• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G 1.8 X18XE1 + Astra H 1.8 Z18XE

Fabek

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Astra G Coupe 1.8 X18XE1 Astra H HB 1.8 Z18XE
Witam serdecznie, proszę o pomoc w doborze oleju do moich dwóch aut.
Pierwszy pacjent:
Opel Astra G Coupe 1.8 16V + LPG kod silnika X18XE1 rok prod 2000.
Od 0-120 tyś. 10w40 GM
120-160 tyś. 5w30 GM dane z książki serwisowej Niemcy
Po zakupie nie znając dokładnie tematu do przebiegu 250 tyś. 10w40 różnych marek GM, Lotos, Valvoline, Motul. Pobór wraz z przebiegiem się zwiększył do około 3l/12 tyś. Następnie po lekturze kilku wątków olejowych na forach zalany 5w50 Neste + płukanka LM spadek do 1,5l/12 tyś. I tu nastąpiło nieszczęście przy 270 tyś. zerwany pasek rozrządu przy przebiegu od poprzedniej wymiany 44 tyś. Druga głowica, nowe tłoki, uszczelniacze, panewki, pierścienie. Olej na dotarcie Motul 10w40 na około 3 tyś. Następnie zalany 5w40 Meguin High Condition, ku mojemu zdziwieniu pobór podobny jak przed remontem. Oczywiście mechanik do niczego się nie przyznaje, że coś mogło mu pójść nie tak. Postanowiłem wrócić do 5w50 ze względu na wcześniejsze doświadczenie i brak chęci na ponowny remont. Zakup padł na produkt Xado + ceratec LM spadek do podobnego poziomu co przy Neste. Moje pytanie zostać przy tej lepkości? Może zastosować innego producenta tańszego ze względu na koszty dolewek np. Eurol. Cena do 150 zł za 5L oliwy. Styl jazdy co najmniej 2 lub 3 razy w tygodniu 100 km w jedną stronę do pracy oraz w czasie wolnym krótsze odcinki.
Producent zaleca lepkości 0w30-40, 5w30-40-50,10w30-40-50 oraz normę ACEA A3/B3.
Drugi pacjent to Astra H 1.8 16V kod silnika Z18XE rok prod 2004 narazie sama benzyna, najnowszy zakup olej obecnie stosowany po poprzednim właścicielu to 5w30 GM. Zostać przy tej lepkości czy zmienić? Styl jazdy to około 30 km dojazd do pracy w jedną stronę oraz krótkie odcinki. Producent zaleca lepkości 0w30-40 oraz 5w30-40 normę GM-LL-A-025 lub ACEA A3/B3. Cena Max 180 zł za 5L oliwy.
Z góry dzięki za wszelkie rady.
 
pierwsza sprawa, to czy wymieniałeś przy remoncie uszczelniacze zaworowe i wałków?

druga - olej GM to nigdy dobry pomysł nie jest.

w obu przypadkach silniki nie są skomplikowane i są to konstrukcje mało wymagające.

Parametry - 0W40, 5W40 i Shell Helix Ultra, taniej HX8, jeszcze taniej HX7, coś z górnej półki - Meguin super leichtlauf 5W40

ewentualnie Total 7000 10W40 - bez "Energy".

Ten pierwszy silnik jeśli nadal będzie brał olej - na próbę Valvoline Max Life 5W40, efekt może być po drugiej, trzeciej wymianie.

Moim zdaniem, cudów do tych silników nie ma potrzeby zalewać.
 
Według mechanika wymienił a jak było naprawde to się dowiem przy kolejnym remoncie, ale już u innego specjalisty. Po tej sytuacji postanowiłem zmienić mechanika.
A więc tak podsumowując do pierwszego auta mogę zalać Valvoline Maxlife 5w40. A co myślicie o dodaniu do tego Ceratec lub Mos2 LM?
Co do drugiego auta też tak myślałem żeby zrezygnować z GM. Czyli szukać coś w lepkości 5w40 lub 0w40 oraz poruszać się w polecanych tutaj na forum producentach.
 
Możesz dodać Archoila 9100.

W Astrze H możesz wrzucić Ultra, lub HX8, ewentualnie spróbować Totala 10W40 na sezon letni, który ma bardzo fajny pakiet dodatków
 
Do tej Astry H, Zielony nie polecałbym 10W40, kolega napisał jakie wachlarz olei może być 0/5W30/40
 
Z własnego doświadczenia wiem, że olej 10w40 a szczególnie coś klasy GM to nic dobrego w dłuższej perspektywie do silników Opla, które mają tendencję do poboru oliwy. Sam się w tą pułapkę złapałem przez różne fora Astry gdzie ten olej był polecany.
Do Astry H już mam faworyta Meguin super leichtlauf 5W40 mam przedstawiciela tej marki niedaleko swojego miejsca zamieszkania więc z dostępnością nie będzie problemu.
Co do Astry G to zrobię tan jak Zielony34 radzi może ten Maxlife choć trochę zmniejszy apetyt auta na oliwę, a jak nie pomoże to zostaje powrót do 5w50 lub 10w60 na dobicie.
 
olej olejowi nie równy. Co byś nie wlał z GM, to będzie to miernej jakości, lepiej już Lotosa wlać. Natomiast Total 7000 10W40 według najświeższej analizy ma świetny pakiet dodatków i dobrą bazę.

Oplowskie 1.8 z tamtych lat to silniki, które bez problemu jeżdżą na 10W40. Są to konstrukcje baaaardzo trwałe i idioto odporne tak w Astrze, jak i w Vectrze C. Praktycznie bezawaryjne przy podstawowym serwisie i nie wymagają fajerwerków olejowych.

Do Astry H Meguin będzie rewelacyjnym wyborem. Proponuję zrobić płukankę przed przejściem.
 
