• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olejowa Bzdura Roku

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Sorry, jestes @CICHY nominowany,
Super - nie mam z tym żadnego problemu,
niniejszym oddaję głos za... a nawet przeciw... ;)
to juz sie tu nie tłumacz, palnałeś,
drobna poprawka - nie ja palnąłem, tylko @Arbi89 arbitralnie wykastrował oryginalną wypowiedź, wybrał jakiś fragment, urwał resztę tekstu z kontekstami towarzyszącymi i przypisał do niej treści, których też tam nie było i tyle, reszta jest OK i mam do niej stosunek... ustosunkowany...

bo przyszedl urazony autor myśli nominowanej do bzdury roku.
Nie "ura" i nie "zony" (co to w ogóle za słowa z mowy o kacapskim rodowodzie 😋) - ja jestem co najwyżej inspiracją i dawcą kawałka tekstu dla właściwego arbitralnie autora owej "olejowej bzdury"👋, bo co też może być dziwnego i odkrywczego w zaobserwowaniu faktu, że po wlewce świeżaka o niższej lepkości i wymianie paru części na nówki nieśmigane silnik delikatnie lepiej reaguje na operowanie pedałem gazu, głównie po zimnym starcie, to ja nie mam najmniejszego pojęcia, z kolei temat spalania zweryfikowały mi dwa liczniki - przebiegu km w aucie i ilości litrów beny w dystrybutorze - co ja poradzę, ze wyszło jak wyszło i auto spaliło mniej, niż poprzednio mimo takich samych warunków pracy w trasie na Aczwórce (wiatr w plecy wykluczam - bo to była ta sama trasa robiona w ten sam dzień w obie strony, no chyba że ciemność wieczorową porą stawiała niższe opory i tym oto chytrym sposobem spalanie spadło - normalnie czarcie sztuczki, bo nic innego tego nie wytłumaczy😈)...
gdyby miał olej qualitium w opakowaniu sustimy
bajędy bajędy - nie oceniałem opakowania (przy okazji gratuluję pomysłu, w życiu bym na taki nie wpadł :oops:) tylko olej o niższej lepkości dodany do oleju o wyższej przy równocześnie zaimplementowanych paru zmianach w osprzęcie (co też było opisane a zostało wykastrowane) - i tylko tyle...


👋
 
Last edited:
@soszo tu nie piszeny wyjasnien swoich bzdur, tylko "nominacje", wiec prosze usuń wpisy @CICHY 'EGO
Tyle że to nie moje bzdury - Arbiego pytaj, czyje...
 
Skończyliście już? Nosz jak Boga kocham, gorzej niż z babami...
 
Last edited:
Forum już tych bzdur nie wytrzymało ...
1679916543077.png
 
No to pierwsza wypowiedź z wątku "10W40 w dość nowoczesnej konstrukcji":
Wcale zdania na ten temat nie zmieniłem.
Post automatically merged:

I analogiczne - brak hamowania silnikiem
To jest sposób na zmniejszenie spalania oliwy. Współczesne silniki niestety biorą olej nie na obrotach tylko podczas hamowania silnikiem. Nie wierzysz to se sprawdź.
 
@killg To już podam może moje uzasadnienie:
Trochę dziwne, aby olej wycierał cylindry. Nawet jak to 0W20. Raczej to jego brak. Lub brak ciśnienia oleju. I to bardziej panewek w pierwszej kolejności niż cylindrów. Bo teraz modne jest stosowanie zmiennego ciśnienia oleju w samochodach. I serwisy LL aut na gwarancji w leasingu.
 
Nie mam zamiaru więcej przekonywać innych do swojego, natomiast tak cylindry się wycierają, taki to już normalny proces w silniku, który nie da się ominąć. Widać mam inne doświadczenia niż reszta na tym forum. Panewy w hondzie najmniej dostają po pupie na wodziance, takie moje doświadczenia.
 
Nie wierzysz to se sprawdź.
W kazdym aucie hamuje silnikiem, wiec "se sprawdzam".
Ale to co napisałem jako bzdurę, to to, że po zalaniu lepszego oleju silnik ma takie dobre smarowanie, że az przestaje hamować auto podczas hamowania silnikiem.
 
Taki urok 3 częściowych olejowych, z tym że zależy to głównie od sprężystości. Przykładowo w d14z6 z olejowym 3 częściowym o wysokości 2,0mm ma znacznie większą sprężystość niż ten olejowy 3 częściowy też 2,0mm wysokości w r serii. Przez to ten drugi puszcza znacznie więcej oleju. Podczas hamowania silnikiem w cylindrach powstaje ogromne podcisnienie, które niestety zasysa ten olej. Najmniej ogólnie puszczają olejowe 2 częściowe, ale mają swoje wady, tj większa masę i większe tarcie.
 
Last edited by a moderator:
😳 Kiedy powstaje w cylindrze podciśnienie? W którym suwie?
 
Jak masz zużyte uszczelniacze zaworowe to podczas hamowania silnikiem może ci ciągnąć olej bo w kolektorze ssącym robi się duże podciśnienie. Hondzierze wiedzą o co chodzi.
 
No to po prostu zajechany silnik 😄
 
Jak masz zużyte uszczelniacze zaworowe to podczas hamowania silnikiem może ci ciągnąć olej bo w kolektorze ssącym robi się duże podciśnienie. Hondzierze wiedzą o co chodzi.
Niestety ale jesteś w błędzie, honda zadko kiedy bierze przez uszczelniacze zaworowe i często mechanicy właśnie mylą się. Wystarczy, że jeden uszczelniacz popuszcza a możemy mieć spalanie około 1 litra na 1000 km. Przerabiałem i spalanie przez uszczelniacze i przez pierścienie tlkowe.
Miałem taką sytuację w R20A3, spalał średnio 1,5l na 1000km po wymianie uszczelniaczy spalał już max 0,5l/1000km po wymianie pierścieni tłokowych silnik pali obecnie 0-100ml/1000km, czym mniej hamuje silnikiem to oleju mniej ubedzie.
D14z6 palił mi tylko przez pierścienie tłokowe, po wymianie uszczelniaczy nic się nie zmieniło, po wymianie pierścieni spalanie zeszło do 0.
 
No jak ktoś pojęcia nie ma o czym pisze to tak. Hondziarz weźmie przejedzie 10 tyś i wciągnie litr oleju. Będziesz jeździł wcale nie pod czerwone ale często hamując silnikiem i wciągnie ci litr nie na 10 tyś a na tysiąc km.
 
No jak ktoś pojęcia nie ma o czym pisze to tak. Hondziarz weźmie przejedzie 10 tyś i wciągnie litr oleju. Będziesz jeździł wcale nie pod czerwone ale często hamując silnikiem i wciągnie ci litr nie na 10 tyś a na tysiąc km.
Wiem co pisze, ponieważ sam robilem pomiary i sam robiłem te silniki. No i zapraszam na accordklubpolska.pl i civicforum.pl to się wszystkiego dowiesz.
 
@wjarzab
Przy puszczeniu gazu często otwiera się EGR, żeby właśnie ten efekt zniwelować.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top