• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Ktoś na forum podawał ,ale kto i gdzie nie pamiętam,może się ten ktoś odezwie?;)
 
W każdym razie Mihel i Ceramizator pochodzą z jednej firmy Chemmotor. Ale gdzie to ono sobie produkują to nie mam pojęcia.
 
Po tym jak podrożały inne oleje chyba cena nie wydaje się tak wysoka jak kiedyś
 
@harry Co do Mihel te dane podawane przed nich w PDS to nie wiem na ile to ich marketing a na ile stan faktyczny, ale nawet wg karty charakterystyki to są zwykłe HC. Wydaje mi się, że Ceramizatorami i egzotyczną marką "Mihel" z ładnymi etykietami zrobili marketing i to się sprzedaje. Bez analizy, która potwierdziłaby to co podaje Chemmotor to oleje nie warte uwagi w tej kwocie, tak samo jest z i rewitalizantami.
 
Last edited by a moderator:
Moim zdaniem zamysł marketingowy jest taki, że dość standardowy olej doprawiamy odpowiednim dodatkiem i na tym budujemy jego historię. Jak weszli na Rynek to im się przyglądałem ale przeglądając karty te oleje nie rzuciły mnie na kolana. Wolę w tej cenie zaproponować dużo tańszy bardziej standardowy olej i zostawić decyzję czy sobie ktoś chce ewentualnie doprawić go sprawdzonym dodatkiem, do którego mam zaufanie lub zaufanie ma kupujący. Osobiście uważam, że naprawdę dobre dodatki robią znacznie lepsza robotę niż "technologie", które stosują producenci olejów (mowa nie o standardowych pakietach/dodatkach tylko o technologiach ceramicznych i innych nano). Nie miałem do czynienia z tymi olejami za bardzo wiec się nie wypowiem na temat ich jakości.
 
Dzięki czemu osiagnieto taki niski Noack i temperaturę płynięcia? Chyba oprócz HC musza być inne bazy.
 
W przypadku noacka 6,8 i lepkosci 5W40 zakładam żę udział baz IV grupy może być spory ale niekoniecznie i niski noack nie musi oznaczać bazy IV/V (chocpewnie jakiś udział tych baz jest). Eurol Synetence 5W30 ma noack 5,9 a IV grupa to tylko ok 20%. Nie wiem jakim cudem ale to nie kwestia bazy tylko całości receptury. Cieżekj jest zejść do naprawdę niskiej temperatury płyniecia i ccs bez IV/V grupy.
 
A to takiego "starszego pana" wśród olejów tu zapodam:
227

Molibden ma... i PAŁO 😋
 

Attachments

  • tds-10w30.pdf
    312,1 KB · Odwiedzin: 58
  • sds-10w30.pdf
    90,3 KB · Odwiedzin: 56
@CICHY chciałem targać Idemitsu ze wschodu jednak cenowo mało korzystnie. Przed sporem UK-RUS wychodził 250zł za 0w20. Dodać trzeba transport i podatki więc gra nie warta świeczki 😉
 
Przed sporem UK-RUS wychodził 250zł za 0w20
Cena od oleju i źródła w sumie zależy - ten konkretny powyżej to np. w wankelshop.com wynosi 20,66 EUR za anglosaską kwartę - tanio nie jest ale i w kosmos też ta kwota nie leci...
 
I najlepsze że jest normalnie dostępny do kupna w dwóch lepkosciach. To forum już nie ma sensu skoro istnieje olej który spełnia wszystkie normy.
Na szczęście nie wszystkie 😁

"Do użytku w silnikach 3, 4, 6 i 8 cylindrowych, benzynowych lub diesla, również z turbosprężarkami."

1. Według producenta nie można go zalewać do silników dwucylindrowych, jednocylindrowych, pięciocylindrowych, dziesięcio czy nawet dwunastu. Więc do CC 700, Fiata 126p, silników Volvo R5, W12 od VW czy kosiarek nie jest to odpowiednia oliwa.
2. Nie ma mowy o silnikach Wankla więc @CICHY nie może go zalewać.
3. Nie ma mowy o hybrydach, ani o silnikach starszej generacji, więc ma cudownych właściwości a la Valvoline MaxLife czy PMO Max-Milleage.
4. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Chyba...