Zastanawia mnie jedna rzecz do X18XE1 wyszukiwarka LM na pierwszym miejscu obecnie podaje 5w50 LM Molygen a jeszcze jakiś czas temu podpowiedzi były w lepkości 5w40, natomiast do Astry H Z18XE, który to jest rozwinięciem poprzednika zaleca tylko 5w30 top tec bodajże 4600 z normą ACEA C3. U większości producentów to samo. Ma ktoś wiedzę o co tu chodzi.
Zielony do Ciebie jeszcze jedno pytanie w którymś swoim aucie próbowałeś ten Maxlife 5w40 jak wrażenia?
 
Jeździłem w dwóch samochodach na Max Life, to jest trzecie w którym miałem Max Life. Zrobiłem na tym oleju około 80 tysięcy.

Bardzo dobry olej do samochodów starszych, niż 10 lat, które mogą mieć problemy z wyciekami, lub spalaniem oleju. Właściwe działanie zaczyna się po drugiej, trzeciej wymianie. Są w tej cenie lepsze oleje, ale pod warunkiem że że masz auto młodsze, które nie ma problemów z wyciekami, czy konsumpcja oleju. Nie wiem, jaki jest teraz skład przy API SN, ale przy SM miał ładny pakiet dodatków i 137 Molibdenu. W obecnym aucie miałem zalanego od razu po zakupie i ubytek oleju był widoczny po dobrych 4000km, podczas gdy Shell HX7 znikał od wymiany. Osobiście na zimę wleje MaxLife 5W40 + AR9100 dla dobra uszczelek i lepszej pompowalnosci. Na lato zalałem wczoraj tego Totala 10W40, którego również Ci polecam.

Co do wyszukiwarek, to jeden producent podaje 5W50, inny 0W40, a książka serwisowa 10W40. Wszyscy mają rację, bo różne oleje mają różne bazy i dodatki i różnie działają w silnikach.

Oplowskie benzyny z tamtych lat przepalą wszystko.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Fabek, ja jeżdzę Oplem Astra H 2.0 Z20LER i praktycznie każda wyszukiwarka oleju wskazywała mi lepkość 5W30 C3 mimo że benzyna i się dziwiłem czemu, ale po ostatniej wymianie przeszedłem na 0W40 Eurol Synergy i póki co nie zauważyłem żadnych wycieków, fakt trochę przepala oleju, ale to wina uszczelniaczy zaworowych, bo jakiejś różnicy w zużyciu nie zauważyłem, nadal jest na poziomie 150-200ml/1000
 
Adrianuss90 napisał:
Fabek, ja jeżdzę Oplem Astra H 2.0 Z20LER i praktycznie każda wyszukiwarka oleju wskazywała mi lepkość 5W30 C3 mimo że benzyna i się dziwiłem czemu, ale po ostatniej wymianie przeszedłem na 0W40 Eurol Synergy i póki co nie zauważyłem żadnych wycieków, fakt trochę przepala oleju, ale to wina uszczelniaczy zaworowych, bo jakiejś różnicy w zużyciu nie zauważyłem, nadal jest na poziomie 150-200ml/1000
Bo teraz stawia się na "eko" czyli ja parametr 30 i jeszcze C3, a C3 to Low SAPS. Po co w starej, wolnossącej benzynie niski popiół? Słusznie zrobiłeś. Parametru 5W30 C3 nie ma sensu sie trzymać w takiej benzynie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
C2/C3 to mid sapsy, C4/C1 to low sapsy. GM jak wprowadziło normę Dexos2 to zalewali to do wszystkiego co mieli w ofercie czy to diesel czy benzyna. Dopiero po wprowadzeniu Dexos 1 gen.2 nowe benzyny z DI zalewają właśnie nim.
 
Adrianuus masz podobne zużycie co u mnie.
Zielony w moim aucie na 5w50 Neste 1 pobór zaczął być widoczny też tak w okolicach 4000 od wymiany, natomiast na Meguin 5w40 High Condition czy Xado 5w50 ubytek był zauważalny praktycznie po przejechaniu 500 km dopiero po zalaniu Cerateca na pewien czas zapomniałem o oleju.
Dobrze że trafiłem na forum Alfy, Octavii a następnie tutaj bo pewnie bym zalewał tak jak wyszukiwarka wskazuje bądź mechanik wciska ten na którym najwięcej zarabia.
 
Adrianuus masz podobne zużycie co u mnie.
Zielony w moim aucie na 5w50 Neste 1 pobór zaczął być widoczny też tak w okolicach 4000 od wymiany, natomiast na Meguin 5w40 High Condition czy Xado 5w50 ubytek był zauważalny praktycznie po przejechaniu 500 km dopiero po zalaniu Cerateca na pewien czas zapomniałem o oleju.
Dobrze że trafiłem na forum Alfy, Octavii a następnie tutaj bo pewnie bym zalewał tak jak wyszukiwarka wskazuje bądź mechanik wciska ten na którym najwięcej zarabia.
Cześć, możesz się wypowiedzieć jak po dwóch latach sprawuje się Opel Astra H, co polecasz, albo jakie masz spostrzeżenia z własnych doświadczeń :)?
 
Od kiedy posiadam Astrę H zalewam Meguin Super Leichtlauf 5W40. Przeszedłem na niego z GM 5w30. Pobór oleju praktycznie nie zauważalny. Silnik ma się dobrze. Wymiany co 10 tysięcy. Jedyny minus to rosnąca cena tego oleju oraz bardzo dziwna polityka cenowa oficjalnego dystrybutora.
 
Last edited by a moderator:
Ceny praktycznie wszystkich olejów rosną, bo jest kryzys, problemy z dostawami surowców.
 
Back
Top