• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Leona 2 1.6mpi BSE 260 tys przebiegu, LPG

  • Thread starter Deleted member 14518
  • Start date
D

Deleted member 14518

Gość
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
Potrzebuje 5l, chciałbym żeby był możliwie jak najlepszy za najniższa kwotę
Styl jazdy
Silnik
1.6mpi
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.3
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w40 xcess
Hej,
Jak w temacie szukam oleju dla swojego auta.
Ten silnik podobno lubi wypić olej, dlatego ludzie zalecają lac 5w40 a nawet 5w50 (chociaż producent pisze 5w30)
Poprzedni właściciel lał 5w40 quantum(nie wiem dokładnie?) ja zalałem po kupnie motul 5w40 xcess
Trochę go popija, ale dosłownie minimalnie - jakieś 0.3l/1000km. Dlatego myślałem o zastosowaniu valvoline maxlife 5w40

Podobno 5w40 tez jest lepszy do lpg (ale dokładnie to nie pamietam, cos z siarka i ołowiem i tym ze 1.6bse nie potrzebuje norm 5w30 tak naprawdę?)

Dodam tylko, ze auto stoi pod blokiem i czasami jeździ na krótkich odcinkach, pojawia się masło pod korkiem - wiec przez chwile myślałem ze może 5w30 tutaj by się lepiej nadał?

Auto ma ogólnie 260 tys przebiegu, ale miejskiego i na początku olej był wymieniany co 20-40 tys, myślałem żeby zrobić płukankę bo dość szybko olej zrobił się ciemny (po ok 1 tys km od wymiany) albo słyszałem ze motul xclean można zalać i potem ewentualnie płukankę żeby zobaczyć czy się nic nie zacznie dziać?

Ale ktoś gdzieś na internecie polecił to forum, żeby się dopytać „bo są jakieś polskie oleje” dobre jakościowo i w przystępnej cenie, co byście mi polecili?
Dzięki za odpowiedz
 
Silnik wypłukać płukanką przy następnej wymianie, do tego silnika to spokojnie Lotos Syntetic 5w40 wystarczy
 
Silnik wypłukać płukanką przy następnej wymianie, do tego silnika to spokojnie Lotos Syntetic 5w40 wystarczy
Ale ten lotos to chyba nie „pełny syntetyk” - totalnie się nie znam, ale na internatach pisali ze lotosa im wypijał a motula nie, wiec finalnie lepiej chyba dopłacić żeby nie dokupywać oleju i oszczedzac katalizator itp?
 
Mocna plukanka silnika i zalac 5w40 10w40
Co to znaczy mocna? Już kupiłem płukankę w zasadzie i miałem ja zalać przy pierwszej wymianie ale naczytałem się o odmie i ślimaku, ze jeżeli tam coś jest zapchane to może być nieciekawie
Płukanka k2 nada się? Co to znaczy „mocna” płukanka? Zostawić na dłużej niż producent zaleca?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 183
Motul, Valvoline rowniez nie. Ale tym sobie glowy nie zawracaj.
To co byś polecał?
Post automatically merged:

@Uberas, jaki masz budżet na olej?
Fajnie by było zmieścić się w okolicach 120 zł za 5l, ale jak mówię, bardziej mi się opłaca powiedzmy dopłacić do 150 zł jeżeli by brał mniej oleju bo nie muszę dolewać etc
A ogólnie to olej bede zmieniał teraz jakos w sierpniu, wiec może tez wyłapie jeszcze jakaś promocje, aktualnie olej był wymieniany 16 listopada i 2 tys temu, wiec interwał będzie skrócony i płukanka zastosowana jak polecali przedmówcy
 
Last edited by a moderator:
Shell Helix Ultra 5W-30, plukanke Oilsyn/Archoil 2820 przetrzymac do 45 min. mozna delikatnie pojezdzic.
 
A ta moja płukanka k2 się do niczego nie nada? Jak ja już mam to chciałbym jej użyć. Czy opłaca się brać shella gdy w podobnej cenie jest ten motul xcess? Czy 5w30 nie będzie miał za niskiego TBN czy tam czegoś do lpg?
Jaki dokładnie ten shell bo są jeszcze dopiski professional, ECT, AF
 
Nie znam tej plukanki K2, wiec sie nie wypowiem. Ja bym preferowal Shella, TBN krytyczne nie jest. Nie jestem fanem i ekspertem od LPG, ale podejrzewam, ze nie ma duzego stezenia S. Wiec tym bym sobie glowy nie zawracal. I mialem na mysli klasyczny SAE 5W-30, API SN (ACEA A3/B4).
 
