• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G X16XEL szukam najtańszego oleju 5W40

dolomit

Użytkownik
Samochód
Fabia 1.9 tdi atd
Marka samochodu
Opel Astra G
Budżet/ile litrów
jak najmniej
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
X16XEL
Data produkcji
02.2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3
Jaki olej masz obecnie
Mannol Defender 10W40
Cześć.
Do tej pory astra jeździ na mannolu defenderze 10W40 od kilku lat bo jest najtańszy. Jednak chciałbym zmienić na 5W, z racji na to że silnikowi będzie lepiej i dłużej wytrzyma, a i tak jest wysoki pobór oleju, więc ten olej się tu regularnie dolewa i kupuje stąd skupiam się na najtańszych produktach, a jak wiadomo wśród najtańszych też jest różna jakość.
Instrukcja zaleca aby A3 we wszystkich wariacjach oraz A5 więc wybór duży. W tym konkretnym egzemplarzu potrzebuje oleju o możliwe jak najwyższej lepkości na gorąco, z racji na jego podwyższone temperatury pracy, więc skupiam się na olejach o letniej klasie 40

Myślałem o Mannolu Exterme 5w40, za 18.40zł litr można dostać, nie wychodzi dużo drożej niż defender, około 15zł za litr.
Jakieś inne propozycje? Na qualitium już się przejechałem także za tą markę dziękuje.
 
Nie wiem czy to dobry plan bo te silniki brały olej w dużych ilościach i kupiona używka może być w podobnym stanie.
 
Jasol 5 litrów 88 zł, Fusion 5 l 90 zł i Qualitium. 5 zł drożej już bardziej zaufane marki
 
@Kuba zawsze można kłaść 2.0 turbo z Vectry albo Saaba :D
 
Co do oleju wszystko jest już powiedziane. Może właściciel auta rozważy swap na inny silnik w lepszym stanie? Podejrzewam, że silnik będzie kosztować niewiele więcej jak wagowy odpowiednik kupki złomu. Kwestia tylko zapłaty za robociznę. Tam też nie ma fizyki kwantowej, więc nawet licząc pesymistycznie dniówkę 8 godzin w warsztacie wraz z ceną silnika wyjdzie coś w okolicy 3 tysięcy (roboczogodzina 250 zł, silnik liczę pesymistycznie 1000 zł). Na remont bez 10 tysięcy zł za prosty silnik nie podchodź.
Pisałem z dwoma ludźmi jeden robił remont sam, to na części wydał 2K, drugi zlecił i wydał 2700zł. Tyle że to było kilka lat temu.
Ja chce się zorientować, no bo co pierścienie, panewki profilaktycznie, uszczelniacze, śruby, uszczelka pod głowice, honowanie cylindrów to można końcówką na wiertarkę, planowanie głowicy.. to może 10K wyjść? rozrząd może zostać, wałek, szklanki to jest ok.

Z używkami silników to jednak jest to ryzyko że nie wiesz jaki jest stan i czy nie kupisz takiej samej padaki bo oglądałem silniki, to po 1100-1200 idzie dostać plus 250zł wysyłka. czyli 1.5K za silnik. ale zero informacji o czymkolwiek. ani jaka kompresja, czy bierze oleje czy nie bierze, co z rozrządem, bo pewnie też trzeba wymienić.
Albo o silnik wystawiony za 1200zł, cały zarzygany olejem opis "pracuje równo cicho" tyle 😆
inny silnik 1400, 500zł wysyłka, rozebrany cały zardzewiały widać że leży na dworze już długo, opis "100% sprawny" tyle.
No to śmiech na sali jest a nie oferty.

To tyle że silnik to sam mógłbym się porwać aby zmienić, a nie zlecać mechanikowi, tylko też musiałbym żurawia kupować za parę stów, no i czynnik od klimy by trzeba cały nowy kupować pewnie za 500zł, gdzie przy remoncie nie trzeba roszczelniać układu od ac.
Na wszystkie ogłoszenia jest raptem jedno gdzie ktoś coś wspomniał o kompresji i jest wykres z pomiaru oraz podany przebieg rocznik.
 
Last edited:
Ja chce się zorientować, no bo co pierścienie, panewki profilaktycznie, uszczelniacze, śruby, uszczelka pod głowice, honowanie cylindrów to można końcówką na wiertarkę, planowanie głowicy.. to może 10K wyjść? rozrząd może zostać, wałek, szklanki to jest ok.
Wszystko zależy od podejścia. Robisz dla siebie, pewny sprzęt na parę kolejnych lat? To głowica jedzie do zakładu na kompletny remont, pomiary tłoków, cylindrów, wymiana pierścieni, a może i razem z tłokami, do panewek nie wiem czy jest potrzeba zaglądać, bo raczej z dołem te silniki problemów nie miały, ale ogólnie tak, koło dychy mógłby się taki remont zamknąć.
A jak robisz, żeby tylko wpakować kogoś innego na minę, co powinno kończyć się dotkliwie, to "remont" zrobisz i za 500 zł, żeby znaleźć tylko jakiegoś frajera ;)
 
@Kuba chodzi o Z20NET z Vectry C i Signuma, ten sam, którego montowali w Saabach. Astry, Zafiry miały Z20LET, LER, LEH, czyli uturbione Z20XER, ze wszystkimi jego wadami włącznie.
 
Trzeba przemyśleć sens.. no bo tak rozrząd został na jakieś 3 lata. to też będzie wydatek z 500-600zł chyba że samemu spróbować. Butla gazowa kończy się homologacja za 4 lata, butle teraz drogie też z 500zł trzeba rzucić na butle, wymienić to wymienie sobie samemu. Auto ma teraz 23 lata.. za 3-4 lata pewnie zacznie ostro rdzewieć, bo taka jest tendencja przy samochodach. Opony zimowe tez maks 3-4 lata, letnie mam nowe, teraz podrożały to używki też na pewno z 500-600zł. Ten litr oleju to on pali już 5 lat nie spada nie zwiększa się.
Może i rozsądniej po prostu niech jeździ póki wszystko w miarę fajnie chodzi i jest porobione i jak będzie zbliżał sie rozrząd i butla i opony co będzie wiązało się z wydatkiem około 1.5K to sprzedać opisując stan, bo i też pewnie inne elementy się zużyją w tym czasie i kupić coś innego w zależności co będzie na rynku i po ile będą chodzić auta.
 
Back
Top