• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do SKODA Fabia I Combi (6Y5) 1.4 TDI

Syzyf

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda fabia 1.4 tdi
Marka samochodu
SKODA Fabia I Combi (6Y5)
Budżet/ile litrów
200zł 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.4 TDI (55KW/ 75 KM)
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 505 01 VW 505 00 a) 5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w40
Witam,
tak jak w temacie jaki olej byście polecili 5w30 czy 5w40? Przebieg 227tysiecy.

Wcześniej miałem Elf 5w30, teraz Valvoline 5w40 wymieniany w 2019. a obecnie planuje wymianę oleju na MOTUL 5w40 5litrów i nie wiem czy zrobić do tego płukankę.

Wstrzymuje się z wymianą bo podczas odpalania, szczególnie jak jest chłodno samochód puszcza niebieska chmurę z charakterystycznym zapachem przez około 30-40 sekund, a wtedy obroty silnika wahają sie koło 1tysiąca, po rozgrzaniu silnika problem ustępuje.

Do tego kontrolka silnika "check engine" prawie zawsze świeci się na żółto, nie dawno musiałem dolewać olej.

Mało jeżdżę około 5tysiecy rocznie, a mówiąc szczerze zaniedbałem wymiany oleju, tzn olej był wymienny poniżej 15tysiecy kilometrów ale raz na dwa/trzy lata.

Z góry będe wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co robić. Czy wymieniać olej+płukanka, czy sam olej, czy pierw zdiagnozować problem? Mechanik mówił ze to mogą być świece.
 
Mechanik ma rację: to co opisałeś to charakterystyczne objawy niesprawnych świec żarowych, prawdopodobnie tych z pierwszego montażu. Sugeruję wymienić cały komplet.
Przed wymianą oleju, tą i kolejnymi, zastosuj płukankę postojową- rozrzedzi stary olej i pozwoli dokładnie opróżnić z niego silnik. Rozważyłbym także dodanie do świeżego oleju płukanki długodystansowej, np. OILEM ReleaseTech Power Cleaner Longlife i pozostawienie jej w silniku do kolejnej wymiany.
 
Last edited by a moderator:
505.01 to ja polecam to z zdjecia. Za namową forum obecnie go testuje i skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Wymien raz w roku z płukanką i będzie dobrze.
 

Attachments

  • Screenshot_20210428-203007_Gallery.jpg
    Screenshot_20210428-203007_Gallery.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 244
Wymień świece, to przede wszystkim. Motula jak najbardziej możesz lać, to fajne oleje, mam do nich sentyment bo sam przez długie lata używałem głównie tej firmy. Orlen wskazany wyżej też będzie ok, podobna jakość do Motula, a jednak niższa cena.

Płukanka jak najbardziej, może być nawet najtańsza byle zeszło jak najwięcej starego oleju. Potem możesz dodać tego Oilem o którym pisze kolega wyżej i potrzymać go rok w silniku, powinien spokojnie wszystko wyszorować. Potem już wystarczy jak będziesz pilnować wymian raz w roku.
 
Sprawdź łańcuch i koła napędu pompy oleju i pompę oleju.

 
To wymienię te świece, nie pamiętam kiedy poprzednie były wymieniane o ile w ogóle i potem olej.

A z ta płukanka to nie rozszczelni silnika? Bo mnie straszą ludzie ze samochód z takim przebiegiem to może zaszkodzić.

Podczas ostatniego przeglądu widziałem spod spodu ze silnik się trochę pocił, mechanik mówił ze diesle z takim przebiegiem tak mają i to nic strasznego.

To sprawdzenie łańcucha to ponad moje możliwości, samochód stoi pod blokiem i nie mam warsztatu ani narzędzi.
 
Lałem płukanki do diesla mającego dobre pół miliona jak go kupowałem i nic się nie rozszczelniło. Płukanka sama z siebie nic nie rozszczelni, nieszczelności to uszkodzenia mechaniczne uszczelek.
 
Ja również lałem do aut z przebiegami pod 500tys km. Nic nowego się nie rozszczelniło
 
To sprawdzenie łańcucha to ponad moje możliwości, samochód stoi pod blokiem i nie mam warsztatu ani narzędzi.
Warto dać do mechanika na weryfikacje, bo to jest częsta awaria. Zrzucenie miski to nie majątek.
 
To tak zrobię, a są jakieś charakterystyczne cechy tej awarii? Bo u mnie korek wlewu oleju jest dziwnie tak jakby lekko podtopiony w oleju.
 

Attachments

  • wlew_oleju1.jpg
    wlew_oleju1.jpg
    235,3 KB · Odwiedzin: 154
  • wlew_oleju2.jpg
    wlew_oleju2.jpg
    224,3 KB · Odwiedzin: 184
Last edited by a moderator:
Back
Top