• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Renault Laguna 1.5 dci bez dpf

manio

Nowy użytkownik
Samochód
Laguna III 1.5 dci
Marka samochodu
Renault Laguna III
Budżet/ile litrów
230 / 4.5 L
Styl jazdy
Silnik
1.5 dci K9K
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nieznaczne ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Olej Elf Evolution 900 SXR 5W-40 normy RN0700/ RN0710
Jaki olej masz obecnie
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40
Witam, ostatnio troszkę bardziej zainteresowałem się tematyką olejów. Oczywiście poczytałem, i często spotykana narracja to: "Lać zalecanego elfa i się nie interesować". No i pewnie jest ona w pewnym stopniu słuszna, jednak chciałbym zobaczyć co doradzicie mi właśnie tutaj. Aktualnie jeżdżę na castrolu bo taki był zalewany przez poprzedniego właściciela, lecz pora na zmiany. Co byście polecili jako lepszą alternatywę ?
Od siebie mogę dodać, że zainteresowałem się PMO, jednak wątpliwość jest taka, że przy doborze na ich stronie nie jest podane żeby spełniał on normę RN0700/ RN0710. Można pójść w ten olej, czy jednak trzymać się kurczowo tejże normy i wybrać inny ?
Na koniec zaznaczę, że jestem laikiem i jeśli popełniłem jakiś błąd logiczny w moim rozumowaniu to sorki :p
 
Jak Ci nie masz urazu do Castrola, to jeździj na tym oleju.
Osobiście jeździłbym na Lotosie 5w40 - tani i bdb olej.
Z innych, dość tanich olejów, Total 9000.
Drogie propozycje, to Meguin SuperLichLauf 5w40 ewentualnie 0w40.
No i Aral Super Tronic 0w40.
Te "drogie" są oparte w 100% o bazy PAO.

Teraz kilka słów wyjaśnień.
Normy RN700/710 to nic innego jak ACEA A3/B4 + "testy własne Renault".
Jeżeli miałbym się sugerować testami producentów, to zdecydowanie wybrałbym wymagania Mercedesa, a nie Renault...!
W przypadku tego konkretnie oleju, jego rodzaj determinuje nie norma Renault, a ACEA/API.
 
Aha aha, no to te "kilka słów wyjaśnień" faktycznie wiele wyjaśnia. Dzięki bardzo za odpowiedź.

To jeszcze dopytam stricte o Twoją opinie o tym PMO, o którym wspomniałem - godny polecenia ? Mowa o PMO Professional-Series 5W-40 C3.
 
Przedstawiłem Ci moją opinię i zasadniczo więcej nie mam nic do dodania w kwestii proponowanych olejów.
Niektórych marek w ogóle nie polecam. Wynika to z tego, że niewiele o nich wiem oraz mnie po prostu nie interesują.
Post automatically merged:

Możesz poczytać o testach Shear Stability Lotosa:

oraz o samej jego analizie:
 
Last edited by a moderator:
Używam/używałem 2 samochodów z takim silnikiem - z 2003 i 2008. Oba zalewam, zalewałem CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 albo EDGE 0w40, a ostatnio Olej Elf Evolution 900 SXR 5W-40 normy RN0700/ RN0710 (cena czyni cuda - a samochód Jimny z tym silnikiem pewnie zmieni właściciela). Starsze auto bez problemu zrobiło u mnie ok 100tyś w ruchu głównie miejskim a teraz dobija do 100tki bezawaryjnej jazdy u nowego właściciela. Jimnym zrobiłem ok 140tyś. W obu przypadkach interwał wymiany 15tyś i nadal pracuje idealnie. Tak że oleje które wymieniłem jako używane i zalecane na pewno dają radę.
 
zainteresowałem się PMO
Fajny marketing, też bym się zainteresował, gdybym filmiki na YT oglądał.

żeby spełniał on normę RN0700/ RN0710
Po co? Nie ma takiej potrzeby.

Shell Helix Ultra 5W30. Ewentualnie Lotos Synthetic Plus 5W40. Jak coś, to ni oglądaj pierdół na YT. Możesz też mnie czasem złapać na forum Laguny.
 
Zawsze dobry wybór to Specol Gold 5w40 ;) Oprócz niego wyżej wspomniany Lotos, od siebie dorzucę Total 9000 (Energy) 5w40, ELF 900 NF/SXR 5w40, Bizol Allround 5w40, a na bogato Liqui Moly High Tech 5w40, ale myślę że to już przerost formy nad treścią.
 
Jak ktoś chce to proszę bardzo ;)
 
No i jeszcze doszła kwestia dodatków do oleju 😅
Mój tok rozumowania poszedł teraz w stronę taką - Ten Lotos mnie przekonuje. A skoro w analizie Lotos Synthetic Plus 5W40 była mowa o jakimś nieznacznie zaniżonym TBN, to może warto do tego oleju dodać właśnie dodatek typu AR9100, który to między innymi ową wartość podnosi.
Oczywiście to są tylko szybkie dywagacje po tym co naczytałem się na forum :D
 
TBN Lotosa jest na granicy i prawidlowo @jerseyAdmin napisal, ze nalezy uwzglednic blad pomiarowy oraz dopuszczone wahania w tym przepisie.

I nie przejmuj sie tym za bardzo, bo biorac pod uwage dobra jakosc paliw w Polsce w ogole bym sobie tym glowy nie zawracal. Mozesz stosowac olej z niszcza rezerwa zasadowosci.
 
W olejach typowo "zimowych" warto miec <30% gr. IV. Ale w tym przypadku nie musi byc obowiazkowo.
 
Ok ok, no tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie ma co przepłacać. A Lotos na pewno nie będzie gorszy niż obecny Castrol.
I pomijając temat tbn, rozumiem że dodatek wlać warto tak czy siak ?
Ps. Dzięki za odpowiedzi ;)
 
Wszystko będzie drożało. Niestety, ale tanio już było... :/
 
Back
Top