• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G X16XEL szukam najtańszego oleju 5W40

dolomit

Użytkownik
Samochód
Fabia 1.9 tdi atd
Marka samochodu
Opel Astra G
Budżet/ile litrów
jak najmniej
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
X16XEL
Data produkcji
02.2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3
Jaki olej masz obecnie
Mannol Defender 10W40
Cześć.
Do tej pory astra jeździ na mannolu defenderze 10W40 od kilku lat bo jest najtańszy. Jednak chciałbym zmienić na 5W, z racji na to że silnikowi będzie lepiej i dłużej wytrzyma, a i tak jest wysoki pobór oleju, więc ten olej się tu regularnie dolewa i kupuje stąd skupiam się na najtańszych produktach, a jak wiadomo wśród najtańszych też jest różna jakość.
Instrukcja zaleca aby A3 we wszystkich wariacjach oraz A5 więc wybór duży. W tym konkretnym egzemplarzu potrzebuje oleju o możliwe jak najwyższej lepkości na gorąco, z racji na jego podwyższone temperatury pracy, więc skupiam się na olejach o letniej klasie 40

Myślałem o Mannolu Exterme 5w40, za 18.40zł litr można dostać, nie wychodzi dużo drożej niż defender, około 15zł za litr.
Jakieś inne propozycje? Na qualitium już się przejechałem także za tą markę dziękuje.
 
Przy takim poborze to najtańsze co Ci się uda kupić, tutaj nikt Ci nic nie doradzi bo i nie ma czego doradzać. Odpalasz allegro, sortujesz od najtańszych i kupujesz. Remont pewnie nie opłacalny, więc pojeździć tak ile potrzeba i na szrot.
 
Qualitium /Jasol/Mannol.

Jeździłem na Qualitium V 5w30 i dobrze go wspominam
 
Przy takim poborze to najtańsze co Ci się uda kupić, tutaj nikt Ci nic nie doradzi bo i nie ma czego doradzać. Odpalasz allegro, sortujesz od najtańszych i kupujesz. Remont pewnie nie opłacalny, więc pojeździć tak ile potrzeba i na szrot.
Ciężko oszacować koszta bo jest tragedia z mechanikami pod względem uczciwości i rzetelności. Bo imho warto remont zrobić, bo auto w bardzo dobrym stanie, poza silnikiem, na zasadzie że w podobnym pieniądzach nic lepszego się nie kupi obecnie.
@dolomit a co złego było w Qualitium?
Po prostu poprzedni na Opel po zmianie na qualitium wyzionął ducha, a wcześniej jakoś się trzymał. Mógł ten olej proces przyspieszyć mógł nie wpłynąć. Niesmak pozostał, stąd nie chce ;)
 
Lotos/Orlen w tej lepkości. Taniej niż Mannol i bardzo dobrze. Poza tym Jasol/Venol jak doradzaja wyżej.
 
Lotos/Orlen w tej lepkości. Taniej niż Mannol i bardzo dobrze. Poza tym Jasol/Venol jak doradzaja wyżej.

Nie znalazłem lotosa oraz orlena tańszego niż 25zł za litr, (mannol 18zł) więc są znacznie droższe od mannola. jasol/venol również.
Więc pozostaje ten mannol na to wychodzi bo jest najtańszy.
 
Jest gdzieś badanie pierwiastków manolla extreme?
 
W autoryzowanym sklepie Orlenu na znanym portalu Classic 10W-40 jest po 18 z groszami, a 4,5 litra można znaleźć za okolice 70 złotych?
 
Masz jeszcze magma i omega ale jak masz obawy takie jak z qualitium to kup coś z Orlenu to duży i pewny producent.
 
87zł ze smartem za 4.5L Orlena Classic 5w40, myślę że nic godnego zaufania nie znajdziesz taniej - 19.33zł/L.
 
Defender 10w40 już z API SN jest za 78zł z wysyłką ze smartem 5L, taka sama cena za czerwony Qualitium
Profusion Classic 10w40 jest za 67-70zł za 5L z wysyłką

Poniżej tej ceny już tylko oleje maszynowe :)
 
A co to za różnica czy olej ma API sl lub sn jak silnik spala go 1L na 1tys km, temu silnikowi i tak już nic poza remontem nie pomoże, po prostu brać co tańsze.
 
Co do oleju wszystko jest już powiedziane. Może właściciel auta rozważy swap na inny silnik w lepszym stanie? Podejrzewam, że silnik będzie kosztować niewiele więcej jak wagowy odpowiednik kupki złomu. Kwestia tylko zapłaty za robociznę. Tam też nie ma fizyki kwantowej, więc nawet licząc pesymistycznie dniówkę 8 godzin w warsztacie wraz z ceną silnika wyjdzie coś w okolicy 3 tysięcy (roboczogodzina 250 zł, silnik liczę pesymistycznie 1000 zł). Na remont bez 10 tysięcy zł za prosty silnik nie podchodź.
 
Back
Top