• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do honda 2.2 crv

Krzysztof91

Użytkownik
Samochód
Honda crv 2.2 i-ctdi 2008
Marka samochodu
Honda crv 2.2 ictdi
Budżet/ile litrów
600
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.2 ictdi
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Przez 3 tys km nie ubyło
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30
Jaki olej masz obecnie
0w30
Witam kupiłem hondę crv 2.2 i-ctdi 2008 296tys km polski salon więc przebieg autentyczny , serwis był rok temu i był zalany w silniku 0w30. Auto posiada DPF , wymieniony 4 lata temu na jakiś zamiennik za 1200zl
Chcę wymienić wszystkie oleje w tylnym moście , skrzyni, silniku. Proszę o poradę jakie i ile wchodzi , zawsze preferowałem motula .
 
Z tego co wiem to oryginalny olej do Hondy z DPF to C2. Także szukaj czegoś z taką specyfikacją. Od siebie polecę Orlen ME 5W30 XF. Czy będzie to 0W30 czy 5W30 nie ma to większego znaczenia.
Jak chcesz coś lepszego to możesz zalać Shella 0W30 ECT C2/C3 .

Co do skrzyni biegów polecam Ravenol 75W80 MTF 2. Jeśli oczywiście nie chcesz iść w oryginał Hondy. Do skrzyni wchodzi niecałe 3 L.

Jeśli chodzi o tylny mechanizm różnicowy, to pojemność 1,2 L i olej Ravenol DPS Fluid .

W tym przypadku także możesz iść w oryginał. Ale myślę że Ravenol to jest tak porządna firma, i olej jest dedykowany specjalnie do Hondy więc nie ma ryzyka że coś się stanie po zastosowaniu. Zresztą skrzynie biegów i mosty w tych autach są udanymi konstrukcjami więc pojadą na każdym oleju zgodnym ze specyfikacją 😉.

PS : Wymień sobie także płyn w wysprzęgliku oczywiście DOT 4 i płyn wspomagania Honda Psf-s (też może być Ravenol PSF ) jeśli chcesz zadbać o auto. Piszę bo nie każdy to robi a później cieknie przekładnia kierownicza , wyje pompa wspomagania. A pedał sprzęgła wpada w podłogę bo w pompce sprzęgła albo wysprzęgliku rozpuszczają się uszczelnienia od starego płynu 😉.
 
Last edited:
Do tego silnika z DPF bdb jest Shell Helix Ultra AVL 0W30 lub ECT 0W30, ewentualnie OEM VW Longlife III FE 0W30 bo właściwie to samo. Do skrzyni j/w Ravenol MTF-2 robi robotę.
 
@Krzysztof91 Dobrze jest odessać, jak masz odsysarkę i za jej pomocą wymienić cały płyn podciśnieniowo. Jak tak zawsze robię w Hondzie, odsysam ze zbiorniczka, zalewam świeży do pełna, podpinam się pod odpowietrznik i ściągam stary, dolewając świeży do zbiorniczka. Obecnie mam zalany DOT 5.1 (byle nie DOT 5 bo to inny płyn), zauważyłem, że wolniej się starzeje i ciemnieje.
 
Czy jeśli wysse płyn ze zbiorniczka sprzęgła i wspomagania , uzupelnie to co brakuje czy to wystarczy czy trzeba go spuścić cały ?
Akurat jeśli chodzi o płyn do wspomagania ze zbiorniczka to wystarczy że odeśsiesz , a później uzupełnisz i zrobisz krótką jazdę kręcąc wiele razy kierownicą do oporu raz w lewą stronę a raz w prawą.
Taką operację powtórzysz trzy-cztery razy i powinno być okej. Jeśli chodzi o kręcenie kierownicą tylko na postoju to nie zdaje to egzaminu. Żeby płyn się wymieszał dobrze trzeba przeprowadzić krótką jazdę - dosłownie kilkaset metrów.
Teoretycznie nie ma żadnej różnicy w kręceniu kierownicą podczas jazdy a na postoju , ale w praktyce faktycznie jeśli zrobi się to tylko na postoju , świeży płyn w zbiorniczku nie miesza się z płynem w całym układzie i cała operacja nie przyniesie pożądanego efektu .

