• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje silnikowe Jasol

Producentem czy właścicielem marki? Jasol czy Revline w karcie charakterystyki mają wpisaną Rafinerię Jasło
 
Oczywiście, ale od przybytku głowa nie boli. A cena za jaką oferują oleje jest rewelacyjna jak na obecne czasy.
Wymieniasz olej co miesiąc, że cena jest taka ważna?
 
Flukar to jest bardzo porządna firma z Rządowym Zapewnieniem Jakości i certyfikatami NATO AQAP oraz akredytowanym laboratorium bijącym na głowę forumowy polaris. Może nie jest to klasa Lotosa, bo to była potęga, ale na pewno w niczym nie ustępuje Orlenowi. A że produkuje głównie dla przemysłu i armii, to na rynku konsumenckim zbytnio się nie rozpycha.
 
Flukar robi Jasol oleje? Bo olej jasol gold 5w30 C3 z norma VW 504/507 itp kosztuje 78 zł za 4 litry. Cena chyba adekwatna do jakości....
 
Łał ktoś 5w40 jasol? Ktoś coś o nich wie? Bo cena niska jak tedex. W tej chwili to najtańsze oleje A3. Jason spełnia normę mb 229.5
Ja jeździłem na revline, jasol 5w40 są to oleje budżetowe widomo że to nie jakiś ravenol 😜 ale dodawałem dodatki do oleju więc autko bardzo ładnie na nim jeździło
 
Flukar to jest bardzo porządna firma z Rządowym Zapewnieniem Jakości i certyfikatami NATO AQAP oraz akredytowanym laboratorium bijącym na głowę forumowy polaris.


Czyli można wierzyć w mb 229.5 i utrzymanie parametrów?
 
Taki Revline Ultra Force C3 ma oficjalną aprobatę VW 504.00/507.00, jest na liście w erwinie.
 
Nie będę sprawdzał bo będzie lament że znów 5w40 A3 wygrało z wodą po parówkach 😉
Swoją drogą myślę że jak by połączyć kilka budżetowych olejów i wysłać je na pierwiastki to szybko by się kasa znalazła na forum
 
Jak chcesz sprawdzać zgodność z normą MB to niestety pierwiastki na nic się zdadzą. Wg mnie SSI i Noack to podstawa.
 
Jeśli będą chętni do testowania różnych dziwnych, tanich olejów SAE30 i 40 pod kątem zachowania parametrów przy mieszanym interwale około 10 000km to możemy wykorzystać do tego moją 406, bo 2.0 HDi 8v zarżnie chyba tylko brak smarowania. Olejem referencyjnym mógłby być total 9000 Energy 5w40. Pozostaje tylko kwestia kasy, bo nie mam potrzeby robienia analiz zużytych olejów, no i długo by to trwało niestety. Inb4 nie będę ci fundować analizy - też bym nikomu nie fundował, to luźna propozycja rzucona na wiatr.
 
Wg mnie SSI i Noack to podstawa.
Ja to ogólnie skupił bym się na SSI i Noacku jako podstawowe analizy, ICP robiąc ewentualnie jako dodatek dla ciekawych, albo w przypadku jakichś wyjątkowo nietypowych olejów. Nie oszukujmy się, aktualnie większość olejów mających oficjalne aprobaty jedzie na tych samych pakietach, w zasadzie robiąc B2290, B2312, 504/507, 508/509, DEX-y, 229.5x, etc, praktycznie wysyłając olej do analizy s większości przypadków wiemy już czego się po pakiecie można spodziewać.
 
Jesteśmy w okresie gdzie oleje abdejtowane są do klasy API SP więc nie tak do końca wiemy czego spodziewać się po ICP. Po za tym to kwestia kasy. SSI i Noack to jakieś 700zł, a ciężko nam uzbierać 400 w miesiąc
 
Finanse to fakt, ciężko uzbierać. Ale robiąc samo icp, pozniej sami komentujemy: "nasze analizy to tylko pierwiastki, nic nie mówią".
 
Mówią o składzie, o zastosowanym pakiecie dodatków, nie mówią o jakości oleju
 
ICP może nie mówi o jakości oleju lecz dzięki temu badaniu można zobaczyć czy olej w klasie A3 ma naładowane tylko ZDDP czy ma nowszy pakiet do datków który np nie będzie zalepial tak pierścieni. Było pisane na forum że ,,stara szkoła,, sprzyja zapiekaniu się pierścieni właśnie przez to że w składzie mają tylko wapń, cynk i fosfor w dużych ilościach.
Przynajmniej w moim przypadku chodzi bardziej o ochronę pierścieni niż o bazę pao która mi nie jest do niczego potrzebna gdyż olej wymieniam raz w roku przy przebiegu 10tys. Jeżdżę też spokojnie. Oglądając analizy oleju przepracowanego można zauważyć że nawet tani olej nie powoduje sypniecia metalami przy rozsądnym interwale. Chyba kolega @JohnJohn robił kilka analiz z których wynikało że ochrona silnika jest na tym samym poziomie na tanim i drogim oleju prz stosunkowo krótkich interwałach.
Dlatego myślę że fajnie było by znaleźć tani olej A3 z nowoczesnym pakietem dodatków (bor, magnez, molibden) ale za to z obniżoną zawartością ZDDP. Dlatego trochę zastanawia mnie ten jaslo gold bo ma API sn (inne tanie mają SL) oraz mb229.5x
 
ICP wcale nie jest bez sensu - jest TAN i TBN, czasem jak Kuba wspomina można znaleźć fajny pakiet (np. sporo molibdenu, magnez kosztem wapnia).
A czasem wyjdzie, że producent miał brudną linię i w labie zidentyfikowali ołów xD
 
Jakiś nawiedzony admin, któremu raz pasuje wklejanie linków do youtube a raz nie pasuje, czego to forum jest przykładem dowolnej interpretacji zasad wg własnego (admina/moderatora) "widzimimisię" usunął podanego przez mnie linka do filmu na temat wpływu ilości i rodzaju dodatków do olejów bazowych przedstawionego na kanale "R2D Laboratorium dla kierowców" w filmie pt.
"Jaki olej silnikowy wybrać? Zróżnicowanie na przykładzie 20 olejów w tej samej klasie 5W30".
Więc w formie tekstowej informuję o możliwości jego obejrzenia.
Autor w tymże filmie rzeczowo przedstawia wpływ dodatków do oleju w zależności od ich wzajemnej proporcji na funkcjonowanie silnika, oraz wyjaśnia jak one działają w silniku.
Kanał bez ściemy rzetelnie wyjaśnia funkcjonowanie olejów w silniku.
 
Dostałeś link w uzasadnieniu. Film już został zamieszczony na forum, a nawet ma swój wątek. Po za tym co ten film ma wspólnego z olejami Jasol?
 
Back
Top