• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do 1.9 TDI 110KM AFN - ~330k przebiegu

ka93mil

Nowy użytkownik
Samochód
1.9 TDI AFN
Marka samochodu
VW Passat B5 AFN
Budżet/ile litrów
100/4,7L
Styl jazdy
Silnik
1,9 Tdi
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
??
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 10w40
Hej, mam Passata, który jeździ na 10W40 (obecnie valvoline), chciałem przesiąśc się na Lotosa i kupiłem Aurum 10W40 SN. Dopiero jak paczka do mnie przyszła to zauważyłem, że olej ten nie spełnia wymagań 504.00/507.00. Czy mogę go wlać czy narobi szkód? Samochód raczej na dojazdy, raczej w ciągu roku nie zrobi 10k przebiegu. Wymieniać czy wlewać? Samochód to raczej taki dziadkowóz, używany przez rodziców.
 
Nic się nie stanie. Te motory żyją nawet na 15w40.
 
Do Twojej bryki jest wymagana norma VW 505.00, co byś nie wlał to ten motorek będzie chodzić. Możesz spokojnie zalewać.
 
Moim zdaniem następnym razem zamiast auruma wlej Lotos Semisynthetic 10W40 SN.
Bo on ma deklaracje 505.00 i pakiet dodatków moim osobiście zdaniem bardziej dopasowany pod starsze konstrukcje.

Natomiast od jednego interwału na tym nic się nie stanie.
To nie PD tylko zwykła pompa i nie trzeba uważać na trwałość wałków ani na nadmierne pienienie się oleju.
 
Faktycznie jak ma z 0,5 mln km to mu teraz 5w40 wydłuży życie xD i zrobi 2 mln km. Tam się prędzej buda rozpadnie od rudej niz mu 10w40 nagle zaszkodzi.
 
Ja do tego na pompie leje 5w50. Po dwóch latach zaczął mniej brać oleju niż na początku. Co tam nie zalejesz będzie dobrze byłe wymieniać w miarę regularnie

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Główny czynnik to po prostu interwały. Czy to będzie 10W40, czy 5W40, to nie ma żadnego znaczenia. Szczególnie w takiej konstrukcji.
 
@Firewall rozumiem że to jest argument do wlewania 10w40? Świetna porada
Argument jest taki, żeby tam wogole wymieniać olej przynajmniej co 10 tys km a czy to będzie 10w40 czy 5w40 to bez różnicy w tym przypadku.
 
Jasne, szczególnie zimą w mrozie po rozruchu dla turbosprężarki

Te luzy na wirniku nie biorą się z niczego...
 
Lepkosc ma male znaczenie, istotniejsza tutaj jest sama mieszanina olejow bazowych oraz odpowiedniego mixu AOs, detergentow/dyspergatorow, rowniez duze stezenie Mo itp. nie jest preferowane:

1649317243598.png
1649317357035.png


Dodatkowo test Sequence IIIH.
 
Jasne, szczególnie zimą w mrozie po rozruchu dla turbosprężarki

Te luzy na wirniku nie biorą się z niczego...
Nie mieszkasz na Syberii, kilka dni w roku mrozów typu -10 czy nawet-15 nie są straszne dla oleju 10w40.
 
Wy to lubicie te swoje krucjaty :) Nie znam się na turbinach, więc nie będę bredził, co jest lepsze. Chociaż nasuwa mi się pytanie, czy konstruktor turbiny przewidział zastosowanie oleju o danej lepkości SAE, do jej smarowania? (Z racji, że to stara konstrukcja obstawiam, że 10W40 było brane pod uwagę) Ale warto też pamiętać, że oleje mineralne i stosowane tam dodatki, aby zacząć spełniać swoje zadanie potrzebują trochę wyższej temperatury niż "nowocześniejsze technologicznie" oleje.
 
Back
Top