A ta moja płukanka k2 się do niczego nie nada? Jak ja już mam to chciałbym jej użyć. Czy opłaca się brać shella gdy w podobnej cenie jest ten motul xcess? Czy 5w30 nie będzie miał za niskiego TBN czy tam czegoś do lpg?
Jaki dokładnie ten shell bo są jeszcze dopiski professional, ECT, AF
Ja używalem jej kilka lat, możesz spokojnie użyć, sugeruję aby silnik popracował na niej dłużej jak 15 minut, ja nawet godzinę trzymałem ją w silniku na jałowych obrotach. Na pewno coś tam wyczyści Ci w silniku.
Do twojego silnika zwykły 5w40 z normą A3/B4 i normą VW 502.
Lotos 5w40 Synthetic
Shell HU 5w40
Eurol SL 5w40
 
Last edited:
Eurol sl 5w40
Lotos synt. 5w40
Płukanka k2 też będzie ok.
Stosowałem kilka razy i za każdym razem jakieś 0,2-0.3L więcej wchodzi oleju niż bez płukanki.
 
Fajnie by było zmieścić się w okolicach 120 zł za 5l, ale jak mówię, bardziej mi się opłaca powiedzmy dopłacić do 150 zł jeżeli by brał mniej oleju bo nie muszę dolewać etc
To tzw "pełnego syntetyka" za te pieniądze nie kupisz.
Meguin super lichtauf to jeden z ostatnich takich olejów - 180, 200 PLN za 5L
Nie wiem czy jest sens taki olej kupować, ale jak chcesz.
Sam pobór oleju to raczej kwestia stanu technicznego silnika, a nie samego oleju.
Zastanów się poważnie nad Lotosem albo Shellem Helix Ultra. (Oczywiście jest pełno olejów spełniających wymagane normy, ale wszystkich nie wymienię)
 
Nie znam tej plukanki K2, wiec sie nie wypowiem. Ja bym preferowal Shella, TBN krytyczne nie jest. Nie jestem fanem i ekspertem od LPG, ale podejrzewam, ze nie ma duzego stezenia S. Wiec tym bym sobie glowy nie zawracal. I mialem na mysli klasyczny SAE 5W-30, API SN (ACEA A3/B4).
Ja używalem jej kilka lat, możesz spokojnie użyć, sugeruję aby silnik popracował na niej dłużej jak 15 minut, ja nawet godzinę trzymałem ją w silniku na jałowych obrotach. Na pewno coś tam wyczyści Ci w silniku.
Do twojego silnika zwykły 5w40 z normą A3/B4 i normą VW 502.
Lotos 5w40 Synthetic
Shell HU 5w40
Eurol SL 5w40
Eurol sl 5w40
Lotos synt. 5w40
Płukanka k2 też będzie ok.
Stosowałem kilka razy i za każdym razem jakieś 0,2-0.3L więcej wchodzi oleju niż bez płukanki.
To tzw "pełnego syntetyka" za te pieniądze nie kupisz.
Meguin super lichtauf to jeden z ostatnich takich olejów - 180, 200 PLN za 5L
Nie wiem czy jest sens taki olej kupować, ale jak chcesz.
Sam pobór oleju to raczej kwestia stanu technicznego silnika, a nie samego oleju.
Zastanów się poważnie nad Lotosem albo Shellem Helix Ultra. (Oczywiście jest pełno olejów spełniających wymagane normy, ale wszystkich nie wymienię)
Dziekuje Wam wszystkim za opinie, trochę mnie zdziwiło, ze „polecacie” mi Lotosa?
Jeżeli dobrze patrzę to jest on najtańszy z trzech polecanych, i chyba w takim razie bym go wybrał, tylko chciałbym jeszcze wiedzieć czy 5w30 czy 5w40 albo jakiś 0w40 np?
Jeżeli 5w40 to mowimy o tym produkcie?
Są jakieś synthetic plus, lub thermal
Na pewno na tym lotosie nie będzie jakos więcej brał oleju przez jego inne właściwości?
 
Last edited by a moderator:
A czy te 1.6 mpi nie mialy czasem problemu z poborem oleju? Bo już widzę, że mądre głowy piszą o remoncie silnika..... masakra.
 
Mowa o tym oleju:

Co do poboru, to remont trzeba zrobić, a nie "olejem naprawiać".
Wydaje mi się, ze tak niski pobór oleju w tym konkretnie silniku to nie jest jakaś przesłanka ku naprawie, a właśnie olejem można jeszcze coś podziałać (dlatego tutaj głównie zapytałem)
 
Back
Top