• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

olej do silnika deutz

jaro850

Nowy użytkownik
Samochód
citroen
Marka samochodu
deutz tcd2013
Budżet/ile litrów
10
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
TCD 2013 L04 2V
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
15w40
witam proszę o pomoc w doborze oleju silnikowego do silnika (agregat sprężonego powietrza napędzany silnikiem diesla atlas copco xahs 186dd) deutz wg Atlascopco olej zalecany:

Olej Paroil E Mission Green​

parapentry:

Popiół siarczanowy : maks. 1,0
Lepkość kinematyczna w temp. 40°C : 117 mm²/s
Lepkość kinematyczna w temp. 100°C : 15,2mm²/s
Wskaźnik lepkości : 139
Gęstość w temp. 15°C : 0,883
Temperatura zapłonu (COC) : 225'C
Temperatura krzepnięcia : -34'C

Wg serwisu Deutz 10W40 Low Saps
 
360 zł za pięć litrów oleju 15w40, nieźle!
Na jednej stronie jest podane że to olej klasy API CJ-4; ACEA E7/E9 i takiego musisz szukać, chyba że maszyna na gwarancji to lej oryginał.
 
Szukałbym czegoś ze specyfikacją Deutz w korzystniejszej cenie. Myślę, że Fuchs Titan Cargo LA 10W40 byłby odpowiedni. Nie zdziwiłbym się gdyby to Fuchs był producentem olejów marki Deutz.
 
Deutz ma też swoje aprobaty, a ponieważ te silniki są identyczne w traktorach, agregatach, maszynach budowlanych itd, to szukałbym oleju rolniczego. Orleny mają aprobaty Deutza. W praktyce w jednej z firm dla których pracowałem wszystkie maszyny na Deutzach szły na tanim Jasolu SHPD 15W40 z bardzo dobrym skutkiem, czyli kosmicznymi nalotami rzędu 50 000 mth do pierwszego szlifu.
 
Dziękuje za odpowiedzi; w tym przypadku nie widzę sensu oleju low saps ponieważ tu nie ma żadnego katalizatora doładowany silnik prosiłby się o 10w40 ale nie jestem expertem od wagi ciężkiej. w osobówkach już dawno nie lałem 15w40. Co do cen to masakra atlas copco ma ceny z kosmosu można rzec że cena x6 pospolitego filtrona.
Co do oleju to maszyna nie jest na gwarancji; chyba wybiorę shella r6 lm 10w40
 
Last edited:
Jeśli ten silnik nie stygnie, to będzie mu dokładnie wszystko jedno czy to 5W40, czy 10W40, czy 15W40. Ciężko w dzisiejszych czasach o solidniejszy silnik, a przy okazji bardziej archaiczny.
 
Silnik więcej stoi niż pracuje ... no ale jak go już odpalą to pół dnia potrafi dmuchać powietrze...
W zimie nie pracuje chyba że jakaś nagłą sytuacja
zdecydowałem na

SHELL RIMULA R6 M 10W40​

ACEA E4, E7
API CI-4
 
Last edited by a moderator:
Tak to wygląda w instrukcji - alte Schule :) :
1708366599211.png
 
Back
Top