• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej RN0720 Laguna III 2.0 DCI z DPF

Repcak

Nowy użytkownik
Samochód
Renaul Laguna 3 2.0dci M9R 814
Marka samochodu
Renault Laguna
Budżet/ile litrów
300zł/9L
Styl jazdy
Silnik
2.0 DCI DPF M9R 814 po "chipie" na 198KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN0720
Jaki olej masz obecnie
ELF 5W30 FE
Mam Renault Lagunę 3 2011 rok 2.0 DCI z DPF. Auto seryjnie miało 150KM teraz ma 198KM. Niemiec od którego osobiście kupiłem auto lał LM TOP TEC 4400 5W30.
Z racji tego, że jest to drogi olej i wchodzi go około 8L do mojego silnika wlałem ELF 5W30 FE. Generalnie jestem zadowolony z ELF'a ale czemu sobie nie polepszyć.
Ostatnio przeczytałem sporo pozytywnych opinii na temat Orlen Max Expert C4 5W30.
Czy ktoś z Was jest mi w stanie przedstawić konkretne parametry przy których np. ELF wypada gorzej od Orlenowskiego oleju?
Jeśli nie ELF lub Orlen to co jeszcze polecacie spełniającego normę RN0720?
 
Dużo użytkowników 2,0 dCi na tym forum jeździ na orlenie.
Spora część dodaje także dodatki LM/Archoil których ja osobiście nie polecam ale też nie krytykuję (brak doświadczeń z nimi)

Jak ci nie pasuje Orlen to z tańszych olei pod tą normę mamy Gulf Formula RNX 5W30 oraz Eurol Actence 5W30.
Także PMO Proffesional Series 5W30 C4 mieści się w budżecie.
 
Śmigam teraz latitude 2.0 dci 150 KM z fap , właśnie od jakiegoś miesiąca zalałem pierwszy raz olej Orlen c4(od zawsze był elf) i po za mniejszym uszczupleniem portfela nic się nie wydarzyło. Silnik wypłukany , orlen zalany, wczoraj dodałem ceramizator do silnika i skrzyni(nowy olej też zalany) . Jeśli jest norma na oleju RN720 to jaki nie zalejesz będzie OK a na orlenie akurat będę teraz śmigał (cena była tu głównym czynnikiem + analiza tegoż oleju na tym forum która mnie przekonała)
 
Jeśli jest norma na oleju RN720
Uściślając to ten Orlen nie ma oficjalnej aprobaty, a jedynie spełnia wymagania normy RN720 - stąd też cena. Żeby nie było nic do tego oleju nie mam i sam go zalałem do swojego 2.0dCi już w sumie 3 razy.
 
Ostatnio przeczytałem sporo pozytywnych opinii na temat Orlen Max Expert C4 5W30.
Tak, bo sporo chłopaków na forum Laguny na tym jeździ i sam im polecałem.

Orlen nie ma oficjalnej aprobaty, a jedynie spełnia wymagania normy RN720

W tym wypadku, ta norma mówi tylko o tym, że olej ma być C4 = Low Saps. Ewentualnie C3 też nie powinno mu zaszkodzić.
 
W tym wypadku, ta norma mówi tylko o tym, że olej ma być C4 = Low Saps.
Zgadza się.
Pokazuje to pajączek Lubrizola - RN720 wymaga jedynie nieco wyższej odporności na utlenianie od oleju:
1643569706680.png
 
O ile dobrze pamiętam, to w Lagunie II 2.0 DCi 130KM miało jeszcze zalecenie C3. Śmiało w tych silnikach C3 się również sprawdza. Jak bierze olej, to nic DPFowi nie pomoże.

@Repcak nie wiem, kto ci program robił, ale ja bym w takim wypadku poszukiwanie oleju zaczynał od analizy przepracowanego. Masz podniesioną moc o prawie 50KM. Zazwyczaj tam robią okolice 185-190. Mocno bym się zainteresował, czy wtryski nie podlewają. Może się okazać, że nie ma większego znaczenia, co za stosujesz, bo bezpieczny interwał to będzie około 8 tysiecy.
 
O ile dobrze pamiętam, to w Lagunie II 2.0 DCi 130KM miało jeszcze zalecenie C3. Śmiało w tych silnikach C3 się również sprawdza. Jak bierze olej, to nic DPFowi nie pomoże.
Auto nie bierze oleju. Troche w odmę idzie, ale to norma i nie jest to jakiś zauważalny ubytek, zrobiłem 5tyś na oleju i nie muszę dolewać.
@Repcak nie wiem, kto ci program robił, ale ja bym w takim wypadku poszukiwanie oleju zaczynał od analizy przepracowanego. Masz podniesioną moc o prawie 50KM. Zazwyczaj tam robią okolice 185-190. Mocno bym się zainteresował, czy wtryski nie podlewają. Może się okazać, że nie ma większego znaczenia, co za stosujesz, bo bezpieczny interwał to będzie około 8 tysiecy.
50KM wiem, że dużo ale to jest silnik poliftowy moce o których wspominasz były wykręcane z przedliftowych silników. Temperatura EGT (na hamowni przy "pałowaniu) też w normie. Mój silnik spokojnie można podkręcić do takich wartości. Nie tylko ja tyle wykręcam koledzy z grup fb też.
Pomiar serii wykazał bardzo zdrowe serducho.
Wtryski są sprawdzone jak najbardziej w porządku.
 
Back
Top