• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Audi A4 B6 3.0 ASN + LPG

Pakollo

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B6 3.0 ASN
Marka samochodu
Audi A4 B6
Budżet/ile litrów
Pojemność układu to 6.3L. Zazwyczaj kupuję 8l żeby mieć na dolewki Budżet to 200zł z buforem na dolewki.
Styl jazdy
Silnik
3.0 ASN 220KM + LPG
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
a3/b4
Jaki olej masz obecnie
Valvoline synpower 5w40
Dzień dobry

Chciałbym prosić o poradę w doborze oleju.
Autem poruszam się głównie po mieście, sporadycznie jakaś trasa. Rocznie wychodzi niewiele bo około 7-8 tyś km. Problem jest tylko taki że silniki ASN lubią wypić trochę oleju, w moim przypadku myślę że wychodzi około 0,5l na 1000km. Także można powiedzieć że autko cały czas ma świeży olej :)
Zazwyczaj na wymianę kupuję 8-10l tak żeby do kolejnej wymiany mieć na dolewki. Olej wymieniam co rok. Dlatego też chciałem się dowiedzieć czy Waszym zdaniem przy takich przebiegach i biorąc pod uwagę fakt że trzeba dolewać, olej valvoline jest odpowiedni czy może lepiej poszukać czegoś innego? Nie będę ukrywał że wolałbym pozostać w pułapie cenowym poniżej 200zł.

Pozdrawiam
 
czy Waszym zdaniem przy takich przebiegach i biorąc pod uwagę fakt że trzeba dolewać, olej valvoline jest odpowiedni czy może lepiej poszukać czegoś innego?
Jest to zupełnie obojętne, co wlejesz przy tym poborze oleju. Na początek możesz stosować płukanki i zmieniać olej co 2000km i zobaczysz, czy będą jakieś efekty po kilku takich interwałach. Później ewentualnie wymiana uszczelniaczy zaworowych, jeśli dostęp jest w miarę OK. Poza tym, cokolwiek, co będzie najtańsze A3/B4, bo nie ma sensu kombinować przy poborze rzędu 4L na 8000km.

Lotos Synthetic Plus 5W40
Orlen Classic Synthetic 5W40
Total 5W40
Gulf G\GX 5W40 [co akurat trafisz taniej]
Shell Helix HX7 5W40

Pojemność układu 6.3L, więc i tak pewnie kupujesz 2x4L, więc nawet, jak zejdziesz z poborem oleju, to i tak powyższe propozycje, to chyba max w zakładanym budżecie. Stosuj płukanki postojowe. Płukanki długodystansowej w tym wypadku nie polecam, bo kasa idzie i tak wydechem. Jak zejdziesz trochę z poborem, to wtedy można rozważyć płukankę długodystansową, aby na troszkę dłużej pozostała w układzie.
 
Lotos syntetic 5w40 powinien być odpowiedni.
 
Możesz zostać przy Valvoline. Polecone wyżej oleje są podobnej jakości, jeżeli Valvo i jego cena ci nie przeszkadzają i masz go łatwo dostępnego (bo nie wiem czy kupujesz lokalnie czy w necie) to lej go dalej.

Jeżeli chcesz taniej, a równie dobrze co Valvo to Lotos Synthetic 5W-40 który polecił @Hubert1 - klasa jakościowa podobna do Valvo, zdaje się ten olej ma oficjalną pieczątkę VAGa że nadaje się do ich silników. A powinien być parę dyszek tańszy.
 
Super, dzięki wielkie za podpowiedź! A więc kupię coś z powyższych propozycji, niech sobie audi popije teraz jakiś nowy trunek. No i w takim wypadku chyba czas pomyśleć nad uszczelnieniem silnika.
 
Zależy jaka jest przyczyna poboru . Możesz spróbować Valvoline max life 5w40, producent chwali się tym , że rewitalizuje uszczenienia itp, sa opinie, że faktycznie costam daje , ale cudów bym nie oczekliwał. Jeśli nie to z tym poborem raczej celuj w tanio i solidnie czyli lotos , orlen , specol lub jeśli udało by ci się trafić w dobrej cenie Eurol Super Lite 5w40
 
Back
Top