• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni manualnej VW Golf V 2.0 TDI

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Jestem w trakcie wymiany dwumasy w aucie i zleciłem też wymianę oleju w skrzyni biegów.

Jaki polecilibyście olej do wspomnianej skrzyni?

Auto: VW Golf 2.0 TDI 170HP BMN
Skrzynia: Manualna 6-bieg KNY

Auto ma "nalatane" ok 250k km. W swoim życiu już miało 2 wymiany oleju. Kiedyś był Castrol, teraz jest w niej oryginalny olej VW 75W G052171A2.
Myślę nad:
  • Oryginał VW G052171A2 75W
  • Liqui Moly 75W80/90 GL4+
  • Ravenol MTF-3 75W
  • Volvoline Gear Oil 75W-80 GL4 (najtańsza opcja)

Który ze wspomnianych olejów będzie najlepszy a może macie inne propozycję? Z góry dzięki!
 
Last edited:
Fuchs nie ma czegoś od siebie?
To firma z dużym doświadczeniem i zapleczem, tyle, że nie celują raczej w silnikowe dla klienta detalicznego.
A i cen też nie mają jakiś ultra wysokich
 
Według mnie, tutaj powinno być g052171.
Ravenol mtf-3 75w
Fuchs Sintofluid 75w
W przypadku tych zamienników norma nie ma znaczenia bo spełniają obie, olej oryginalny jest inny. Oleje sprawdzone, Fuchs wersja tansza, Ravenol na PAO.
 
Ale chyba postawię na Ravenola MTF-3.
 
Last edited by a moderator:
Tylko oryginalny z ASO. Skrzynie biegów VW są czułe na zmiane parametrów oleju.
 
Tylko oryginalny z ASO. Skrzynie biegów VW są czułe na zmiane parametrów oleju.
Hmm czy ja wiem. Auto jest ze mną już długo bo od 2010 roku. Po kupnie wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu ok 100k km, zalałem go Castrolem i tak jeździłem na nim 8 lat. Jakoś 3 lata temu przy ok 220k km zalałem go oryginałem VW (nie odczułem żadnej różnicy). Teraz skrzynie przy wymianie dwumasy, zawiozłem ją na sprawdzenie, naprawę wybieraka itd i serwisant powiedział, że skrzynia jest w stanie bardzo dobrym, nic jej nie dolega, wszystkie łożyska ok. Więc chyba nie są aż tak czułe jakby się mogło wydawać, tymbardziej, że miałem Castrolem zalaną tyle lat :D
 
Ja wielokrotnie spotkałem się z opiniami, że po zastąpieniu fabrycznego oleju jakimś zamiennikiem dochodziło do gorszej pracy synchronizatorów.
 
@luckyboy jakies konkretne oleje, skrzynie? Czułe może są, ale to nie wyklucza zamienników, tylko dobrze dobranych. Ja mam dobre doświadczenia z olejami Fuchs/Revonol 75w80 i 75w w skrzyniach vag, dobranych zgodnie z specyfikacją. Niektórzy leją 75w90 tam gdzie jest zalecane 75w, więc problemy mogą być.. Pierwsze wymiany po ponad 300 tys km były i jest ok.
 
Last edited:
Seat Leon 1.6 BSE 2008 rok, przy około 270 tys km. zlałem olej fabryczny i zalałem Castrolem 75W80. Mimo że na oryginalnym oleju wszystko chodziło bardzo dobrze, to na Castrolu wbija się i redukuje biegi jeszcze lżej.
 
Kupiony Ravenol MTF-3 75W ;) Dam znać czy są jakieś różnice na korzyść, ale raczej nie spodziewam się odczuć zmiany oleju. Nigdy jakoś nowego oleju w skrzyni nie czułem ;)
 
Ja kiedy po 250.000km zlałem fabryczny zjełczały i uzupełniłem nowym, to od razu poczułem różnicę
 
No w moim przypadku przy 250k km to już będzie 4 olej w tej skrzyni. Dlatego może nie czuję różnicy ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Last edited by a moderator:
Panowie czy to normalne, że olej w skrzyni po kilku tys km zrobił się ciemny?
 
U mnie w skrzyni po10kkm w quattro olej był też czarny
 
Kupiony Ravenol MTF-3 75W ;) Dam znać czy są jakieś różnice
Opisz wrażenia. Mam podobny dylemat. Koledzy polecili mi też podobnie - Fuchsa i Ravenola, 75W. U mnie do wyniany jeszcze jakis czas, więc poczekam na opinie i doświadczenia.
 
Opisz wrażenia. Mam podobny dylemat. Koledzy polecili mi też podobnie - Fuchsa i Ravenola, 75W. U mnie do wyniany jeszcze jakis czas, więc poczekam na opinie i doświadczenia.
No cóż. Wszystko ok. Biegi ładnie wskakują. Podobnie zresztą jak wcześniej na oryginalnym oleju VW. Bardziej mnie zastanawia barwa oleju, która po kilku tys km zciemniała, ale jeśli to normalne...

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
U mnie też ravenol w Hyundai zrobił ciemny po 17kkm. Czy to normalne? Jak widać dla ravenola tak, ale ciekawe jak inny olej się zachowa.
@DWojtek weź Fuchs, będzie porównanie jeśli zajrzysz do oleju po 10kkm.
 
Back
Top