• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Toyota Auris E15 1.4 D4D - pobór oleju / uszczelniacze zaworowe

konrad02020

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Auris E15 1.4 D4D
Marka samochodu
Toyota Auris E15
Budżet/ile litrów
150 zł na 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.4 D4D
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
2 L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
FUCHS TITAN GT1 PRO C2 5W30
Toyota auris e15 2009r, 1.4 d4d bez dpf, 6 biegów, przebieg 240k.
Auto bierze około 2 l oleju na 10 000 km.
Jeśli chodzi o silnik to pracuje bardzo dobrze, wycieków nigdzie nie ma.
Jedyne co zauważyłem, że z rana po odpaleniu z rury leci dym przez jakieś 2-3 sekundy.
Pobór oleju jest zauważalny np. podczas długiej trasy typu 500 km także podejżewam, że pobór oleju jest podczas jazdy, a także przy odpaleniu.
Na forum toyoty powiedzieli, że przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe - olej w czasie postoju w małych ilościach spływa na tłoku i wypala po odpaleniu.

Czy zmiana oleju z 5w30 na 5w40 da pozytywny efekt? Są jeszcze różnego typu dodatki np. Liqui Moly 2671 Öl Verlust Stop lub Ceratec.
Natomiast jest tyle tego, że nie orientuje się co faktycznie powinienem zrobić.
 
Bardziej lepkim olejem albo dodatkami możesz ewentualnie "pudrować syfa" bo na dłuższą metę nic nie da ci wymiernego efektu. Sprawdzałeś kompresję, robiłeś jakieś płukanki czy coś? Jeśli nie to od tego bym zaczął, no i jeśli faktycznie ktoś kto się zna stwierdzi że uszczelniacze są do wymiany to trzeba usunąć usterkę i koniec, cudów nie ma.
 
Może turbina puszcza... Jak auto postoi dłużej to zebrany olej spływa gdzieś do dolotu. Miałem tak kiedyś w Touaregu 2.5TDI. Po dłuższym postoju przez kilka sekund dymił aż wstyd było odpalić. Potem już w czasie jazdy nigdy, może były to na tyle małe ilości że spalał ale nie dymił. W końcu turbina padła a po wymianie problem nie wrócił.
 
Czy zmiana oleju z 5w30 na 5w40 da pozytywny efekt?
Nie.

Są jeszcze różnego typu dodatki np. Liqui Moly 2671 Öl Verlust Stop lub Ceratec.
dodatkami możesz ewentualnie "pudrować syfa"


A więc,
Natomiast jest tyle tego, że nie orientuje się co faktycznie powinienem zrobić.
Wymienić uszczelniacze i póxniej zmierzyć pobór oleju, aby wiedzieć, jak bardzo źle jest z samymi pierścieniami.
 
Najniższa dopuszczana lepkość przez producenta, przy założeniu że silnik jest sprawny.
 
Zrób próbę szczelności sprężonym powietrzem i wszystko wyjdzie.
 
Musisz poprobować, są oleje, których silnik pije mniej niż innych. Może to i mało naukowe, ale osobiście znam 2 przypadki, gdzie zastosowanie Valvo Maxlife nieco zmniejszyło spalanie oleju.
Oczywiście, żeby była jasność - silnika tym nie naprawisz, to rozwiązanie tymczasowe.
 
@konrad02020 lepkość jak najniższa.

@lipuś mnie Valvo nie pomogło. Natomiast przy takim poborze oleju jest to bez znaczenia, wszystko będzie znikało. Raczej bym się nie nastawiał, że z 2L za pomocą oleju X, czy Y nagle zrobi się 500ml na interwał.
 
25% zmniejszenie poboru to już byłoby bardzo dużo. W Audi C5 2.4 pomogło, choć tam tak dużego poboru nie było.
 
Miałem doczynienia z tym silnikiem w kilku samochodach i dziwi mnie ten pobór, ale mniejsza z tym. Bez dpf było 5w30, z dpf 0w30 c2. Może być Lotos Synthetic a5 5w30.
 
W takim razie 0w30 tylko w instrukcji było napisane, że jeśli intensywnie użytkujemy auto to można wybrać wyższą lepkość.
I teraz pytanie, bo moja jazda wygląda w taki sposób 2 km miasto potem 20 km autostrada i znowu 2 km miasto.
Prędkość: 120 - 140 km/h.
 
Mam pod domem yarisa d4d 2008. Leje tam wszystko co mam pod ręką. Zlewki z kosiarek, motocykli, skuterów. Czasem mu nawet kupię 5w30 a5 takie jak zalecają. Ale generalnie od 10w40, 10w50 poprzez 5w40 i na 5w30 kończąc. Ma najechane 370 tyś z czego większość wokół komina i zero poboru. Cały osprzęt silnika ori. Nawet egr nigdy nie był ruszany. Olejem tego nie naprawisz.
 
^ Szczęściarz...
 
Back
Top