• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do DW10C który wybrać?

marcinmt

Nowy użytkownik
Samochód
ford smax tdci
Marka samochodu
Ford S-Max
Budżet/ile litrów
200zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCi DW10C
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A5/B5
Witajcie,
Stoję przed wymianą oleju i mam mały dylemat. Auto Ford S-max z silnikiem 2.0 TDCi 163KM 2012 rok, przebieg 185tys. km, wszystkie wyszukiwarki służące do doboru oleju pokazują, że ten silnik powinien mieć olej ze specyfikacją A5/B5 jednak grupa PSA (czyli ogólnie ten sam silnik) zaleca oleje ze specyfikacją C2 i teraz moje pytanie, który wybrać? Dodam, że z silnikiem nie ma żadnych problemów, może jedynie po całej nocy delikatnie poklepuje, ale mechanik mówi, że te silniki tak mają. Poboru oleju nie ma. Auto będzie "ciągało" przyczepę kempingową, więc co wybrać?
 
Jakikolwiek C3, osobiście użyłbym VAG OEM 0w30

W moim HDi oleje C2 po niewielkim przebiegu "parują" przez odmę.
 
Sugeruj się normami PSA 2290, 2297 i 2312, 0w30/5w30 C2/C3. Do C4GP RHE 150 polecali mi na tym forum Lotosa 5w30 C2C3 i myślę że to dobry wybór.
 
@Triumphator zapraszam do wykładu 😁
Matko bosko...znowu? 😄 Nie chce mi się, było już tyle tematów dotyczących DW10C w których się produkowałem, że wystarczy wpisać 2.0 TDCi w wyszukiwarkę, żeby mieć dostęp do całej rzeki informacji.

więc co wybrać?
To, co zaleca instrukcja. A5/B5 5W30 913C/D. Ford chce fullSAPS, ma do tego dostosowany układ oczyszczania spalin, silnik nie bierze Ci oleju, także nie ma w sumie co kombinować.
W kwestii A5/B5 i 913D, w zasadzie 9/10 olejów to dokładnie to samo, ten sam pakiet, te same bazy, inne opakowanie i cena, czy kupisz Lotosa, czy Orlena, czy Motula, Liqui Moly, dostaniesz praktycznie to samo. Z normami Forda pakietowo wyróżnia się Motorcraft A5 i Castrol Magnatec A5 i te też bym polecał.

Bez normy 913, ale A5, bardzo fajny jest Shell Helix Ultra A5/B5 0W30, jak chcesz coś z górnej półki, to Mobil1 ESP LV 0W30.
 
@marcinmt dla silnika? bez znaczenia. Upraszczając temat, powiedzmy, że Magnatec jest obecnie nowocześniejszą formulacją Motorcrafta.
 
Magnatec Professional Ford to dokładnie ten sam olej co Motorcraft znany wcześniej jako Formula F.
Magnatec Stop-Start A5 jest, można by powiedzieć, rozwinięciem powyższych. Nowsza formulacja, dostosowana do wymogów wyższych norm jakości, tj. API SM/ILSAC GF-4 vs. API SN/ILSAC GF-5.

W zasadzie bez różnicy, który wybierzesz.
 
Magnatec Professional Ford to dokładnie ten sam olej co Motorcraft znany wcześniej jako Formula F.
Magnatec Stop-Start A5 jest, można by powiedzieć, rozwinięciem powyższych. Nowsza formulacja, dostosowana do wymogów wyższych norm jakości, tj. API SM/ILSAC GF-4 vs. API SN/ILSAC GF-5.

W zasadzie bez różnicy, który wybierzesz.
A jaki olej byś zalał do tego silnika?
 
@marcinmt sam mam Mondeo z tym silnikiem 🙂. Generalnie będę teraz wymieniał na Mobil1 ESP LV 0W30, ale tylko dlatego, że już po prostu taki stoi u mnie od wiosny. Jakbym miał wybierać w tym momencie co do silnika zalać, to brał bym pod uwagę głównie Magnateca A5 5W30, ze względu na fajny pakiet pod API SN, albo Lotosa Synthetic A5/B5 5W30, bo to taki sam olej jak Motul Econergy, Valvoline, Liqui Moly Special tec F, i 99% olejów pod normy A5/913D.
Mam na uwadze też Gulfa Formula FS i Eurola Fortence, ale to tak w ramach ciekawości.

Jakbym miał docelowo coś wybrać, to był by to Motorcraft A5, albo Magnatec A5, silnikowi nie zrobi żadnej różnicy, który w nim będzie pływał, a Castrol te oleje ma moim zdaniem wybitnie dobre pod tą normę.
 
A tak z ciekawości, nie magnatec C2? Też byłeś z niego zadowolony.
 
@marcinmt sam mam Mondeo z tym silnikiem 🙂. Generalnie będę teraz wymieniał na Mobil1 ESP LV 0W30, ale tylko dlatego, że już po prostu taki stoi u mnie od wiosny. Jakbym miał wybierać w tym momencie co do silnika zalać, to brał bym pod uwagę głównie Magnateca A5 5W30, ze względu na fajny pakiet pod API SN, albo Lotosa Synthetic A5/B5 5W30, bo to taki sam olej jak Motul Econergy, Valvoline, Liqui Moly Special tec F, i 99% olejów pod normy A5/913D.
Mam na uwadze też Gulfa Formula FS i Eurola Fortence, ale to tak w ramach ciekawości.

Jakbym miał docelowo coś wybrać, to był by to Motorcraft A5, albo Magnatec A5, silnikowi nie zrobi żadnej różnicy, który w nim będzie pływał, a Castrol te oleje ma moim zdaniem wybitnie dobre pod tą normę.
A tak z ciekawości zapytam jeszcze jak pracuje u Ciebie silnik, tzn zimny i ciepły tak samo (chodzi mi o głośność)? Czy jest jakaś różnica? Bo u mnie na zimnym słychać tak jakby coś klepalo dopóki nie złapie jakiejś wyższej temperatury, odpala od strzała itp, mechanik powiedział że to normalne w tym silniku.
 
@apede byłem, ale A5 daje w zasadzie tak samo dobre wrażenia słuchowe, a już teraz doszedłem do etapu "chcą A5/B5, to leję A5/B5", jak się na szerszą skalę pojawią oleje A7, to na nie przejdę :). Chociaż nie powiem, że nie kusi mnie znowu Magnatec C2, czy Total Ineo ECS 😅.

@marcinmt nie ma chyba silnika, który na zimno i na ciepło pracował by tak samo, zimny zawsze będzie mniej przyjazny, dla ucha, otoczenia i samego siebie. Dlatego poleciłem Ci oleje Castrola, bo na nich właśnie wybitnie cicho ten silnik pracuje na zimno.
 
Back
Top