Co do wymiany płynu w układzie sprzęgła, wygląda to identycznie jak podczas wymiany płynu hamulcowego. Czyli odsysamy płyn ze zbiorniczka , uzupełniamy go świeżym płynem i trzeba konkretnie przepompować pedałem sprzęgła kilkaset mililitrów płynu , żeby wymienić go w całym układzie .
Także wężyk , butelka i musisz się dostać do odpowietrznika na wysprzęgliku. Myślę że spokojnie pół litra płynu pójdzie na cały układ bo jest jeszcze pompka sprzęgła przy pedale ,przewody, zbiorniczek i wysprzęglik. Jak w swojej Hondzie wymieniałem , to poszło co najmniej 400 ml zanim zaczął lecieć czysty płyn z odpowietrznika 😉.
Post automatically merged:

Ten renovol to ma oleje dobrej jakości , zbliżone do oryginału ?
Jeśli chodzi o Ravenol to jedne z najlepszych olejów na rynku.
 
Last edited:
Zastanawiam się nad tym shellem ale jaka będzie różnica pomiędzy 5w30 a 0w30 , auto ma już swój przebieg może lepiej zmienić na gęściejszy ? I co na taką zmianę DPF ?
 
Zastanawiam się nad tym shellem ale jaka będzie różnica pomiędzy 5w30 a 0w30 , auto ma już swój przebieg może lepiej zmienić na gęściejszy ? I co na taką zmianę DPF ?
Nie ma takiego pojęcia jak gęściejszy w przypadku olejów. Może być tylko bardziej lepki. W naszym klimacie nie ma to żadnego znaczenia czy weźmiesz 5W30 czy 0W30- tak jak już wcześniej pisałem. DPF nie ma z tym wiele wspólnego bo wszystkie oleje są w klasie mid-saps. Zresztą żeby był problem z DPF silnik musiałby pobierać znaczące ilości oleju, co raczej w tym silniku Hondy nie będzie mieć miejsca przez najbliższe 200 000 km.
 
5.9-6 Litrów tyle potrzeba.
 
No właśnie nie pasuje - ma być 0W30 C2 i kropka.
Bez przesady. Jeśli silnik nie bierze oleju to nie ma to tak naprawdę znaczenia większego. To jest udana konstrukcja i żeby jej zaszkodzić trzeba by było lać jakieś półsyntetyki najtańsze. Chociaż jeśli mamy się trzymać normy C2 , to nie ma żadnych argumentów żeby robić jakieś odstępstwa.
Decyduje się na Shell helix ultra 0w30 tylko jaka jest różnica ect a avl ?
Czy AVL czy ETC to bez znaczenia. Chociaż dla zwykłego komfortu psychicznego można wziąć ETC gdyż spełnia C2.
 
Chyba nie do końca, skoro dpf już wymieniony
Jeśli silnik nie bierze oleju, to nie ma to znaczenia. A czy trzeba było wymienić DPF i jeśli tak to dlaczego , już są tylko dywagacje i nie szedłbym dalej w wyciąganie jakiś wniosków 😉. Filtr cząstek stałych często jest uszkodzony przez lejące wtryskiwacze i nieprawidłową eksploatację, rzadko przez pobór oleju. Nie wspominając już o nieprawidłowych diagnozach i niepotrzebnych wymianach , co w naszych serwisach jest dużo częstsze niż prawidłowa diagnostyka i naprawa 😛.
 
No właśnie nie pasuje - ma być 0W30 C2 i kropka. To jest diesel z dpf! Honda nie ma też żadnych aprobat, więc konsensus w sprawie nieograniczonych przebiegów skrzyni i mostów jest jeden- oryginalne oleje Hondy.
Ojej 🙄, przeoczyłem bo były dwa podobne tematy z tym silnikiem w jednym bez DPF. W takim razie polecić mogę Eneos Ultra S 0W30, Petronas Syntium 7000 E 0W30, Shell Helix Ultra AVL 0W30/ECT 0W30.
Trzeba kupić 6L, stan na bagnecie lepiej mieć bliżej max, silnik lubi to.
 
Back
Top