D
Deleted member 55335
Gość
W instrukcji auta pisze olej firmowy MT-XZ typu TL/JR 75W80 lub odpowiednik. Nie jest podane jakie ma GL ten firmowy . A dalej pisze ,że jeśli firmowy nie dostępny to tymczasowy zamiennik ma być API GL-4 SAE 75W80 . Oczywiście zaleceń do i kiedy wymieniać olej w skrzyni nie ma . Czy warto wymieniać olej w skrzyni w tym przypadku .
Auto z 2013r. ma przejechane ponad 103000tys. km. i ma silnik 200KM . Ze skrzynią nic się nie dzieje ,tylko po powrocie z drogi bez wciśniętego sprzęgła jest ciut głośniej ,a z wciśniętym ciut ciszej . W te zmiany trzeba się dobrze wsłuchać , by wyłapać różnicę . Czy warto wymieniać olej w skrzyni w tym przypadku .
Z informacji (sklep gdzie naprawiają skrzynie ) ,te skrzynie bardzo rzadko się psują , są tanie i nie mają na stanie żadnej po regeneracji , starsza sprawdzona konstrukcja renaulta . Olej jaki tam polecają to ELF Tranself NFP 75W80 GL-4 i Fuchs Titan Syntofluid 75W80 GL-5 ,cenowo mała różnica .W tym sklepie twierdzą też ,że oleje w obecnych skrzyniach nie brudzą się bardzo ,a przynajmniej powinno tak być .Przy kontroli oleju ,to twierdzą też jeśli olej czystawy to warto go zmienić , jeśli brudny to raczej skrzynia do remontu .
Dobierając olej na stronie Elf/Total wychodzi ELF Tranself NFP 75W80 GL-4 . Z informacji od producenta , nasze oleje silnikowe i przekładniowe nie mają terminu przydatności . " Tranself NFP jest produktem wyższej jakości na wyższe naciski i nadaje się do stosowania w skrzyniach z serii PXX. Oleju NFJ nie można stosować w skrzyniach z serii PXX ". Moja skrzynia LT4-123 podobno jest też PXX . Producent na butelkach w całej EU ma takie same naklejki , na których pisze prawdę iż olej ten jest produkowany w technologi syntetycznej .Czyli nie zakłamuje jako byłby to pełny syntetyk , co jest w zgodzie z prawem naszym i w DE . Olej ten zawiera około 10-15% PAO .
Zacytuje istotne fragmenty :
" Oleje PAO nie pochodzą z ropy. Produkcja olejów prawdziwie syntetycznych polega na syntezie cząsteczek gazu ziemnego (metanu i etanu) w dłuższe łańcuchy węglowodorowe. Tak powstały olej jest bardzo czysty pod względem zawartości siarki, ale produkcja jest ponad 4-krotnie droższa. Skoro nasze oleje nie pochodzą w większości z tego procesu syntezy gazu to nie nazywamy ich olejami syntetycznymi. "
" Proszę również nie mylić olejów HC-HI z gr. III z olejami HC, które są w grupie II. Dobrej jakości oleje HC-HI mają niemal równie dobrą odporność na utlenianie a dodatkowo dzięki niskiej lepkości HTHS dają mniejszy opór. Z tego powodu wszystkie bolidy F1 nie jeżdżą na olejach PAO a właśnie HC-HI. Nie ma również problemu z rozróżnieniem oleju HC od HC-HI, gdyż oleje HC to wprost oleje mineralne o podwyższonej jakości. Z powodu ich właściwości nie można ich nazywać „syntetycznymi”."
" Co do produktu Fuchsa to jeśli porówna Pan karty charakterystyki to zobaczy Pan, że produkt konkurencji jest w 100% olejem HC-HI, nie PAO. W tym dokumencie jest podane: Olej bazowy nr WE 265-157-1 50-100%. Ten numer oznacza: Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa), więc nie pochodzi z gazu a z ropy, więc nie jest olejem PAO. To samo jest w oleju Tranself NFP. Olejów PAO, jako bezpiecznych, nie umieszcza się w kartach charakterystyki. Jest to regulowane przez prawo unijne."
