• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do F-Pace Ingenium 2.0 180KM

jagifpace

Użytkownik
Samochód
F-pace 2.0 Diesel 180KM 2019
Marka samochodu
Jaguar F-Pace 2.0 diesel 180KM AWD
Budżet/ile litrów
250zl - 6.5litra
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
Ingenium 2.0 180KM
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30
Jaki olej masz obecnie
0w30
Cześć forumowicze

Obecnie w aucie które niedawno kupiłem F-Pace jest zalany olej Liqui Moly Special Tec 0W30

Zastanawiam się nad zmianą na olej 5W30 Shell A5/B5 + wcześniej płukanką TEC2000 i cerat-tec (F-Pace 70tys km przebieg)

W Discovery Sport mojej żony które ma ten sam silnik o tej samej mocy (i problematyczne rozrzad oraz kanały olejowe) po zakupie czyli ponad 3lata temu wymienilem olej i zastosowałem 5W30, wcześniej płukanką Liqui Moly i po zalaniu oleju Elf 5W30 SXR A5/B5 + dodatek MOS, dwie kolejne wymiany po ok 9tys km i olej 5W30 Elf + Cerat-Tec (przy każdej wymianie płukanką Liqui Moly) w aucie "wyl" DPF I EGR

Problem z rozrządem na razie nie występuje
Auto ma 137tys km

Osoby które naprawiają Silniki Ingenium, robią remonty kapitalne polecają zmianę oleju z 0W na 5W

Co sądzicie o oleju

Kupuc Elf SXR czy Shell ?
Dodać dodatek ceratec?
Wylaczyc od razu DPF i EGR jak w disco zony ?
 
Auto ma 70tys, który dodatek? Żeby uściślić? (Discovery Sport 2017r z tym samym silnikiem i mocą 180KM jezdzi moja zona i jej auto obecnie ma ponad 130tys przebiegu - jezdzi na 5W30 + Cerat-Tec)

Do F-Pace 70tys przebiegu AR9200 ?
Discovery Sport 130tys przy kolejnej wymianie AR9100 ?
 
Najpierw AR9100 250ml jest na 7L a potem ewentualnie kolejna zmiana oleju na AR9200v2 albo mix obu. Najpierw analiza a potem płukanie silnika i wymiana oleju jak już będzie wiadomo który olej lepiej.
 
@jerseyAdmin czyli 0W30 Shell Ultra A5/B5 ten olej ?
Sprawdzałem I cenowo też wychodzi fajnie ten olej , zamówić go chce z allegro od oficjalnego dystrybutora Shell żeby potem nie zastanawiać się czy oryginal czy podrobka
 
Czy różnice przy tym samym oleju Shell Helix Ultra 0W30 pomiędzy A5/B5 a C2 będą zauważalne?
 
Last edited:
SHELL Helix Ultra 0W30 A5/B5 wychodzi trochę lepiej cenowo niż jego wersja C2

Mogę wlac ten A5/B5 ?? Zamiast jego odpowiednika C2 ?
 
Jeszcze tylko pytanie czy Shell Helix Ultra C2 0W30
Czy też TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0w30 C2

A może coś innego polecicie ?
Postanowiłem zwiększyć budżet z 250 do 400 za 5l oleju
 
Last edited:
W cywilnym użytkowaniu wolałbym te pieniądze (bo drogi jakiś ten olej) przeznaczyć na tańszy olej spełniający wymogi producenta i skrócić interwały wymiany.
 
@jagifpace mój xe zrobił 145 tys. Km na ineo first zanim się zatarł. Na te silniki to jest dobry wynik, shella nie próbowałem i nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie. Te silniki w pewnych warunkach pracują na granicy zatarcia przez dziadowska pompę oleju o zmiennym wydatku i jej jeszcze głupsze sterowanie w ecu, nie ma cudownego oleju który to uratuje. Pozostaje często zmieniać to co zalecił producent i sprzedać przed osiągnięciem przebiegu powyżej 100 tys. Km albo mieć przygotowanie 20k++ na kapitałkę.
 
Przy pompie o zmiennym wydatku kontrolowanej przez ecu oraz jeszcze spray jetach też sterowanych przez ecu to kombinowanie z lepkością może nie pomóc.
Serio bym zaczął od analizy oleju aby zobaczyć jak to wygląda.
 
Wybrałem Castrol Magnatec 0W30 C2 + dodatekAR9100 z estrami
Post automatically merged:

@wlyszkow dobrze dobrałem dodatek do Castrola ? Czy powinienem wybrać inny AR ??
 
Back
Top