• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Ford S-Max 2.5 Hybryda 2023

igo_89

Nowy użytkownik
Samochód
Ford S-Max Vigniale 2.5 Hybryda
Marka samochodu
Ford S-Max 2.5 Hybryda
Budżet/ile litrów
5 litrów na wymianę
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.5
Data produkcji
2023
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Auto nowe fabrycznie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W20 WSS-M2C948-B
Jaki olej masz obecnie
Fabryczny
Jaki olej polecacie do zalewania do Ford S-Max 2.5 Hybryda 190KM silnik wolnossący. Według producenta ma iść olej o takiej specyfikacji:
5W20 WSS-M2C948-B
Myślałem nad Mobil Super 3000. Ogólnie dość mało jest producentów, którzy oferują olej w tej właśnie specyfikacji. Z góry dziękuję za pomoc.
 
trzeba zacząć od tego: to zależy ;) Pierwsze pytanie to czy jedziesz z nim na wymianę do ASO?
 
Wybor masz ogromny tylko, że w sumie wszystko podobne do siebie.
Od Orlena zaczynając przez Texaco, Gulf, Mobil, Eurol itd na preferowanym Castrolu kończąc.
 
Jeżeli na gwarancji to:
- CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL 5W20 WSS-M2C948-B
- FUCHS TITAN SUPERSYN F Eco-B 5W20
- MILLERS XF PREMIUM C5 ECO 5W20

ASO pewnie leje Castrola więc na nim bym został i nie kombinował ;)
 
Zaproponuje :
- FUCHS TITAN SUPERSYN F Eco-B 5W20
- EUROL ECOPOWER 5W20
ale jak masz auto na gwarancji to możesz być skazany nawet nie na Castrola tylko na to co serwis naleje (ASO Forda miewają dziwną politykę). Zadzwoń do serwisu i się dowiedz czy ma jakikolwiek ruch w kwestii doboru oleju.
 
trzeba zacząć od tego: to zależy ;) Pierwsze pytanie to czy jedziesz z nim na wymianę do ASO?
Tak oczywiście póki gwarancja to na ASO chce robić. Ewentualnie między przeglądami gdzieś do swojego warsztatu na wymianę oleju tak co 10 tys km max.
 
Zaproponuje :
- FUCHS TITAN SUPERSYN F Eco-B 5W20
- EUROL ECOPOWER 5W20
ale jak masz auto na gwarancji to możesz być skazany nawet nie na Castrola tylko na to co serwis naleje (ASO Forda miewają dziwną politykę). Zadzwoń do serwisu i się dowiedz czy ma jakikolwiek ruch w kwestii doboru oleju.
A jak wychodzi tem oryginalny olej serwisowy ? Nie chodzi mi o cenę a o jakość ? I co z tym olejem Mobil Super 3000 warty ? W poprzednim aucie wylewałem Mobil 1 ESP 5W30 i była rewelacyjna.
 
Pozwolę sobie zauważyć (o ile to jest silnik Ecoboost, a pewnie jest), że te silniki są narażone na LSPI, a norma Forda 948-B to nie jest formulacja zapobiegająca występowaniu tego zjawiska. Praktycznie każdy olej z tą normą jest dokładnie taki sam, robiony pod gotowy przepis, więc kompletnie nia ma różnicy czy się kupi Castrola, Fuchsa, Eurola czy co tam jeszcze.

Na palcach jednej ręki można policzyć oleje spełniające normę 948-B z formulacją anty LSPI:
- Ravenol SFE 5w20 (API SP)
- Kroon Oil Duranza Eco 5w20 (API SP - o ile uda się taki dostać, a nie poprzednią wersję z API SN)
- Valvoline SynPower FE 5w20 (po części - API SN+)

innych spełniających zarówno normę 948-B oraz anty LSPI nie kojarzę.

Po gwarancji dowolny 0w20 lub 5w20 API SP, a tu już wybór jest bardzo duży.
 
@orzeszpole
Wg mojej wiedzy, to jest wolnossacy, zmodyfikowany (nie wiem, w jakim stopniu) Duratec, więc klasyczny wolnossący. Więc LSPI tutaj nie będzie problemem.
 
ok, wobec tego dowolne 948-B, w zasadzie wszystko jedno jaki kupisz będzie to samo, dla świętego spokoju możesz lać olej fordowski, a po gwarancji jednak śmiało coś nowszego tak jak napisałem wcześniej czyli 0w20 lub 5w20 API SP.
Zaproponuje :
- FUCHS TITAN SUPERSYN F Eco-B 5W20
tego Fuchsa jednak stanowczo odradzam, zrobiłem na nim kilka interwałów i to był jedyny olej który mi znacząco z silnika ubywał.
 
Pozwolę sobie zauważyć (o ile to jest silnik Ecoboost, a pewnie jest), że te silniki są narażone na LSPI, a norma Forda 948-B to nie jest formulacja zapobiegająca występowaniu tego zjawiska. Praktycznie każdy olej z tą normą jest dokładnie taki sam, robiony pod gotowy przepis, więc kompletnie nia ma różnicy czy się kupi Castrola, Fuchsa, Eurola czy co tam jeszcze.

Na palcach jednej ręki można policzyć oleje spełniające normę 948-B z formulacją anty LSPI:
- Ravenol SFE 5w20 (API SP)
- Kroon Oil Duranza Eco 5w20 (API SP - o ile uda się taki dostać, a nie poprzednią wersję z API SN)
- Valvoline SynPower FE 5w20 (po części - API SN+)

innych spełniających zarówno normę 948-B oraz anty LSPI nie kojarzę.

Po gwarancji dowolny 0w20 lub 5w20 API SP, a tu już wybór jest bardzo duży.
To nie jest silnik ecoboost tylko zwykłe proste 2.5 wolnossące Duratec z wtryskiem MPI.
 
Back
Top