konrad02020
Nowy użytkownik
- Samochód
- Toyota Auris E15 1.4 D4D
- Marka samochodu
- Toyota Auris E15
- Budżet/ile litrów
- 150 zł na 5 litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.4 D4D
- Data produkcji
- 2009
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 2 L
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Nie wiem
- Jaki olej masz obecnie
- FUCHS TITAN GT1 PRO C2 5W30
Toyota auris e15 2009r, 1.4 d4d bez dpf, 6 biegów, przebieg 240k.
Auto bierze około 2 l oleju na 10 000 km.
Jeśli chodzi o silnik to pracuje bardzo dobrze, wycieków nigdzie nie ma.
Jedyne co zauważyłem, że z rana po odpaleniu z rury leci dym przez jakieś 2-3 sekundy.
Pobór oleju jest zauważalny np. podczas długiej trasy typu 500 km także podejżewam, że pobór oleju jest podczas jazdy, a także przy odpaleniu.
Na forum toyoty powiedzieli, że przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe - olej w czasie postoju w małych ilościach spływa na tłoku i wypala po odpaleniu.
Czy zmiana oleju z 5w30 na 5w40 da pozytywny efekt? Są jeszcze różnego typu dodatki np. Liqui Moly 2671 Öl Verlust Stop lub Ceratec.
Natomiast jest tyle tego, że nie orientuje się co faktycznie powinienem zrobić.
Auto bierze około 2 l oleju na 10 000 km.
Jeśli chodzi o silnik to pracuje bardzo dobrze, wycieków nigdzie nie ma.
Jedyne co zauważyłem, że z rana po odpaleniu z rury leci dym przez jakieś 2-3 sekundy.
Pobór oleju jest zauważalny np. podczas długiej trasy typu 500 km także podejżewam, że pobór oleju jest podczas jazdy, a także przy odpaleniu.
Na forum toyoty powiedzieli, że przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe - olej w czasie postoju w małych ilościach spływa na tłoku i wypala po odpaleniu.
Czy zmiana oleju z 5w30 na 5w40 da pozytywny efekt? Są jeszcze różnego typu dodatki np. Liqui Moly 2671 Öl Verlust Stop lub Ceratec.
Natomiast jest tyle tego, że nie orientuje się co faktycznie powinienem zrobić.