleju do avensis valvematic 1.8 + LPG 90K
kod silnika ZRT271
obecnie zalany w ASO 5w30 (czyli słabym castrolem)

wyczytałem że potrzebne są normy a5 i b5

mój typ to Millers ale nie wiem który, na forum polecali

  • trident-longlife-fuel-economy-5w30.jpg
TRIDENT PROFESSIONAL ECO 5w30

ale oficjalna strone millersa nie zaleca go do mojego motoru tylko poleca:

XF Premium LSPI 5w30, jednak w tym valvematic nie wystepuje zjawisko LSPI...
 
1.8 Valvematic 147KM?

Książka dopuszcza chyba A3/B4. Rozpiętość lepkościowa też jest chyba dosyć duża dla tych jednostek.

Millers to oleje przeciętne, na pewno mocno przepłacone.

czyli słabym castrolem
Castrol to bardzo dobre oleje.

Weź jeszcze manual do ręki i sprawdź, co tam dokładnie jest wyszczególnione.

Pierwsze, co mi do głowy przychodzi, to Shell Helix Ultra A3/B4 5W30.
 
proszę o pomoc przy wyborze oleju do avensis valvematic 1.8 + LPG 90K
kod silnika ZRT271
Takie są oficjalne zalecenia Toyoty:
1615476440668.png

ale oficjalna strone millersa nie zaleca go do mojego motoru tylko poleca:

XF Premium LSPI 5w30, jednak w tym valvematic nie wystepuje zjawisko LSPI...
A to dlatego, że oleje, jak ten XF LSPI w większości spełniają lub mają bardzo podobne właściwości jakie wymaga ACEA A5/B5.
1615476637852.png

Wracając do doboru oleju, proponuję Ci Amsoil Signature Series w cenie max 250 PLN/4,8L.
I jest to najdroższa propozycja, jednak na tej oliwie możesz założyć interwał 15 tys km.
Jak za drogo, to proponować możemy dalej, ale dla Toyot pierwszy wybór to TGMO.

 

Attachments

  • 1615476521395.png
    1615476521395.png
    168,3 KB · Odwiedzin: 187
W poprzedniej Toyocie Yaris III 1.33 lałem 0w20 Amsoil Signature Series i jego się trzymałem przez 4 lata. Silnik czysty i tylko raz użyłem płukanki przy pierwszej zmianie oleju po dotarciu. Interwały nie przekraczały 10tyś. Doszukałem się info odnośnie tego, że silniki Toyoty są ciasno spasowane i wymagają oliwy o odpowiedniej lepkości. Do tego w motorach Toyoty jest również problem ze zbierającym się nagarem podczas stosowania nieodpowiednich olejów oraz jazdy na zbyt niskich obrotach.
 
Last edited:
Ford Formula F 5w30 A5
Lotos Aurum 5w30 A5
Ten "słaby Castrol" jest powielany przez wszystkich producentów...poza Amsoil i może Pennzoil w USA

Pozdrawiam,
 
A5 nie jest wymagane w tym silniku. To jednostka na pośrednim wtrysku z hydrauliką na zaworach. Wystarczy A3/B4. Interwały 10 tysięcy, płukanka przed każdą zmianą oleju i będzie dobrze. Minimalne wymagania API to SL...
 
Takie samo auto z LPG u córki hula (za namową tatusia) na TGMO 5w30. Wszystko OK- wręcz wzorowo! Na dowód wczorajszy test jednokroplowy po 5 tys. km. 80% po mieście
 

Attachments

  • IMG_20210312_105054.jpg
    IMG_20210312_105054.jpg
    611,6 KB · Odwiedzin: 158
no moze 150ml, generalnie miałem juz remont robic, a jednak na motulu pojezdzilem jeszcze kilka lat i dolewalem male ilosci co jakis czas.
 
TGMO to dobry olej, ale drogi. Uważam, że Shell Helix Ultra 5W30 w zupełności wystarczy.
 
Kto produkuje to produkuje, daleki jestem od przypisania Castrol do produkcji TGMO.

Jak sobie tak przeglądam różne 5W30 A5 MSDSy TDSy to TGMO FE ma MSDS 1:1 z Eneos Hyper Multi 5W30. Nawet zastanawiam się do zalania takiego mojego Hyundai. Obstawiam , że do toyoty też by się nadał. Cena ok 95zl za 4L.
 
Jakiś czas temu TGMO było 1:1 Texaco Energy (MS dla mid-saps)
Znając Belgów to dalej jest taka sama albo bardzo podobna formulacja blendowana gdzieś w BE/NL. Czyli nie warto przepłacać lepiej kupić Texaco albo Eurol.. idąc dalej tym tropem nasz Lotos jak wcześniej pisałem :D

Pozdrawiam,
 
Back
Top