siapek
Użytkownik
- Lokalizacja
- warszawa
- Samochód
- Alfa Romeo 147 JTD 16v
są na rynku oleje opisane jako do ciężarówek z normami API CI, CJ, CK.
Wg. opisu tej normy to są to oleje do wysokoobrotowych silników diesla.
Czy takie oleje będą odpowiednie do starszych albo nowszych diesli w samochodach osobowych?
czy są uzasadnione korzyści lub przeciw skazania ze stosowania takiego oleju zamiennie do ACEA B3/B4 czy API CF, czyli do tego co zaleca producent np. do JTD?
Czy wyższe normy API (np. CK) to taki odpowiednik ACEA C3, czyli obiżony SAPS? czy to jeszcze coś innego kryje się pod tym oznaczeniem?
tutaj trochę informacji:
http://warsztat.castrol.pl/blog-post/waga-ciezka/
Wg. opisu tej normy to są to oleje do wysokoobrotowych silników diesla.
Czy takie oleje będą odpowiednie do starszych albo nowszych diesli w samochodach osobowych?
czy są uzasadnione korzyści lub przeciw skazania ze stosowania takiego oleju zamiennie do ACEA B3/B4 czy API CF, czyli do tego co zaleca producent np. do JTD?
Czy wyższe normy API (np. CK) to taki odpowiednik ACEA C3, czyli obiżony SAPS? czy to jeszcze coś innego kryje się pod tym oznaczeniem?
tutaj trochę informacji:
http://warsztat.castrol.pl/blog-post/waga-ciezka/