• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni manualnej TL4 Renault

Paldini

Użytkownik
Samochód
Renault Scenic 1.6 16V +LPG
Marka motocykla
Renault
Marka samochodu
Renault Scenic III 1.6 16V
Budżet/ile litrów
150/ 2 l
Model skrzyni biegów
TL4028
Typ skrzyni biegów
Ręczna
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Elf Tranself NFJ,NFP 75W80 GL-4
Cześć. Jaki polecacie olej do tej skrzyni? NFJ i NFP, już niedostępne. Nowy NFX już miałem przez 20kkm i skończyło się na wymianie skrzyni na używaną.Teraz zastanawiam się nad Texaco Multigear RN Premium, Yacco BVXR500,Repsol Navigatior Transaxle, Millers EE Performance. Wszystkie te oleje wg. specyfikacji są zamiennikami NFJ i NFP. Dzięki.
 
Mam tę skrzynię, zalaną NFP. Dziwne, że na NFX coś takiego Ci się stało, tylko co konkretnie?

Jeśli miałbym zmieniać, wziąłbym raczej Ravenola PSA albo Fuchs Sintofluid.
 
Mechanik wraz z wymianą oleju na NFX, wymieniał też termostat. Podejrzewam , że podczas wymiany termostatu zrzucił odpowietrznik od skrzyni, który powinien być w pozycji pionowej i leżał sobie na skrzyni. Wydaje mi się , że zaciągał wodę podczas jazdy w deszczu, bo to co zleciało ze skrzyni nie przypominało oleju.
IMG20230906124846_copy_535x713.jpg
 
Wygląda jak majonez, więc woda mogła się tam dostać jak najbardziej.
 
Lepkości w tej mieszaninie nie było żadnej, zapach farby emulsyjnej do ścian. Skrzynia szrot bo od prędkości 30 km/h hałasowała jak pralka podczas wirowania. Teraz siedzi skrzynia używana ,zalana Ravenolem PSA wlazło tylko 1.7 l ,zamiast 1.9-2l. Zamierzam teraz to spuścić , bo pewnie choć trochę przepłukało tą skrzynię i zalać docelowo olejem zbliżonym do specyfikacji oleju NFP. Identyczne co olej NFP, właściwości fizykochemiczne mają Ravenole MTF-2 i MTF-3, ale nie mają specyfikacji i dopuszczeń Renault. Chyba że uda się gdzieś kupić NFP. Jakoś nie jestem przekonany do NFX.
 
Jest jeszcze kilka ofert NFP w opakowaniach 0.5L. Ale nie widzę powodów by boczyć się na NFX.
 
To coś mało Ci weszło tego oleju, bo spuszczając olej z tej skrzyni korkiem spustowym i wlewając do przelewu przez ten plastikowy z boku, weszło mi na styk 2L, może 1.95, bo w butelce coś mi zostało.
Ja to robiłem pod blokiem. Zmierzyłem od podłoża do górnej krawędzi błotnika, podniosłem auto, zdjąłem lewe koło i opuściłem do wysokości bazowej. Dopiero potem nalewałem olej.
 
@soszo Wiem , że to nie olej spustoszył skrzynię, tylko woda. Dobieraczki oleju na stronie Elfa i Totala rekomendują do skrzyni z 2011 ( obecna skrzynia) NFP, którego już nie produkują. NFX nie jest nawet wymieniony jako alternatywa. Dlatego szukam coś o odpowiednich wskaźnikach lepkości zbliżonych do NFP.
 
szukam coś o odpowiednich wskaźnikach lepkości zbliżonych do NFP
Total Gear 8 75w80? Jest dostępny, był lany do wozów PSA, wydaje mi się że może być podobny do NFP/NFJ.
 
@analyzer64 Podejrzewam,że w używanej skrzyni coś zostało, bo jeszcze sporo z niej spuścili starego oleju. Powinni ją przepłukać , przed zalaniem docelowego oleju, ale tego nie zrobili, więc teraz muszę to spuścić i zalać odpowiedni olej. Przy poprzedniej wymianie weszło całe 2l.
 
NFP jest/był bardzo cienką 80-tką więc NFX 75W nie jest jakąś radykalną zmianą.
Jak nie NFX to brabym NFP póki jeszcze są oferty sprzedaży.
A z Twoich propozycji wybrał bym Yacco BVX ale nie miałem styczności z tym olejem.
 
Tak patrząc na parametry i analizę to NFP wygląda zacnie, lepiej od NFX, nawet opinie ma niezłe. Myślę, że jest niezły do skrzyń Hondy 🤔.
 
Yacco pod względem parametrów to 1:1 co NFJ, Ravenole MTF-2 i MTF-3 mają parametry jak NFP. Użytkownicy for Renault twierdzą, że skrzynie 6-biegowe są bardzo wrażliwe na zmiany lepkości i najlepiej sprawują się na oleju na jakim wyjechały z fabryki.
 
NFP jest specyficznym olejem, wygląda jakby był z dodatkiem AR9100. I jest z boranem potasu tylko w wersji mikro, a nie nano. Praktycznie olej nie ma odpowiednika. Wyszstkie zamienniki są olejami Multi Vehicle o nieco wyższej lepkości i całkiem niepodobnym składzie.
 
@soszo NFP dopakowany to fakt, nie wiem jaką rolę pełni w skrzyni, na ile chroni i poprawia działanie przekładni, ale czy jeśli jest to wersja mikro to czy jest gorszy od nano? Idzie zima, chyba się skuszę na tego NFP żeby sprawdzić jak go odbierze Hondowska skrzynia biegów.
 
Chyba jednak spróbuję. Przekładnie Hondy nie są tak delikatne, jak francuskie czy GM i raczej długowieczne, więc jeśli ta oliwa sprawdza się tam to w Hondzie też, tym bardziej z taką tablicą Mendelejewa czy menelejewa 😅.
 
W Civicu VII bardzo dobrze pracował mi Ravenol MTF-2, później lałem Ravenola z mixem AR9100/9200. Skrzynię miałem po wymianie łożysk.
 
Back
Top