Forum uratowane ? :)
 
Nie ma mowy o silnikach Wankla więc @CICHY nie może go zalewać
o_OJak to??? Nie mogę??? aaaaasbcbsd;jvrqokoprfknvnv.jan;jsvi;ljsdvlkna.,jvn;jksdifjsddnckjdn;sdc;d*...mać
:eek:🥵
* to po reptiliańsku znaczy gnkl;fil;jj;wqnbch;ksda;ijfeijfwskjc;c;jd;jc;...mać
 
Hej,
miał ktoś styczność? ktoś na forum Suzuki wrzucił, ciekawe lepkości tam mają np -5W30 (minus pięć W), ale też 0w20 i 20w60 do samodzielnego mieszania i doboru lepkości. hmm

 
@wjarzab - Na razie chyba nikt z forum tego/tych HKS nie użył... Coś tam wrzuciłem kiedyś na forum o tych olejach - wyglądają niby obiecująco i w tekstach producenta też sporo obiecują, ale drogie toto "jak ch...j" i czekać trzeba - u nas to chyba tylko dostępne na 4tubo i JDL Performance:confused:
 
Przenieśmy się zatem z chłodnej Japonii do emanujących wiosennymi temperaturami Włoch ;)

A owa Italia ma coś w rodzaju siostry słynnej Selenii- firma nazywa się Pakelo Lubricants
Firma założona przez pana Rino Polacco (stąd może przyjęte barwy biało- czerwone
jeśli chodzi o branding opakowań olejów) w 1930 roku w San Bonifacio, a zatem jego duma ma już długą historię.
Olejowe (średnie) imperium posiada (według strony internetowej) swój dział R&D i laboratorium, więc wygląda na to, że sami mogą rozwijać i testować swoje produkty.


Ciekawe opakowania mimo pojemności 1 litra. W analogicznych dostępna jest Selenia, ale tylko w wariancie 2 litrów.
1676965458253.png

Produkują oliwy dla współczesnych silników, tych prostszych oraz rezydujące w tych najstarszych klasykach czyli z lat 50-tych oraz 70-tych. Również są oleje dla silników 2T, 4T, skrzyń manualnych, automatycznych. Oleje produkowane w klasach lepkościowych: 0W16- 10W60, ale są też SAE30, SAE50, 15W40, 15W50 no i 20W50.
Producent klasyfikuje oleje jeśli chodzi o użyte bazy korzystając z poniższej terminologii, gdzie Fully Synthetic with Apha-Tech to technologia zarezerwowana dla olejów racing:
1676966271869.png

Całkiem ciekawy olej- klasa lepkości 10W30, oparty wyłącznie o oleje bazowe grupy II API stąd sklasyfikowany jako olej mineralny:


1676966369896.png

Olej o ograniczonej zawartości popiołów, który według swojego wytwórcy ma się nadawać również do samochodów hybrydowych.

Co ciekawe wszystkie oleje z topowej serii KRYPTON RACING są olejami o ograniczonej zawartości popiołów. Niestety o dostęp do kart TDS oraz MSDS trzeba poprosić wysyłając wiadomość, więc taki minus. Natomiast oczywiście w tej serii jest olej o lepkości 0W20, więc chyba idealny nie tylko do Toyoty Yaris GR:)

Odnośnie producenta HKS i oleju minus 5W30 (choć tu bardziej widzę olej |5W30|- wartość bezwzględna):
  • Ester of the new oil is upgraded to the new generation "HIPER ESTER". Super low friction "-5W 30" is the best for the latest normal aspirated engines.
  • It has quicker response than "0W 30" class oils.
Chyba po prostu chodzi o to, że stawia mniejsze opory niż 0W30 czyli jest mniej lepki, bardziej płynny w niższych temperaturach etc. Oczywiście poza technologią "hiper ester".
 
Last edited by a moderator:
Pewien sklep internetowy (⛽⭐) dumnie podaje, że olej Q8 Formula Excel 5W-40 bazuje na IV grupie olejowej.
W SDS widać, że 50-75% to grupa III.
Co sądzicie o tym oleju?
 
Tak Q8 reklamuje się jako budżetowe oleje PAO. Pytanie ile tego PAO jest. Ale ogólnie to nie są złe oleje.
Ja jeżdziłem na ich 5W30A5 w swifcie i 5W30 RN17 w dusterze. Nic złego się nie działo, ale też w swifcie nie było wyczuwalnej różnicy do Orlena Maxexpert F.
 
Back
Top