• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H 1.6 16V Twinport - 5W30-5W40 - jaki?

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Cześć :)

2 m-ce temu kupiłem Astre z przebiegiem 189k od dziadka z Hannoveru :) Dziadkowi zalewali silnik olejem Catrol Edge 5W-30 (wg książki), po zakupie zrobiłem kompletne czyszczenie kolektora dolotowego, wymianę uszczelek kolektora i pokrywy zaworów, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz, wymieniłem cewkę na BERU i świece na nowe, wlałem Mobil 1 ESP Formula 5W30 i zrobiłem na nim 2k km, zastosowałem płukankę AR2820 (to co zlałem z silnika to przypominało przepracowanego diesla po 15k km), a następnie silnik zalałem Ravenol'em VST 5W40 + filtr MANN 712/75. Astra poszła pod LPG z instalacją LPG-Tech na wtryskach Barracuda. Luzy zaworowe sprawdzone, wszystko ok. Mam też drugie autko w rodzinie - Scenic 1 FL 1.6 16V LPG Elpigaz Vela Freestyle, który również śmiga na oleju Ravenol VST 5W40. Wg serwisu do tego silnika w Astrze (Z16XEP) powinien być lany olej 5W30 z normą LL-A-025, natomiast ten Ravenol VST ma normę LL-B-025 (dla Diesla). Moje pytanie brzmi, czy mogę spokojnie jeździć na tym oleju w Astrze, przy założonej instalacji LPG, czy polecacie mi jakiś inny olej ewentualnie jaki. Zależy mi na pełnym syntetyku najlepiej PAO, nie jakiś marketowych dziadostwach :)
 
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM

System zapłonu (świece zapłonowe) Zapłon DIS
System sterowania silnikiem GM Multec S
Świece zapłonowe Bosch FGR 8 KQEO
Odległość elektrod, mm 1,3 – 1,4mm

Wg książki "Sam Naprawiam" powinny to być FQR 8 LEU2 z przerwą 0,85-0,95 i takie mam obecnie wsadzone, podane jako OE.
Skąd w literaturze z neta biorą świece z przerwami 1,3-1,4mm o.0, przecież to na gazie nie miało by prawa jechać...
Wszystkie uszczelki wymienione, kolektor dolotowy uszczelniony, klapka dokręcona, nic nie stuka. Przepustnica wyczyszczona, nowa uszczelka założona. Nowe uszczelki przy głowicy pod kolektorem...to skąd to lewe powietrze by miało się brać? Odma wyczyszczona, sucha. Oleju nie bierze od wymiany do wymiany. Nigdy nie wymieniam oleju przy interwale dłuższym niż 8-10kkm, a co dopiero 30kkm ^^- toć to zarzynanie silnika :)
Jednak kręci około 5 sekund nim odpali..może ten typ tak ma?? Mam jeszcze Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM, ale ten pali od strzała...to już sam nie wiem...
 
cytrynowiec napisał:
Dobry olej fullsaps bogaty w wapń a lpg zrobi resztę. AR2820 to skuteczna płukanka.


Z tym full saps to niekoniecznie, producenci robiąc dedykowane oleje do LPG robią oleje mid saps. Poczytaj jakie ryzyko jest przy stosowaniu full


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Stosuję od zawsze full SAPSa do wszystkich aut jakie miałem w LPG i nigdy problemów nie było. Namawiają na przejście na mid Saps z tego samego powodu, co parametr W30 zamiast W40 - eko ściema.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja od 180 000 km na gazie, a samochod ma 500 000 km, od zawsze na mid saps, takze zero problemow.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Generalnie mówienie o niekorzyściach ze stosowania olejów full-saps w silnikach, które są do nich przystosowane (bez DPF/FAP/GPF i katalizatorów trójfunkcyjnych) to ściema, bo te niekorzyści są tak niewielkie, wręcz uznaniowe, że rezygnacja z bogatych pakietów ZDDP nie uzasadnia ich ponoszenia.
 
mini clubman napisał:
Z tym full saps to niekoniecznie, producenci robiąc dedykowane oleje do LPG robią oleje mid saps. Poczytaj jakie ryzyko jest przy stosowaniu full
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ryzyko jest jak jest DI czy rozbudowane TWC pod najnowsze normy (co ostatnio idzie w parze) bo o DPF nie wspomnę.W przypadku LPG mamy do czynienia z wyższą temp. spalania ale też większym zakwaszeniem oleju, a więc olej potrzebny jest z większą termostabilnością i dobrym TBN - albo skracasz interwał. Aha odnośnie aut JPN czy azjatyckich to już kiedyś pisałem że jak masz zalecenia GF-5 czy pochodne to zawartość pakietu dodatków jest bliska C3 więc jak zalejesz takowy nie będzie problemu.
 
cytrynowiec napisał:
W przypadku LPG mamy do czynienia z wyższą temp. spalania

Jeśli zastosowana jest sekwencja z najwyższej półki, oraz robi to osoba ogarnięta, to temperatura spalania prawie pokrywa się z tą na PB. Ewentualne odchyły temperaturowe są nieznaczne. Właśnie z tego powodu nie oszczędza się na instalacji. Wtrysk bezpośredni LPG to już w ogóle jest bajka, ale dobre instalacje wciąż kosztuję od 7000zł
 
Back
Top