• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej GOLF V GTI 2006r 2.0TFSI BWA

Niwart

Użytkownik
Samochód
BMW E60 523 I 177koni
Marka samochodu
Volkswagen Golf V GTI
Budżet/ile litrów
250/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0TFSI BWA
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0.1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
Valvoline VR1 5w50
Cześć

Kupiłem nie dawno golfa V GTI z silnikem BWA . Aktualnie zalany jest olej Valvoline 5w50 VR1 , ale wydaje mi się za gęsty na zimę . Szukam 5W40 , polecicie jakiegoś do tego silnika ? Budżet to około 60zl za litr . Golfem dojeżdam codzinnie do pracy po 25km w jedną stronę . Głownie jeżdże większe trasy więc olej ma sie kiedy dogrzać .
W weekendy często jeżdże na spoty gdzie ścigam się na tak zwanych ćwiartkach , więc szukam oleju który sprosta również wtedy.
 
Nie jestem ekspertem ale parametr który podajesz tego Valvoline nie powinien powodować że olej jest za gęsty bo dolny parametr odpowiadający za niskie temperatury pozostaje bez zmian, jeśli upalasz to auto to czemu nie zostać przy tym 5w50?Ewentualnie może mobil 5w50 z lepkości 5w40 celowalbym w lotosa synthetic plus-kolega upalal volviaki ponad 200 km na tym oleju i nie było nigdy problemów a gość dosyć mocno siedzi w mechanice, sam zeszłej zimy miałem mini Coopera do zabawy i tutaj polecono mi ten lotos-rowniez bez zarzutów nie pamiętam tylko czy on spełnia zalecane przez VW normy do tego silnika.
 
Tylko co w tym silniku robi VR1 5W50? Upalasz to auto wyłącznie torowo? Z tego co piszesz to nie.
Ravenol VMP spokojnie sprosta wymaganiom ostrzejszej jazdy i zapewni świetne zimne rozruchy. W budżecie się mieści i ma aprobatę 504.
 
Norma 504/507 nie jest wymagana. VMP bardzo dobry olej ale w tym wypadku polecam jakiegoś full spaps-a w lepkości 5W40 lub 0W40 np. Ravenola VST 5W40 albo Meguina Super Leichtlauf 5W40.
 
@Niwart
Zanim Ci coś doradzę, mogę zapytać w której części Polski mieszkasz? Chodzi mi jak intensywne zimy są w Twojej okolicy? Jak często temperatura spada poniżej -20? I jeśli spada poniżej -20, to do jakich temperatur potrafi schodzić?
 
Nie ma to znaczenia, w Polsce mamy umiarkowany klimat i jakieś arktyczne wynalazki nie mają sensu. ;)
 
Last edited by a moderator:
W przeważającej większości umiarkowany klimat ale są miejsca, gdzie jest mniej umiarkowany (tzw. umiarkowany kontynentalny) i zimy potrafią być srogie - wschodnie pogranicze od Ełku i Suwałk, przez Bielsk Podlaski i Chełm po Zamość i Przemyśl. Do tego dochodzą także tereny górskie. Inaczej mówiąc: wschodnia ćwierć warmińsko-mazurskiego, prawie całość podlaskiego, 1/10 mazowieckiego na wschód od Siedlec oraz przy samej granicy z podlaskim, 3/4 lubelskiego szczególnie im dalej od Wisły, oraz prawie całość podkarpackiego; do tego jako tereny górskie: 2/3 podkarpackiego (ponownie), południowa połowa małopolskiego, 1/5 śląskiego przy pograniczu polsko-czesko-słowackim, 1/4 dolnośląskiego przy granicy z Czechami, a do tego kilka gmin w opolskim i świętokrzyskim.
 
Przeciętny 5w40 bez problemu poradzi sobie przy nawet -25, a takich temp nie ma już w Polsce.
 
@aqq
W górach i na ścianie wschodniej jak najbardziej bywają dni, a czasem całe tygodnie z temperaturami poniżej -20 stopni, a niekiedy -25, zwłaszcza po zmroku i do południa. Czy każdy 5W40 bez problemu poradzi sobie przy -25? Niekoniecznie. Jak temperatura krzepnięcia danego oleju jest np. -35, to naprawdę tylko w awaryjnych sytuacjach auto odpalać pomiędzy -20 a -24, a przy -25 naprawdę lepiej nie odpalać auta. Innym słowem temperatura odpalania auta powinna być wyższa o chociaż te 15 stopni od temperatury krzepnięcia, a odpalanie przy temperaturze wyższej zaledwie o 11-14 stopni od temperatury krzepnięcia tylko w awaryjnych sytuacjach.
 
Okej, skoro tak uważasz, ale nie słyszałem żeby ktoś nie odpalił samochodu z powodu zbyt "gęstego" oleju, ani o zatarciu silnika z podobnego powodu.
 
Zależy gdzie w Rosji, Rosja duży kraj i np. w takim Soczi rzadko kiedy temperatura spada poniżej zera. Ale jeśli mowa o bardziej centralnej Rosji, 0W jak najbardziej wskazane. A czy akurat 0W-20? Też niekoniecznie, bo w lato pogoda potrafi być słoneczna i 0W-30 lepiej się sprawdzi, a jak ktoś się co weekendy ściga, tak jak OP, to warto pomyśleć nad racingowym 0W-40, czy może nawet 0W-50.
 
Back
Top