• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do 530d BMW 218km

aroquuu

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E61 530D 218KM 2004r. Manual
Marka samochodu
BMW e61 manual
Budżet/ile litrów
8,5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M57N 530d 218km żeliwny
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bmw ll-01 / ll-04 dla dpf
Jaki olej masz obecnie
Shell helix ultra am-l 5w30
Witam wszystkich
Planuje zalać 5w40 ze względu na to że bmw również taki przewiduje dla tego silnika oprócz 5w30 i też dlatego że mam całą ekologię wyrzuconą dpf, egr, kat, klapy. Przebieg 380kkm. Jazda dość dynamiczna, korzystam z obrotomierza, auto po mapie. Jaki olej byście mi polecili taki nie za drogi ale dobry, ravenol dla mnie trochę za drogi. Z obecnego shella jestem dość zadowolony ale może jednak coś innego? Lubi trochę oleju łyknąć 1-1,5L na 10kkm.
Trasa/miasto 50/50
 
Last edited:
Lotos 5w40, Total Quartz 5w40, Millera Trident 5w40, Eni i-Sint 5w40, Motul x-cess 5w40 no i Shell 5w40.
 
A jak myślicie 5w30 czy 5w40? Producent przewiduje oba a nawet 0w40. Załączam przykładowo to co motul pokazuje.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-03-17-07-11-57-06_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-03-17-07-11-57-06_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    582,5 KB · Odwiedzin: 59
Siema, u mnie podobna sytuacja. Tylko że mam już na aluminiowym bloku. Ekologia "wyłączona" po mapie, też bierze olej.
Jeździłem na Ravenol VST 5w40 i miałem dużo mniejszy pobór niż teraz na 5w30.
Analizując poprzednie wątki będę rozważał zalanie:
1. jakieś tanie 5w40 + LM MoS2/ar9100
2. -PMO 5w40 C3
-MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40
 
Chyba zdecyduje sie ma millers trident 5w40 tylko nie wiem czy tego zwykłego czy droższego C3 ale skoro pozbyłem się dpf to chyba lepiej ten tańszy a3b4?
 
Bierz A3/B4. Używam Tridenta do obu Beemek poza X2 i silniki pracują aksamitnie jak na żadnym innym oleju. Do tego z ruskich analiz wynika, że olej jest bardzo trwały i długo zachowuje swoje właściwości. No i jest dość tani.
 
Nie jestem w szoku, ciekawi mnie tylko skąd ta rozbieżność i od czego to zależy skoro może być 0w30 i 5w40?
 
Bo wbrew pozorom wiele silników jest "dostosowanych" do różnych lepkości a 0W30 i 5W40 mogą sie od siebie różnić mniej niż Ci sie wydaje. Zobacz na lepkość w temperaturze roboczej Eurola Syntence fS 0W30 i Shell HU 5W40. Ale często dopuszcza sie duże różnice w lepkościach.
 
Back
Top