• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Magneti Marelli czy ktoś zna?

majki_88

Użytkownik
Samochód
Jaguar XE
Kupiłem dzisiaj ich olej do citroena i zastanawiam się co to za cudak, kto im to produkuje. Auto jeździło od nowości na Totalu ECS, ale na tą firmę się obraziłem i przestałem kupować ich chemię. Z parametrów typowy, 5w30, c2, normę PSA spełnia. Cena bardzo przyzwoita bo 125 zł/ 5L u oficjalnego dystrybutora. Spotkał się ktoś z Was z olejami ww. firmy albo stosował je u siebie?
 
Oleje robi dla nich Shell.
 
@majki_88: Porównaj sobie parametry Oilteka C2 z normą PSA z odpowiednim olejem Shella C2 i tą samą normą i będziesz mniej więcej wiedzieć który to Shell prawdopodobnie pływa w butli. I raczej nie jest to Shell na GTL, tylko raczej HC. Ludzie tu stosują. Może ktoś się odezwie. Poczytaj też podobne wątki:
 
@majki_88, jak wczesniej pisano producentem tych olei jest Shell. Tak z kart technicznych to Oiltek 5W30 C2 ma najblizej do Shell Helix Profesisonal AP-L 5W30, ewentualnie do Shell Helix H8 ECT 5W30. Zalewalem ten olej do silnika 1.6 Hdi w C4 i ogólne wrażenia pozytywne.
 
Widzę, że ma aprobaty fiata, których wymagają moje samochody, do tego cena przystępna i blendowany we wspólpracy lub zlecony shellowi, co w przypadku włoskiego silnika oznacza same plusy, do tego cena 130 zeta za 5 l w ich oficjalnym sklepie, możliwe że wleci do Alfy przy następnej wymianie, z innych produktów Magneti Menelli jestem zazwyczaj zadowolony używam m.in ich przewodów zapłonowych elementów zawieszenia etc i nigdy się nie zawiodłem.
 
A nie są?Wiesz ja w tej chwili i w Alfie i w Punto jeżdżę na oleju klasy a3/b4 zamiast wymaganego w instrukcjach c3, niby nic się nie dzieje, ale chyba lepiej żeby to c3 spełniał jednak, jeśli jest taka możliwość w tej cenie, czy totalnie to olać?
 
Jakie konkretnie masz tam silniki?
 
C3 to nie norma Fiata.
 
@majki_88, jak wczesniej pisano producentem tych olei jest Shell. Tak z kart technicznych to Oiltek 5W30 C2 ma najblizej do Shell Helix Profesisonal AP-L 5W30, ewentualnie do Shell Helix H8 ECT 5W30. Zalewalem ten olej do silnika 1.6 Hdi w C4 i ogólne wrażenia pozytywne.
Ja ostatnio wlałem Qualitium i też mam wrażenia pozytywne, a 5l kosztuje 100zł
 
Tiaa - wrażenia pozytywne ;)

1000km na Qualitium zrobione - zniknęło na bagnecie ok 300ml oleju, do tej pory nie spotkałem się jeszcze z tak dużym zużyciem oleju po wymianie...
 
Są tacy, którzy uważają to za - co najmniej - nie problem
Dla świadomego użytkownika ewentualna koniczność dolewki kilku setek oleju miedzy wymianami nie powinna być jakoś bardzo uciążliwa.
 
Tiaa - wrażenia pozytywne ;)

1000km na Qualitium zrobione - zniknęło na bagnecie ok 300ml oleju, do tej pory nie spotkałem się jeszcze z tak dużym zużyciem oleju po wymianie...
Shell na GTL też znika
 
%
A nie są?
No nie są!
Może poza szczególnymi silnikami Multi Air, ale tutaj raczej kierowałbym się lepkością niż normą Fiata.
Więcej nie napiszę bo nie zgłębiałem szczegółów.

Wiesz ja w tej chwili i w Alfie i w Punto jeżdżę na oleju klasy a3/b4 zamiast wymaganego w instrukcjach c3, niby nic się nie dzieje, ale chyba lepiej żeby to c3 spełniał jednak, jeśli jest taka możliwość w tej cenie, czy totalnie to olać?
No to Panie, albo trzymasz się zapisów w instrukcji, albo samowolka.
Ty chcesz mieć jedno i drugie, sądząc po Twoich postach.
Jeżeli trzymasz się instrukcji, to MUSISZ lać TYLKO i WYŁĄCZNIE odpowiednią Selenię bo tylko te oleje mają aprobatę Fiat.
Inne, TYLKO spełniają wymagania Fiata
To wszystko.

Jak nie, to analizujesz, jakie normy posiadają oleje spełniające wymagania Fiata.
Dobrym odniesieniem są oleje Fuchs.
I tak, jak masz wymaganie w instrukcji 9.55535-M2, możesz stosować dowolny olej z normami A3/B4 i MB229.5,
jak jest 9.55535-S2 - C3 i MB229.52.
Odnoszę się do Grande Punto.

Po to min siedzisz na oilclub, żeby takie rzeczy wiedzieć.
 
Back
Top