• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Renault Laguna 1.5 dci bez dpf

manio

Nowy użytkownik
Samochód
Laguna III 1.5 dci
Marka samochodu
Renault Laguna III
Budżet/ile litrów
230 / 4.5 L
Styl jazdy
Silnik
1.5 dci K9K
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nieznaczne ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Olej Elf Evolution 900 SXR 5W-40 normy RN0700/ RN0710
Jaki olej masz obecnie
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40
Witam, ostatnio troszkę bardziej zainteresowałem się tematyką olejów. Oczywiście poczytałem, i często spotykana narracja to: "Lać zalecanego elfa i się nie interesować". No i pewnie jest ona w pewnym stopniu słuszna, jednak chciałbym zobaczyć co doradzicie mi właśnie tutaj. Aktualnie jeżdżę na castrolu bo taki był zalewany przez poprzedniego właściciela, lecz pora na zmiany. Co byście polecili jako lepszą alternatywę ?
Od siebie mogę dodać, że zainteresowałem się PMO, jednak wątpliwość jest taka, że przy doborze na ich stronie nie jest podane żeby spełniał on normę RN0700/ RN0710. Można pójść w ten olej, czy jednak trzymać się kurczowo tejże normy i wybrać inny ?
Na koniec zaznaczę, że jestem laikiem i jeśli popełniłem jakiś błąd logiczny w moim rozumowaniu to sorki :p
 
nie jest do końca bezpieczne
Wyszedłem z założenia, że warto spróbować, raczej nie pomoże, ale i zaszkodzić raczej nie ma czemu. Tłumaczę po raz kolejny - zrobiłem to z mojej czystej ciekawości, nikomu nie polecam ani nie każę dosypywać chińskiego proszku do oleju i chciałbym zakończyć ten temat. Podkreślam, że też wymieszałem go z olejem przed zalaniem tak jak powinno się to zrobić. Żarty żartami, ale nie róbmy tu też offtopu.
 
Bo to silnik K9K do którego producent taki właśnie olej zaleca. W 1.5 dCi szczególnie z początku produkcji trzeba się ściśle trzymać interwałów 10k, góra 15k i lać sensowny olej, żeby ochraniać panewki. Przynajmniej ja tyle wiem, jeśli jest inaczej to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
 
Po prostu niektórzy mają ubaw wsypując to do silnika. Nie dość, że taki 5W-40 A3/B4 już z reguły jest "obciążony", takie oleje mają wysoki punkt anilinowy. Sporo dodatków popiołowych będą z biegiem czasu ograniczać wskaźnik właściwości dyspergujących oleju w połączeniu z lepką bazą, dodatkowo > 10% VM. To jeszcze dodatkowo na oko MoS2, który już i tak mało pomoże w kontekście ochrony. Fajna potencjalna mieszanina na rozwój osadów w rejonie pierścieni. Do wielu europejskich silników zalecano takie oleje, co nie zawsze okazało się mądrą decyzją.
 
W 1.5 dCi szczególnie z początku produkcji trzeba się ściśle trzymać interwałów 10k, góra 15k i lać sensowny olej, żeby ochraniać panewki. Przynajmniej ja tyle wiem, jeśli jest inaczej to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
No to wiesz niewiele... Początkowe konstrukcje K9K to zupełnie inne silniki, niż te montowane w Lagunie III. Druga sprawa, że wcale tam nie jest potrzebny 5W40, oraz żaden super olej. Kwestia, w tym masz rację - interwały. Druga sprawa, że właśnie te nasze "majstry" w tamtym okresie, zamiast 0W30\5W30 wlewały 5W40\10W40 i było, co było. To samo spotkało 1.9Dci.

Wyszedłem z założenia, że warto spróbować, raczej nie pomoże, ale i zaszkodzić raczej nie ma czemu
Ja bym się jednak wstrzymał. To, że coś reklamuje jakiś bardziej znany youtuber, nie oznacza, że jest to dobrym pomysłem.
 
Bo to silnik K9K do którego producent taki właśnie olej zaleca. W 1.5 dCi szczególnie z początku produkcji trzeba się ściśle trzymać interwałów 10k, góra 15k i lać sensowny olej, żeby ochraniać panewki. Przynajmniej ja tyle wiem, jeśli jest inaczej to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
Problemy z panewkami wynikają z deficytu oleju, więc czy ten olej będzie sensowny czy niesensowny to niewiele zmienia. Poza tym bardziej pompowalny olej o mniejszej lepkości właśnie łatwiej do tych panewek trafi.
 
Back
Top