wg książki serwisowej ACEA A5/B5 ale to błąd , bo odpowiedź z kia to ACEA C2/C3, 5w30
Jaki olej masz obecnie
OEM nie mam pojęcia co tam wlane jest u producenta/dealera
Witam i pozdrawiam. Mam pytanie jaki olej polecacie bo nawet serwis KIA nie ma do końca pojęcia co ma wlewać takie odnoszę wrażenie. W jednym serwisie chcą mi lać ACEA A5/B5 a w innym ACEA C2/C3 . Nie chciałbym zalać czegoś co potem okarze się że zapchało gpf czy zniszczyło silnik. Może koledzy i koleżanki wiedzą co powinno znaleźć się w takim silniku?
Prawidłowe są zapisy w książce serwisowej, chyba że dostaniesz na papierze że jest inaczej. To C2/C3 wzięło się pewnie stąd że Orlen miał taki olej a za jego pomocą ogarniano i diesle (C3) i nowe benzyniaki (1.4 TGDI wymaga C2). Biznes. Teraz chyba wszędzie gdzie skończyły się zapasy Orlena XD leją KIA OEM 5W-30 z normą A5/B5.
A5/B5 GPF nie zapcha chyba że pije ci dużo oleju, chociaż na pewno pełno popiołowe oleje nie będą dla filtra cząstek stałych zupełnie obojętne. Kia (ta koreańska, nie polski importer) dopuszcza oleje A5/B5 do silników z GPF. Możesz lać dowolny olej który jest zapisany w instrukcji obsługi, ty masz pewnie 5W-30 albo 5W-40 A5/B5? To lej taki. Masz spory wybór począwszy od polskich olejów (Orlen F i Lotos Synthetic lub Aurum A5/B5) po całe morze olejów zachodnich czy z Azji.
400 to duży budżet, nawet bardzo bo potrzebujesz 4,5 litra zdaje się? XCeed ma chyba taką samą miskę jak Ceed GT. Ja bym lał Orlen MaxExpert F 5W-30. Olej tani, a dobry. Czasami tylko wyjedź za miasto żeby porządnie rozgrzać olej i silnik, bo na mieście to nawet benzyna nie będzie miała lekko.
I pamiętaj, że instrukcja przy jeździe miejskiej wymaga wymian oleju co 7500 kilometrów, nie co 15 tysięcy! Chociaż w ASO ci tego nie powiedzą i pewnie nikt nie będzie specjalnie wnikał czy jeździłeś tylko po mieście. Ale jeżeli chcesz dbać o silnik to wymieniaj olej co 7500.
Też uważam że w przypadku jazdy typowo miejskiej na bezpośrednim wtrysku to wymiana tak jak pisze Admin co 7,5 tys. km jest ważniejsza niż to jaki olej wlejesz, oczywiście spełniający normy. Przy GPF to ja bym jednak lał C2/C3 mimo tego że instrukcja dopuszcza A5.
Instrukcja, jeżeli nic się nie zmieniło wymaga A5/B5. I tylko A5/B5. Instrukcja z 2019 (nowszej nie mam) czyli już w drugim roku od wprowadzenia GPF. Widać te silniki niespecjalnie zgadzają się z normami C.
Dzięki za porady. Jeszcze wrzucie jak możecie swoich faworytów na ten olej.
Zmiana co 7500 będzie musowo . Dzięki.
A może jakiś olej polecicie co by spełniał A5/B5 i C2/C3 może to zalać ?
M1 odpowiednio dużą zawartość zddp, mało popiołu. Pozwala to spełnić te wymagania. Może nie ma VI 200 ale i tak w rosyjskiej analizie wygląda to świetnie jak dla mnie.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.