• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra h 1.6 xep (105 km)

lorenso

Użytkownik
Samochód
Opel Astra H 1.6 xep
Marka samochodu
Astra h
Budżet/ile litrów
160 / 5
Styl jazdy
Silnik
1.6 xep 105 km
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 5w30 A3b3 lub C3
Jaki olej masz obecnie
Pmo 5w40 c3
Witam.
Jaki olej polecacie do Astra h 2005 1.6 xep
Przebieg 246 000
Olej zmieniam co 10 000, trasa / miasto po połowie
Obecnie zalany pmo 5w40 C3, ale chyba nie będę zalewał c3 skoro nie ma dpf
Przez 10 000 ubyło 1 - 1.2 l oleju
Zastanawiam się nad Valvoline SynPower 5w40 A3b3 lub Shell helix ultra 5w40 A3b3
Jakieś 3 tysiące temu dodałem jedna strzykawkę ceramizera
 
ale chyba nie będę zalewał c3 skoro nie ma dpf
jeśli zalejesz C3 do samochodu z pośrednim wtryskiem, nie posiadającego DPF\GPF to też nie ma prawa nic się stać.

Przez 10 000 ubyło 1 - 1.2 l oleju
zamiast ceramizera, zacznij póki co od płukanek. Bardzo możliwe, ze pierścienie olejowe są przyblokowane.

Co do olejów, to w tych pieniądzach klasyka - PAO Meguin Super Leichtlauf 5W40.

Ewentualnie:
Shell Helix Ultra 5W40
Shell Helix HX8 5W40
Lotos Synthetic Plus 5W40
Eurol Super Lite 5W40
 
Możesz lać Meguina i jakościowo będzie super tyle tylko, że dla tego silnika to nie będzie tak naprawdę maiło większego znaczenia. Ja bym osobiście skłaniał się w kierunku :
Eurol Super Lite 5W40
Specol Gold 5W40
Shell Helix Ultra 5w40
Lotos Synthenic 5W40
każdy w zupełności wystarczający o dobrym stosunku cena/jakośc i każdy wart "swoich" pieniędzy.
Post automatically merged:

Valvo Synpower 5W40 też może być ale czy będzie lepsze? To raczej ta sama/zbliżona półka.
 
Valvo i Shell będą ok, Shell raczej oczko wyżej. Z alternatyw obok tego co proponowali koledzy dorzucę Castrola Magnatec 5W-40 C3.
 
Gdybym stał przed wyborem SynPower, czy Shell, to bez wahania wybrałbym Shella.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Castrol z pewnego źródła będzie nieopłacalnym wyborem ze względów finansowych. Tak myślę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@tomek evo nie widze też przeciwwskazań do lania C3, zwłaszcza że instrukcja dopuszcza. Olej jak olej - sensowny jakościowo, pewny skład (w sensie Castrol nie miesza w recepturach zbyt często). Ciekawa technologia chociaż na ile te ich "przylepiane" cząsteczki coś dają to ciężko powiedzieć.

Cena ok zgodzę się że Castrole są raczej drogie, ale jak się poszpera to można wyszarpać w ciekawych cenach, chociaż raczej stacjonarnie niż w internetach.
 
Sprawdziłem, że Pmo 5w40 które mam teraz zalane ma lepkość kinetyczna w 100 stopniach = 14.10
Natomiast nowy Shell helix ultra 5w40 coś lekko ponad 12.
Czy to ma jakieś znaczenie czy śmiało zalewać?
 
Nie ma żadnego znaczenia.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie zatrę silnika ?
Nie ma opcji. Dlaczego miałbyś? Shell to bardzo dobry olej i nic się nie stanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Na bogato widzę idzie 😉
Post automatically merged:

Jezeli juz to do tego pakietu szelowskiego imho 9200v2
 
a ja uważam, że niczego tam nie potrzeba.
 
Jeszcze nowsza naklejka na 4 litrowym. Nie widziałem takiej wcześniej.
Od oficjalnego sprzedawcy na allegro
 

Attachments

  • IMG_20200513_194911.jpg
    IMG_20200513_194911.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 402
  • IMG_20200513_194941.jpg
    IMG_20200513_194941.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 421
  • IMG_20200513_195357.jpg
    IMG_20200513_195357.jpg
    3,8 MB · Odwiedzin: 372
Back
Top