• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do F-Pace Ingenium 2.0 180KM

jagifpace

Użytkownik
Samochód
F-pace 2.0 Diesel 180KM 2019
Marka samochodu
Jaguar F-Pace 2.0 diesel 180KM AWD
Budżet/ile litrów
250zl - 6.5litra
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
Ingenium 2.0 180KM
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30
Jaki olej masz obecnie
0w30
Cześć forumowicze

Obecnie w aucie które niedawno kupiłem F-Pace jest zalany olej Liqui Moly Special Tec 0W30

Zastanawiam się nad zmianą na olej 5W30 Shell A5/B5 + wcześniej płukanką TEC2000 i cerat-tec (F-Pace 70tys km przebieg)

W Discovery Sport mojej żony które ma ten sam silnik o tej samej mocy (i problematyczne rozrzad oraz kanały olejowe) po zakupie czyli ponad 3lata temu wymienilem olej i zastosowałem 5W30, wcześniej płukanką Liqui Moly i po zalaniu oleju Elf 5W30 SXR A5/B5 + dodatek MOS, dwie kolejne wymiany po ok 9tys km i olej 5W30 Elf + Cerat-Tec (przy każdej wymianie płukanką Liqui Moly) w aucie "wyl" DPF I EGR

Problem z rozrządem na razie nie występuje
Auto ma 137tys km

Osoby które naprawiają Silniki Ingenium, robią remonty kapitalne polecają zmianę oleju z 0W na 5W

Co sądzicie o oleju

Kupuc Elf SXR czy Shell ?
Dodać dodatek ceratec?
Wylaczyc od razu DPF i EGR jak w disco zony ?
 
Z własnego doświadczenia, jeżeli silnik jest przed remontem zostań przy zalecanych 0w30, serwisowy castrol jest ok, total ineo ecs też się nada. Plus dodatek LM mos2 i częste zmiany oleju maks co 10 tys km. On się i tak zatrze, ale jest szansa, ze do 200 tys wtedy dociagniesz. Dpf i egr nie ma co dotykać , wzdłużne ingenium nie mają problemu z Dpf a bez egr go ugotujesz, to nie jest jakiś staroć z euro 4. Rozrząd to jest mityczny problem kupujących podjezdzone uzywki z motorami Ingenium, a prawdziwym problemem są pompy oleju.
 
Dodatek NOS2 czy cera-tec ?

Z polecanch olejow 0W30 który olej ma najlepszy stosunek jakosci do ceny ?
Zamówiłem środek Tunap do płukania silnika (z Tunapa używam 988 zapobiegający krystalizacji mocznika / AdBlue) a
 
Jeżeli auto jest po gwarancji to moim zdaniem nie trzeba szczególnie przejmować się normą jlr, aczkolwiek no. taki total ineo first ma bardzo fajny skład, jest opublikowana analiza na forum.
 
Dobrze, zapoznałem się z analiza oleju Total. Zdecydowałem się na ten olej
Dzięki za propozycję która stała się moim wyborem

jeszcze nurtuje mnie jedna kwestia...Jaki dodatek do oleju wlac MOS2 czy Cera-Tec ???
 
AR9100
 
Ceratec dlaczego nie? MoS2 zgoda, to dodatek z czasów gdy silniki były jak w czołgu, ale Cerateca jak ktoś chce to niech leje.
 
Tutaj na forum jeśli dodatek do oleju to tylko Ar9100 lub Ar9200, reszta jest fe i be 😁 od siebie polecam Mannol Ceramo 9829 🙂 posiada esrty V grupy i hBN. Cena przystępna.
 
Co do MoS2, takie dostałem wskazówki od faceta, który naprawia te silniki niejako taśmowo, więc zakładam że wie co mówi.
Post automatically merged:

Mała errata bo nie mogę edytować posta, miał być total ineo first, a nie ecs.
 
czy ingenium to są te silniki, w których "wycierają się" tuleje cylindrów.
jeśli nie bierze oleju, to ja bym zalał dowolny 5w30 C3 lub nawet B4 + modyfikator tarcia - może być np. AR9200
 
A czy mogę zamiast 0W30 C2 (STJLR.03.5007)

zalać olej 0W20 z normą C5 (pisza ze " Olej ACEA C5 w porównaniu do starszego C3 to niższe opory wewnętrzne dzięki niskiemu HTHS i zastosowaniu klas lepkości 0W-20 czy 0W-16" )
 
Czyli pozostać przy 0W30 , nie zmieniać na 5W30 ?
Skoro Total Ineo 0W30 wypadł po analizie tak dobrze to chyba faktycznie zaleje ten olej

Czy jest coś lepszego od Totala Ineo w klasie 0W30 ??
I jaki olej w klasie 5W30 jest godnym polecenia
 
Last edited:
I czy jeśli w klasie 0W30 mam C2 to czy mogę zalać olej w tej klasie 0W30 C2 ??? Czy musi to być A5/B5 tak jak przewiduje specyfikacja producenta
 
Last edited:
Nie ma C5 w lepkości 30. Ta norma to 0W-20 i niżej wiec nie masz co rozmyślać.

C2 i A5 są podobne, ale ja bym łał A5/B5 jeżeli instrukcja taki olej przewiduje. Nie szukaj na siłę w normach czegoś lepszego bo to tylko wytyczne dotyczące parametrów fizycznych.
 
Ja bym się pokusił nawet o 5W30, konkretnie o Fordowskiego Motorcrafta A5 5W30, ewentualnie drożej Shell Helix Ultra A5/B5, pakiet ten sam co w Motorcrafcie, ale na bazach GTL zamiast HC. Ewentualnie Castrol Magnatec A5 5W30, trochę świeższy pakiet pod API SN.
 
Back
Top