- Marka samochodu
- Mercedes C63S (C205)
- Budżet/ile litrów
- budżet poniżej 1000zł za ponad 9 litrów
- Styl jazdy
- Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
- Silnik
- AMG 4.0 V8 Biturbo (M177)
- Data produkcji
- 2017
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- brak danych
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- MB229.5
- Jaki olej masz obecnie
- oem Mercedes MB229.5 5w40
Auto
Nietypowy przebieg, bo nalatane 9 tys., a rocznikowo 2017 (z rynku EU)
Profil kierowcy
Jazda na przemian bardzo spokojna, a potem bardzo dynamiczna i tak w kółko
W najbliższym roku bez jazdy torowej.
Nie planuje użytkować w zimie, ewentualnie tylko przy dodatnich temperaturach.
Spostrzeżenia dotychczasowe
Poprzedni właściciel serwisował w ASO, ostatnio wlali swój zwykły olej 5W40 mimo, że mają w ofercie lepszy 0W40 Performance dedykowany do AMG.
Z zimnego startu auto nagrzewa się dość powoli, muszę chwilę pojeździć zanim osiągnę bezpieczną temperaturę oleju, temperatura chłodziwa dochodzi szybciej.
Z kolei przy bardzo dynamicznej jeździe z miejskimi prędkościami temperatura oleju (nie chłodziwa) z łatwością przekracza 100 stopni (nie dochodzi do czerwonego oczywiście; ten typ tak ma)
Przy ostrej jeździe z prędkościami autostradowymi, olej jest nieco chłodniejszy (tak dziewięćdziesiąt kilka stopni), czyli układ wyraźnie reaguje na lepszy przedmuch powietrza.
Przemyślenia/pytania
Widzę, że Mercedes ma w ofercie oleje 229.5 takie dedykowane do AMG (bardzo drogie), które mają klasę 0W40, czy taka lepkość którą posługuje się Mercedes w produkcie premium jest uzasadniona, gdy nie będę użytkował w zimie? Nie widzę produktu Mercedes 5W40 z serii AMG Performance.
co polecacie?
ja pomyślałem o:
RAVENOL Turbo VST SAE 5W‑40 USVO®
lub
RAVENOL SSL SAE 0W‑40 USVO®
Nietypowy przebieg, bo nalatane 9 tys., a rocznikowo 2017 (z rynku EU)
Profil kierowcy
Jazda na przemian bardzo spokojna, a potem bardzo dynamiczna i tak w kółko
W najbliższym roku bez jazdy torowej.
Nie planuje użytkować w zimie, ewentualnie tylko przy dodatnich temperaturach.
Spostrzeżenia dotychczasowe
Poprzedni właściciel serwisował w ASO, ostatnio wlali swój zwykły olej 5W40 mimo, że mają w ofercie lepszy 0W40 Performance dedykowany do AMG.
Z zimnego startu auto nagrzewa się dość powoli, muszę chwilę pojeździć zanim osiągnę bezpieczną temperaturę oleju, temperatura chłodziwa dochodzi szybciej.
Z kolei przy bardzo dynamicznej jeździe z miejskimi prędkościami temperatura oleju (nie chłodziwa) z łatwością przekracza 100 stopni (nie dochodzi do czerwonego oczywiście; ten typ tak ma)
Przy ostrej jeździe z prędkościami autostradowymi, olej jest nieco chłodniejszy (tak dziewięćdziesiąt kilka stopni), czyli układ wyraźnie reaguje na lepszy przedmuch powietrza.
Przemyślenia/pytania
Widzę, że Mercedes ma w ofercie oleje 229.5 takie dedykowane do AMG (bardzo drogie), które mają klasę 0W40, czy taka lepkość którą posługuje się Mercedes w produkcie premium jest uzasadniona, gdy nie będę użytkował w zimie? Nie widzę produktu Mercedes 5W40 z serii AMG Performance.
co polecacie?
ja pomyślałem o:
RAVENOL Turbo VST SAE 5W‑40 USVO®
lub
RAVENOL SSL SAE 0W‑40 USVO®
Last edited: