• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mondeo mk4 2.0 TDCi

jzs

Użytkownik
Samochód
Ford i Fiat
Marka samochodu
Ford Mondeo mk4
Budżet/ile litrów
250 / 5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDCi 163 KM / 120 KW
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
PENRITE FULL SYNTHETIC 5W30
Cześć,

Na dniach muszę wymienić olej w moim Fordzie Mondeo mk4 - 2.0 TDCi - 163 KM 120 KW - 2011 r.
Od 2020 roku jeżdżę na PENRITE FULL SYNTHETIC 5W30. Problem w tym, że na chwilę obecną ciężko dostać ten olej, nawet jeśli gdzieś jest wystawiony, to nie mają go na stanie. Podobno pod koniec kwietnia ma być dostawa na Polskę, a tyle nie chcę czekać z wymianą.

Co innego mogę wybrać? Oprócz Ford Formula i Castrola ;)
 
@Triumphator Ciągnie mnie w stronę ESP LV. Przed zalaniem zastosuję płukankę, ale o nią nie będę pytał. Widziałem u Ciebie na zdjęciu 😁

Możecie polecić źródło gdzie mogę kupić ten olej? Niestety, ale nie wiem jakie zasady panują na forum, więc nie chcę pochopnie rzucać nazwami sklepów.
 
swego czasu problemy z nagarem to nie sa bajki tylko fakty.
Swego czasu, czyli kiedy? 20 lat temu? I dajesz rękę pod siekierę, że winny był olej, a nie przypadkiem wprowadzone interwały serwisowe LL, których oleje nie wytrzymywały, a pech chciał, że Castrol prowadził akurat wtedy agresywną kampanię reklamową?
 
Nie można wstawiać linków więc z poleceniem miejsca zakupu jest trochę konspiracja.

Oficjalny dystrybutor Mobi... jest również na znanym portalu.
 
Swego czasu, czyli kiedy? 20 lat temu? I dajesz rękę pod siekierę, że winny był olej, a nie przypadkiem wprowadzone interwały serwisowe LL, których oleje nie wytrzymywały, a pech chciał, że Castrol prowadził akurat wtedy agresywną kampanię reklamową?
Akurat mam info z 1 ręki od osoby, która budowała sieć Castrola w PL i problemy faktycznie były i to na tyle poważne, że była zaangażowana centrala zagraniczna i robione były różne badania. Problem jednak w sumie był dość marginalny i problemy występowały tylko w określonych przpadkach/okolicznosciach/pojazdach i w sumie do dziś nie wiadomo jak bardzo to odbiegało od "średniej" takich przypadków dla całego Rynku ale , że co drugi Polak za namową mechanika i wpływem reklamy kupował Castrola to tych przypadków było po prostu sporo.
Post automatically merged:

Nie można wstawiać linków więc z poleceniem miejsca zakupu jest trochę konspiracja.

Oficjalny dystrybutor Mobi... jest również na znanym portalu.
Soszo ale może należy coś z tym zrobić bo to trochę w sumie hipokryzja. Kolegaberlin nie można napisać ale już Kolega z Berlina jest ok. Kazdy wie, że znany portal to allegro. Jak napisze , że można kupić u mnie taki zestaw jak u Kolegi powyżej to będzie ok. czy nie bo przecież nazwy swojego sklepu nie wymieniałem. :)
 
Mam znajomego który jeździ Focusem 2.0TDCI 140KM z 2013. Auto ma DPF. I zastanawiam się czy w związku z tym olej z normą C2 nie będzie lepszy niż A5/B5. Chodzi mi o poziom SAPS i ewentualny wpływ tego parametru na DPF. A może coś pokręciłem.
 
Odświeżam temat, bo muszę zmienić olej.
Zostać przy ESP LV 0W30 czy coś się zmieniło w temacie? ;)
 
Dobry wybór jak wiele innych. Nie licz, ze na forum dostaniesz jedyną poprawną odpowiedz, który olej jest najlepszy i który to najlepszy wybór. Jeden podpowie to a drugi co innego.
 
Widziałem, że @Triumphator przetestował już inne oleje.
Odświeżenie tematu wynika z czystej ciekawości czy aktualnie inny olej jest na "topie". Aż tak nie śledziłem forum przez ostatnie miesiące.

 
Testował i testuje nadal, zobaczymy jak wypadnie teraz Platinum F Orlenu, jak na razie najbardziej zadowolony jestem z...Motorcrafta A5, ale trochę podrożał, dalej mam Magnateca C2 i w sumie mógłbym go zostawić docelowo, gdyby nie to, że ostatnio podszedł mi Platinum XD bo jest tani, niedrogi, mało kosztuje a mając dalekie od optymalnych warunków pracy, 10.000km zniósł bezbłędnie, co pokazała ostatnia analiza.

Tylko ja nie szukam żadnego złotego premium olejowego graala, tylko po prostu dobrego, stosunkowo taniego oleju i wydaje mi się, że już znalazłem, ale chęć testowania robi swoje 😆
 
Mimo, iż kiedyś się zarzekałem, że Castrol oraz FF odpadają, to zamówiłem Magnatec 5W-30 A5 ;)

Zastanawia mnie dodatek AR9400 i jak go użyć.
Co wymianę wlewam równo 5L oleju. Teraz również mam wlać 5L + 200ml dodatku czy 4,8L oleju + 200ml dodatku?

Do baku wlewam POWER DNA.
 
Przecież w tych silnikach miska ma 5.65l, przy wymianie pod max wchodzi jakieś 5.5l, lejąc 5l oleju, masz go gdzieś w ½-⅔ wysokości bagnetu, także zapas miejsca w misce masz jeszcze duży.
 
Zgadza się, ale jak sam kiedyś napisałeś, gdy wlewamy więcej oleju niż 5L (do DW10C rzecz jasna), to nadmiar się traci.
Gdy wlejemy 5L, to ta sytuacja nie występuje.
Stąd moje pytanie ;-)
Zresztą, to są raptem dwie setki. Wlać, jeździć i obserwować :D
 
Back
Top