"Proszę również nie brać olejów GL-5 gdy wymagane są oleje GL-4. Są to oleje do dyferencjałów i skrzyń hipoidalnych. W takich olejach są używane inne dodatki, które mogą uszkadzać synchronizatory."
"Ciężko też winić rząd niemiecki za niską kulturę i świadomość techniczną innych narodowości. Tylko 2 duże firmy olejów smarowych są z Niemiec (a jedna należy do Brytyjczyków). Na naszym rynku więcej jest koncernów z innych krajów (2 francuskie, holenderski i amerykański)."
"Koncern Total jest producentem olejów pod marką Nissan i dostarcza oleje na pierwsze zalania do fabryk w Europie, więc najprawdopodobniej olej NFP lub równoważny pod marką Nissan był zalany w fabryce." Więc czy dokładnie taki olej jak NFP był pierwotnie zalany to nie wiadomo .
"Żaden olej samochodowy Elf nie jest wytwarzany w Polsce. Są importowane z rafinerii we Francji oraz Belgii. Jeśli boi się Pan, że oleje w Polsce są gorsze, to wymagania i certyfikacja olejów przez konstruktorów pojazdów nie pozwala na posiadanie formuły wyższej i niższej jakości o tej samej specyfikacji. Składy naszych olejów w całej Europie są takie same i pochodzą z tych samych zbiorników w rafineriach."
Adres listy dystrybutorów oficjalnych olei Elf , https://www.total.com.pl/nasze-produkty/motoryzacja/zostan-klientem-total-polska/nasi-dystrybutorzy.
"
Jako producent rekomendujemy nieużywanie olejów starszych niż 5 lat, ale rzeczywisty stan produktu zależy w dużej mierze od sposobu przechowywania. Jeśli był narażony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych i nagrzewał się powyżej 60 stopni Celsjusza bądź był narażony na ostre mrozy to trwałość takiego produktu będzie niższa i nawet po 3 latach od daty produkcji może nie spełniać wymaganych norm. Natomiast dobrze przechowywany nawet po 5 latach będzie odpowiedni"
Firma ta nie posiada bazy danych w, której można by sprawdzić po numerze z butelki jako taką oryginalność .
Na ile może być potwierdzone ,że pierwszy olej w skrzyni to też NFP ?
Czy zostać przy tym Elfie w wyborach ,czy szukać czegoś innego ?
Na ile są prawdziwe stwierdzenia i informacje od producenta ?
Auto z 2013r. ma przejechane ponad 103000tys. km. i ma silnik 200KM . Ze skrzynią nic się nie dzieje ,tylko po powrocie z drogi bez wciśniętego sprzęgła jest ciut głośniej ,a z wciśniętym ciut ciszej . W te zmiany trzeba się dobrze wsłuchać , by wyłapać różnicę . Czy warto wymieniać olej w skrzyni w tym przypadku .
Z informacji (sklep gdzie naprawiają skrzynie ) ,te skrzynie bardzo rzadko się psują , są tanie i nie mają na stanie żadnej po regeneracji , starsza sprawdzona konstrukcja renaulta . Olej jaki tam polecają to ELF Tranself NFP 75W80 GL-4 i Fuchs Titan Syntofluid 75W80 GL-5 ,cenowo mała różnica .W tym sklepie twierdzą też ,że oleje w obecnych skrzyniach nie brudzą się bardzo ,a przynajmniej powinno tak być .Przy kontroli oleju ,to twierdzą też jeśli olej czystawy to warto go zmienić , jeśli brudny to raczej skrzynia do remontu .
Dobierając olej na stronie Elf/Total wychodzi ELF Tranself NFP 75W80 GL-4 . Z informacji od producenta , nasze oleje silnikowe i przekładniowe nie mają terminu przydatności . " Tranself NFP jest produktem wyższej jakości na wyższe naciski i nadaje się do stosowania w skrzyniach z serii PXX. Oleju NFJ nie można stosować w skrzyniach z serii PXX ". Moja skrzynia LT4-123 podobno jest też PXX . Producent na butelkach w całej EU ma takie same naklejki , na których pisze prawdę iż olej ten jest produkowany w technologi syntetycznej .Czyli nie zakłamuje jako byłby to pełny syntetyk , co jest w zgodzie z prawem naszym i w DE . Olej ten zawiera około 10-15% PAO .
