• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej napedowy B0 vs B7

screamaster

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C5 2.5TDI BAU
Witam chciałem otworzyć temat o ropie B0 i B7 aby ktoś wyjaśnił jakie są dokładne różnice między olejami i stosowanie którego jest najlepsze dla silnika, spotkałem się z opinią że jednak B7 lepiej smaruje układ wtryskowy niż B0
Który olej lepiej się sprawdzi do nowszych silników typu 3.0TDI i 4.2TDI
 
Temat jest szeroki, poszukaj opracowań naukowych w internecie. W każdym razie dodatek 7% biokomponentów rekompensuje obniżoną ilość siarki w paliwie i zapewnia odpowiednią smarność paliwa.
 
Last edited:
Które paliwo lepiej smaruje to zależy od aktualnej dostawy, od tego co wyprodukują w petrochemii. Oba paliwa muszą spełniać minimalne wymagania normy, więc nie ma różnicy.
Jeżeli auto jeździ rzadko albo stoi przez zimę to lepiej tankować B0, bo z B7 zakwitają glony w zbiorniku paliwa.

Stąd też na stacjach paliw promocje na paliwa premium w cenie zwykłego, aby opróżniać zbiornik paliwa, aby była rotacja świeżego paliwa.
 
Do tej pory mnie dziwi, dlaczego w Subaru Diesel na klapce wlewu paliwa mam przekreślony na czerwono napis BIODIESEL 😏😏
 
@KamilJB jak prawie kazdy diesel, w audi tez tak mam. Ale to nie chodzi o diesla z dodatkiem 7 procent bio, tylko o typowego dieslabio, gdzie to bio to przewazajaca skladowa paliwa.
 
@luckyboy nie jest tak, że komponenty w B7 powodują nagar w silniku?
W silniku raczej nie, co najwyżej lekko koksują się końcówki wtryskiwacza, ale dodatek w ilości 7% jest względnie bezpieczny.
Wtryskiwacze na B7 robią po milion kilometrów, więc nie ma raczej obaw.
 
Są zdania na ruskim odpowiedniku forum, że dodatki gryzą się z olejem głównie z dodatkiem wapniowym i tworzą nagar, oraz zbierają wilgoć są pewnie hydroskopijne, ogólnie więcej złego niż dobrego, ale pewnie zależy od jakości bio dodatków, wtryski oczywiście zarastają.
 
Co tyczy się wpływu biododatku na olej silnikowy, to mamy nasze polskie opracowania naukowe, nie musimy posiłkować się wiedzą z forum.

Nie jestem pewien, ale chyba kiedyś zamieszczałem taki materiał.
 
Z hydroskopijnością to było raczej do benzyny i etanolu:
E10 powoduje rdzewienie i korozję, Bioetanol jest higroskopijny, oznacza to, że przyciąga wilgoć, która w połączeniu z tlenem powoduje rdzę i korozję. Stąd już prosta droga do uszkodzeń, zwłaszcza systemów wtryskiwaczy i innego drogiego osprzętu. Dotyczy to wszystkich samochodów szczególnie nowszych.
 
@Piotr_the
Nie wiem co to jest hydroskopijnosc, i Ty chyba tez nie wiesz.
A co do dalszej części Twojej wypowiedzi:
"One of the reasons for FAME use in biodiesel instead of free fatty acids is to nullify any corrosion that free fatty acids would cause to the metals of engines, production facilities and so forth."
 
Pisałem, że mi się z Etanolem w benzynie pomyliło!
 
Powiem juz bardziej dosadnie. NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK HYDROSKOPIJNOSC.
 
Co Ty chlopie kręcisz, primo:
Z hydroskopijnością to było raczej do benzyny i etanolu:
E10 powoduje rdzewienie i korozję, Bioetanol jest higroskopijny, oznacza to, że przyciąga wilgoć, która w połączeniu z tlenem powoduje rdzę i korozję
I primo ultimo:
"One of the reasons for FAME use in biodiesel instead of free fatty acids is to nullify any corrosion that free fatty acids would cause to the metals of engines, production facilities and so forth."

To temat o B0 vs B7, a Ty tu wypisujesz jakies rzeczy o benzynie i etanolu?
 
Dodatek bio ma w sobie wodę.
 
a wie ktoś może co to może być brązowy nalot na ściankach szklanych naczynia po dłuższym staniu paliwa co najmniej miesiąc, na dnie wiadomo są brązowe paprochy to pewnie to bio, może uda się zrobić zdjęcie to wrzucę, na jednych jest mniej a na innych sporo
 
Back
Top