• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni Suzuki Swift 2017

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2 Duster 4WD dci
Marka motocykla
-
Marka samochodu
Suzuki Swift
Budżet/ile litrów
150/2
Model skrzyni biegów
5
Typ skrzyni biegów
Ręczna
Jakiego oleju wymaga instrukcja
75W
Ahoj,
Przyszedł czas na wymianę oleum w skrzyni w Swifcie małżonki. Samochód mało jeździ, ok. 5000 km / rok. Stoi w garażu w bloku więc bez mrozów i skoków temperatur.

2,5 roku temu była pierwsza wymiana, wleciał Valvoline 75W - przebieg na oleju góra 12 000 km. Ostatnio zauważyłem że przy zmianie, bieg nie chce wyjść, stawia opór. Jeśli wrzucę bieg z luzu i od razu z powrotem to jest OK. Czyli opór jest po pracy pod obciążeniem, raczej na ciepło. Na oleju OEM tego raczej nie było.

Instrukcja mówi o wymianie co 2 lata, czyli czas na nową oliwę. Mam takie dylematy:
  • Elf NFX - dobre opinie tu na forum, czekamy na analizę, u Rosjan pokazało dużo Mo :)
  • Jest ciekawy Eurol Transfluid STF - olej ATF ale też GL-4 do skrzyń s utrudnioną zmianą biegów https://eurol.com/pl/produkty/eurol-transfluid-stf/
  • Specol 75W - jakoś kusi dać mu szansę :) w razie niepowodzenia 50 zeta nie majątek.
  • Mobil FE 75W - u jednego sprzedawcy na all.. jest w dobrej cenie, będę tam i tak brał co innego i dlatego zwróciłem uwagę. Chyba że 35 zeta to podejrzanie tanio.
  • Coś innego? Motul, Castrol?

  • A może spróbować dobre 75W80? Też można zmienić jeśli nie będzie dobrze. Pytanie czy Suzuki zaleca 75W dla ekologii czy rzeczywiście skrzynia tego wymaga ze względu np. na mało przestrzeni na przepływ? Castrol albo polować na ostatnie NFP, Total traxium gear?
 
Last edited:
Ahoj.

No to jak wreszcie? Okrężną drogą do Specola 75W czy naprawdę myślisz o innym oleju?

Jeśli wymieniasz sam to jak najbardziej wypróbuj specola. 50zł można przetrawić w razie niezadowolenia z działania skrzynki i szukać wtedy czegoś innego.
 
Weź Specola, taki ukłon za dodanie produktu do portfolio na ichniejszej stronie po zgłoszeniach forumowiczów ;)
 
ja chyba zaleje Elf'a 75w, tym bardziej ze literek mi sie ostał po wymianie w Vivaro. Ale to dopiero na przyszłe wakacje
 
Może Castrol Transamax FE 75w, Millers XF Premium lub Motul Multi DTCF?
 
Ja u siebie w Swifcie mam Castrola.
 
A jaki konkretnie? 75W czy 75W80?

@soszo tak wychodzi, do specola okrężną drogą 😆. Wymieniam sam, chyba się skuszę a w razie czego wleci coś innego. Ciekawi mnie ten eurol, ATF ale z GL-4 dedykowany do opornych manuali. KV40 bliżej 75W a KV100 bliżej 75W80.

Ale z tym specolem DSG to mi dałeś do myślenia. Faktycznie TDS wygląda dobrze, te skrzynie raczej są bardziej wymagające od oleju niż zwykła 5?

Ale ale... "Olej nie jest przeznaczony do przekładni z sprzęgłem suchym. Nie jest mieszalny z innymi olejami przekładniowymi." Czy to go wyklucza?
 
Last edited:
75w-90
 
Ło, to grubo.
 
"Olej nie jest przeznaczony do przekładni z sprzęgłem suchym.

Czyli jest przeznaczony do jednostek napędowych motocykli? Bo raczej tam najprędzej znajdziesz mokre sprzęgło... chyba, że chodzi o przekładnię CVT.
Nie jest mieszalny z innymi olejami przekładniowymi." Czy to go wyklucza?

Nadaje się do przekładni po remoncie/naprawie/inspekcji, które opróżniono z pierwotnego oleju 😉
 
Ja do 1.2 wlalem Hondowskiego mtf3 bo mi zostal i bylo dużo lepiej niż wczesniej. Choć i tak wsteczny wchodzil czasem na raty ale ponoc te skrzynie tak maja.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
Będzie Specol 75W80 synthetic. Kolejny olej widmo którego nie ma na ich stronie :)
Zdjęcie WhatsApp 2023-11-04 o 12.47.05_8cf5b187.jpg
 
No ja dopadłem od prywatnej osoby Elf NFP w nowszych butelkach a nie to co na alledrogo, ale tylko 3 - 1,5 L. Gdzie indziej dość świeży Ravenol MTF-2 1L i zalałem takiego mixa do skrzyni, akurat wchodzi 2,5 L. Parametry mają zbliżone, NFP chyba nawet lepiej wygląda na papierze, ale zupełnie się różnią składem. Jest dużo lepiej, biegi wchodzą jak w masełko lekko, wyczuwalny klak jak to w Hondach, fajnie to działa teraz, tym bardziej z short shifter, oba oleje jakoś się uzupełniają. Ogólnie szkoda, że już NFP niedostępny bo olej świetny. Tak czy siak taki mix wyszedł mnie niewiele drożej niż 1 butelka Ravenola MTF-2.
 
Back
Top