Zacytuje istotne fragmenty :
" Oleje PAO nie pochodzą z ropy. Produkcja olejów prawdziwie syntetycznych polega na syntezie cząsteczek gazu ziemnego (metanu i etanu) w dłuższe łańcuchy węglowodorowe. Tak powstały olej jest bardzo czysty pod względem zawartości siarki, ale produkcja jest ponad 4-krotnie droższa. Skoro nasze oleje nie pochodzą w większości z tego procesu syntezy gazu to nie nazywamy ich olejami syntetycznymi. "
" Proszę również nie mylić olejów HC-HI z gr. III z olejami HC, które są w grupie II. Dobrej jakości oleje HC-HI mają niemal równie dobrą odporność na utlenianie a dodatkowo dzięki niskiej lepkości HTHS dają mniejszy opór. Z tego powodu wszystkie bolidy F1 nie jeżdżą na olejach PAO a właśnie HC-HI. Nie ma również problemu z rozróżnieniem oleju HC od HC-HI, gdyż oleje HC to wprost oleje mineralne o podwyższonej jakości. Z powodu ich właściwości nie można ich nazywać „syntetycznymi”."
" Co do produktu Fuchsa to jeśli porówna Pan karty charakterystyki to zobaczy Pan, że produkt konkurencji jest w 100% olejem HC-HI, nie PAO. W tym dokumencie jest podane: Olej bazowy nr WE 265-157-1 50-100%. Ten numer oznacza: Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa), więc nie pochodzi z gazu a z ropy, więc nie jest olejem PAO. To samo jest w oleju Tranself NFP. Olejów PAO, jako bezpiecznych, nie umieszcza się w kartach charakterystyki. Jest to regulowane przez prawo unijne."
"Proszę również nie brać olejów GL-5 gdy wymagane są oleje GL-4. Są to oleje do dyferencjałów i skrzyń hipoidalnych. W takich olejach są używane inne dodatki, które mogą uszkadzać synchronizatory."
"Ciężko też winić rząd niemiecki za niską kulturę i świadomość techniczną innych narodowości. Tylko 2 duże firmy olejów smarowych są z Niemiec (a jedna należy do Brytyjczyków). Na naszym rynku więcej jest koncernów z innych krajów (2 francuskie, holenderski i amerykański)."
"Koncern Total jest producentem olejów pod marką Nissan i dostarcza oleje na pierwsze zalania do fabryk w Europie, więc najprawdopodobniej olej NFP lub równoważny pod marką Nissan był zalany w fabryce." Więc czy dokładnie taki olej jak NFP był pierwotnie zalany to nie wiadomo .
"Żaden olej samochodowy Elf nie jest wytwarzany w Polsce. Są importowane z rafinerii we Francji oraz Belgii. Jeśli boi się Pan, że oleje w Polsce są gorsze, to wymagania i certyfikacja olejów przez konstruktorów pojazdów nie pozwala na posiadanie formuły wyższej i niższej jakości o tej samej specyfikacji. Składy naszych olejów w całej Europie są takie same i pochodzą z tych samych zbiorników w rafineriach."
Adres listy dystrybutorów oficjalnych olei Elf , https://www.total.com.pl/nasze-produkty/motoryzacja/zostan-klientem-total-polska/nasi-dystrybutorzy.
"
Jako producent rekomendujemy nieużywanie olejów starszych niż 5 lat, ale rzeczywisty stan produktu zależy w dużej mierze od sposobu przechowywania. Jeśli był narażony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych i nagrzewał się powyżej 60 stopni Celsjusza bądź był narażony na ostre mrozy to trwałość takiego produktu będzie niższa i nawet po 3 latach od daty produkcji może nie spełniać wymaganych norm. Natomiast dobrze przechowywany nawet po 5 latach będzie odpowiedni"
Firma ta nie posiada bazy danych w, której można by sprawdzić po numerze z butelki jako taką oryginalność .
Na ile może być potwierdzone ,że pierwszy olej w skrzyni to też NFP ?
Czy zostać przy tym Elfie w wyborach ,czy szukać czegoś innego ?
Na ile są prawdziwe stwierdzenia i informacje od producenta ?